2024-09-25, 16:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vi släpper det, inget viktigt att spinna vidare på

Det lät mindre trevligt. Förstår man inte hur ens besök kommer att uppfattas har man brist på empati och saknar självkontroll. Det är inte fina karaktärsdrag.
Förstod han att det var ett dåligt beslut eller vad hände sen?
Jag vet inte om El lobo bad om ursäkt till Jocke. Men jag vet att det inte blir något grej efteråt iallafall, så kanske Jocke och El lobo pratade ut om det senare.

Om jag minns rätt var El lobo med när Chrippa konfronterade Olof när dem var utomlands, utanför någon resturang.
Citera
2024-09-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det låter som en förskönad beskrivning.

Hursomhelst så missade du den primära ’detaljen’, att hon började snacka skit och hänga ut Julia och Chrippa efter att de bröt kontakten.
Innan dess verkade det ha varit ’frid och fröjd’.

Man läcker inte hemligheter/ljuger/eller hänger ut någon för att vänskapen är över.
Vet man det om någon så startar man knappast en kontakt/relation/vänskap med en sådan opålitlig individ.

Om det är som hon påstår så tar hon det med berörda parter och myndigheter - inte på nätet.

Men Jocke, Anjo och Rask stöttar väl henne i sådant de själva är experter på.
Innan dess mobbade den misshandlade kvinnan Angelica, Linnea. Offerkofta klär inte Angelica. Hon hängde ut Linnra för allt mellan himmel och jord som inte stämde. Chrippa sas det hade blivit så manipulerad av Linnea att han inte visste vad han höll på med och han hade ingenting kvar av sin forna person, han var oskyldig och fast i Linneas klor. Julia var världens bästa mamma till Lillen tills den dagen Julia och Angelica bröt upp. Då vände hon helt.

För AT handlar det om att ta ifrån barnet föräldrarna för att soc tog ifrån henne barnet hon inte kunde ta hand om ordentligt. Det kallas projicering.

I retrospektiv kan man spekulera i om det beror på att Julia kunfe få Angelica återbetalningsskyldig och dömd för bidragsbrott. Julia är en bättre vän, Julia var tyst när hon var vän och är tyst som ovän och det kommer löna sig den dagen kompani galna influensers dras inför skranket. Julia är förmodligen anmäld för grovt förtal, men det leder inte vidare, Anjo och Rask har anmälts och blir dömda, Kalleplanka och GossipChrippa döms, Angelica döms för bidragsbrott och folkbokföringsbrott och grovt förtal och Chrippa blir kontaktad av Skatteverket och måste betala skatt.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-25 kl. 17:04.
Citera
2024-09-25, 17:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Förstår att det gör lite ont i dig. Så jag ska inte strö salt i såren men Linnea har en plan med sitt förhållande med Chrippen. Och han vet om det!!! Tro inte annat. Det blev en resa till Paris i alla fall.
Fortsätt fantisera
Det minskar risken för depression när folk har livlig fantasi.
Citera
2024-09-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag vet inte om El lobo bad om ursäkt till Jocke. Men jag vet att det inte blir något grej efteråt iallafall, så kanske Jocke och El lobo pratade ut om det senare.

Om jag minns rätt var El lobo med när Chrippa konfronterade Olof när dem var utomlands, utanför någon resturang.

Vad hände med att plocka upp telefonen och slå en signal om man vill prata med någon.
Citera
2024-09-25, 17:37
Avslutad
Hur länge kommer Chrippa kunna hålla på som han gör? Någongång måste väll pengarna ta slut?
Citera
2024-09-25, 17:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hur länge kommer Chrippa kunna hålla på som han gör? Någongång måste väll pengarna ta slut?
Han verkar ju få in nya pengar hela tiden - och så länge det finns inflöde lär de ju inte ta slut.
Citera
2024-09-25, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad menar han att A gjort som kan leda till åtal?

Han vet inte vad han pratar om.
Citera
2024-09-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Hur vore det om du höll dig till Chrippa, som tråden handlar om? Finns det ingen tråd om A, kan du ju snabbt fixa en.
Angelicas innehåll kretsar runt Chrippa, Julia och Linnea. Har gjort i ett år. Visste du inte det, kan du snabbt ta reda på det. Titta på hennes storys eller Gossipchrippas innehåll, också det är det Angelica som fixat
Citera
2024-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han är paranoid nu. Hans mentala hälsa är på nedåtgående och det visar sig på många sätt.

Han är uppenbart stressad i situationen nu samtidigt som han måste bråka om AT för att bli relevant igen nu när det är väldigt tyst om honom förutom här då.
Citera
2024-09-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skapa konflikt?

Angelica bedriver en hatkampanj gentemot Chrippa, Linnea som pågått länge - och nu har hon harvat in Julia också.
Det är väl självklart att hennes egen kappsäck och hennes motiv måste kunna diskuteras.
Att sitta och ljuga vilt om människor är ju knappast okej - och är det någon som borde vara vuxen så är det med ålderns rätt hon - och det är henne du bör rikta dina välmenande råd till. Inte Chrippa som efter lång tid fått nog.

Varför ironiserar du över min källa? Du vet ju inte ens vem det är. Tycker du att det är trevligt gjort av dig?

Jag riktar mig till Kräftan eftersom det är ett återkommande inslag att han fortsätter elda på. Då har man inte lärt sig från första gången och man gör inget för att rätta till situationen, utan man tar aktiva beslut att göra det värre.
Det kan inte du bli arg över eller ta personligt.

Kan du ge konkreta exempel samt bevis som visar på att det hon sagt är lögn?

Du ansåg väl för inte så längesedan att Jullan inte är trovärdig, varför ömka för henne helt plötsligt?

Jag har svårt att tro att du plötsligt skulle ha en trovärdig källa som ger dig sanningsenlig information efter så lång tid. Den senaste du påstod var en trovärdig källa var väl Kräftan själv i samband med sitt uttalande om fotot som L publicerade, det landande inte så bra.
Jag kan ha fel, och jag kan i så fall be om ursäkt för att jag inte var trevlig gällande det.om.du upplevde det så.
Citera
2024-09-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie

Det är klart att det gör. Myndigheter kommer till slut sätta stopp. Men det maler långsamt och under tiden kommer han låtsas att allt är lugnt och styra pistolen åt annat håll.
Han är en ynkrygg.
Citera
2024-09-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han är uppenbart stressad i situationen nu samtidigt som han måste bråka om AT för att bli relevant igen nu när det är väldigt tyst om honom förutom här då.

Han har ju sett att inkomsterna blivit mindre och mindre ett bra tag nu. Och Linnea ligger på att få ut så mycket av gubben hon bara kan innan det blir pannkaka av alltihop. Man kan bara hoppas att han får vård på anstalten.

Undrar om Julia går tillbaka till honom när han sitter inne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in