2024-09-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag köper inte att det är okej att fuska med skatten pga "detta", men inte okej pga "detta".
Skattefusk är skattefusk. Och enligt mig är det ett parasit beteende att inte betala sin skatt och samtidigt leva i Sverige då man automatiskt utnyttjar den skatt som andra människor betalar.

Det är klart det är lika illa oavsett vem som begår det? Dock är väl grejen i detta fall att Chrippa själv verkar stolt över det och i princip skryter om det samt snackar ner folk som är hederliga och betalar skatt vilket gör att det ju drar till sig mer uppmärksamhet och därmed gör folk mer uppretade.
Men brottet i sig är ju lika smutsigt oavsett vem som begår det.

Och tror inte att någon i sig tycker att det är okej och faktiskt försvara Jocke om han nu skulle begå det.
Citera
2024-09-24, 22:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Är hans avgjort ännu?
Har det gått till åtal ens?
Citera
2024-09-24, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Han har nog länge varit problematisk, droger har varit med länge (han har varit rätt aktiv i trådar kring detta här på fb), rasistiska uttalande var ju en stor del av bröderna berg kanalen etc.
Dock tror jag den största och tydligaste upptrappningen kom när han slutade (/läs: blev av med) jobbet. Så länge han hade det med de rutiner det innebar och begränsningar till att missköta sig fullt ut (då var det väl mest begränsat till sina grabbresor... grabbarna som nu lämnat honom, ja om man bortser från Luggen då?&#128580 plus att han och Julia hade ju 100% vårdnad tillsammans över lilltjejen vilket antagligen höll honom tillbaka något och med stor sannolikhet tog nog Julia mer ansvar under denna period också. Sen hände något och han slutade jobba, var otrogen, uppmärksamheten steg honom åt huvudet, han blev påkommen med sina skulder och skattebrott, han blev ditsatt för misshandeln och sen verkar alla hjärnceller tackat för sig och flytt hans kropp... Så nja, fullt så illa som han är nu har han ändå inte varit hela tiden.

Jobbet också ja. Korrekt.
Citera
2024-09-24, 22:55
Bannlyst
Citat:
Har det gått till åtal ens?

Nej precis. Därav är fängelse omöjligt just nu.
Citera
2024-09-24, 22:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är klart det är lika illa oavsett vem som begår det? Dock är väl grejen i detta fall att Chrippa själv verkar stolt över det och i princip skryter om det samt snackar ner folk som är hederliga och betalar skatt vilket gör att det ju drar till sig mer uppmärksamhet och därmed gör folk mer uppretade.
Men brottet i sig är ju lika smutsigt oavsett vem som begår det.

Och tror inte att någon i sig tycker att det är okej och faktiskt försvara Jocke om han nu skulle begå det.
Det är inte Jocke dem försvarar. Det är en annan influenser som är inblandad i denna cirkus, som enligt uppgifter kanske lever som en parasit på samhället.
Och om det stämmer så tycker jag det är lika illa som att chrippa inte betalar skatt.
Citera
2024-09-24, 22:59
Bannlyst
Citat:
Vart har jag sagt att Chrippa beter sig snällt?
Det var en annan användare som skrev att det är okej att en person fuskar med skatten eftersom den personen är snäll.
Men det är fel att Chrippa fuskar med skatten eftersom Chrippa beter sig illa.
Vilket för mig kändes förvirrande, då kändes det ju inte som att problemet var att Chrippa fuskade med skatten, problemet verkar ju snarare ligga i chrippas beteende.

Se skillnad på när folk bryr sig om brott vs brottens betydelse. Jag bryr mig inte om Svampe2 skattefuskar men om Chrippa gör det. Det betyder inte att lagen är olika. Men Självklart är min lust att anmäla brott högre om det är en person jag gillar mindre. Ingen har sagt att Chrippa ska dömas hårdare.
Citera
2024-09-24, 23:03
Medlem
Citat:
Det är inte Jocke dem försvarar. Det är en annan influenser som är inblandad i denna cirkus, som enligt uppgifter kanske lever som en parasit på samhället.
Och om det stämmer så tycker jag det är lika illa som att chrippa inte betalar skatt.

Aha ja det skrevs om Jocke och deklaration i inläggen runtomkring så la nog i hop det då. Men ja oavsett vem det är som begår det; känd som okänd (snäll som elak) så är det ju som sagt lika smutsigt.
Citera
2024-09-24, 23:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Aha ja det skrevs om Jocke och deklaration i inläggen runtomkring så la nog i hop det då. Men ja oavsett vem det är som begår det; känd som okänd (snäll som elak) så är det ju som sagt lika smutsigt.
Jag förstår, det diskuteras så många olika saker samtidigt nu
Men nej, det var inte jocke, jocke fuskade med skatten, skatteverket kom på honom, han fick betala mer. Och så hoppas vi att han inte fuskar igen.
Chrippa fuskar med skatten nu, tydligen ska det pågå en utredning, vi får väl se vad den leder till. Blir det åtal tror jag han döms, men jag tror inte straffet kommer bli fängelse.
Sedan var det en annan influenser som är inblandad i kaoset som det påstods utnyttjade samhällets skattepengar på ett olagligt sätt.
Citera
2024-09-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Ingen bryr sig om dina källor!
Jo, jag gör 🙂

Jag tycker inte att det låter som ett omöjligt scenario.

Det mesta brukar krypa fram förr eller senare, så vi får la se.
Citera
2024-09-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är möjligt - men till skillnad från dig så far jag ju inte med rena lögner och kreerade sanningar.

Du svarade inte på frågan f ö

"En fråga blir dock.
Varför attackerar du inte Jocke och Rask lika hårt som du attackerar Chrippa om "fusk"?
Jag kan ha fel - men tolkar det som att du anser att det är någon skillnad i alla fall."

Tillåt mig asgarva! Du drar ihop de mest idiotiska saker, till vad som helst. Lägg inte över det på mig.

Har du sett mig i deras trådar? Nä, precis. Här diskuteras din lilla gullepojk, ingen annan. Eller.. ska, i alla fall.
Citera
2024-09-24, 23:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Tillåt mig asgarva! Du drar ihop de mest idiotiska saker, till vad som helst. Lägg inte över det på mig.

Har du sett mig i deras trådar? Nä, precis. Här diskuteras din lilla gullepojk, ingen annan. Eller.. ska, i alla fall.
Frågan kvarstår
En fråga blir dock.
Varför attackerar du inte Jocke och Rask lika hårt som du attackerar Chrippa om "fusk"?
Jag kan ha fel - men tolkar det som att du anser att det är någon skillnad i alla fall."

Det du säger tillför bara det att det finns skillnad och att du tydligen är väldigt personligt engagerad i just Chrippa
Citera
2024-09-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hon tjänar inte på de hon gör på instagram de kan jag säga kanske samarbeten men jag tror hon har full koll och dialog med försäkringskassan om det skulle vara så att hon är sjukskriven.
Det vet du inte.

Varför skriver du att hon jobbar med sociala medier i en post och sen skriver du motsatsen?

Citat:
Hon gör ju det som andra inom sociala medier gör, hon har en hel del samarbeten, jobbar med tidningen flash om jag inte minns fel.
Sen har hon varit sjukskriven för ptsd och depression men det är ju inte så konstigt med tanke på vad hon har varit utsatt för.
Citat:
att säga att Angelica inte arbetar är ju också fel, här har man missat saker må jag säga.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-24 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in