2024-09-24, 22:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Jocke deklarerade korrekt till Chrippa men Chrippa lämnade inte in den vet du. Hur är tomma inkomster att hjälpa? Förklara hur Jocke exakt gjort. Kom.igen nu. För det går inte ihop.
Jocke deklarerar korrekt åt Chrippa, men deklarera fel åt sig själv så att dem får skattesmällar?
Citera
2024-09-24, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jocke deklarerar korrekt åt Chrippa, men deklarera fel åt sig själv så att dem får skattesmällar?

Det är skillnad på deklalera inkomst och göra felaktiga moms/avdrag. Det vet du väl.
Citera
2024-09-24, 22:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Och att ta upp ”hot, förtal och dåligt beteende” är sannerligen att sila mygg och svälja kameler.

Kamelerna är Anjo, Rask, Angelica och Joakim om någon inte förstår. Dom i relation till kamelerna väldigt små myggen är Chrippa och Julia.

Linnea, hon måste anses vara helt klanderfri i detta.
Jag vet inte ens om det pågår några utredningar mot chrippa gällande hot och förtal. Men oavsett vad så verkar ju folks problem med honom vara hans beteende och inte hans skattefusk. Det är tydligen okej att skattefuska om man beter sig snällt. Vilket för mig är ganska sjukt.
Citera
2024-09-24, 22:36
Medlem
Citat:
Nej du har fel. Barn har samma behov och förtjänar samma omvårdnad oavsett om det är foster eller biologiskt!

Nej för soc spelar det ingen roll om du har 1 eller 10 barn. Soc enda fokus är att man kan ta hand om barnen och tillgodose barnens behov.

Jag pratar om hur det är.
Du pratar om att soc har olika regler för olika barn, och lättare tar barn ifrån familjer eftersom dem har fler än 1 barn.
Det kanske är vad du tror och tycker. Men det är inte sanningen.
det finns lagar som ger alla barn exakt samma basala rättigheter.

Det finns personer som kommer motsäga faktum, som kommer förklara att självklart har olika barn inte samma värde. Ett vitt barn är inte lika mycket värt som ett svart, ett LVU-barn går knappt att sälja i Norden och ett NPF-barn måste exporteras och kostar tre kameler på den svarta marknaden, mer om landet har akut njurbtist, och lilla L, som identifierar sig som en resväska har inget människovärde alls och sattes direkt på Kolmården med schimpanser och gorillor när hon omhändertogs sist.

Det är därför hon fick en apa som gosedjur, för hon saknade sina kompisar och dom som undrar vilka hennes kompisar är kan ju fråga Chrippa på streamen imorgon. Hennes bästisar kompisar bor faktiskt på Kolmården och inte i Lundellhuset.

Skämt å sido, ibland är folk inte mottagliga för verkligheten. Därför bör inlägget få stå kvar, för så hära vill fantasi har en del av er.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-24 kl. 22:39.
Citera
2024-09-24, 22:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är skillnad på deklalera inkomst och göra felaktiga moms/avdrag. Det vet du väl.
Jag köper inte att det är okej att fuska med skatten pga "detta", men inte okej pga "detta".
Skattefusk är skattefusk. Och enligt mig är det ett parasit beteende att inte betala sin skatt och samtidigt leva i Sverige då man automatiskt utnyttjar den skatt som andra människor betalar.
Citera
2024-09-24, 22:39
Medlem
Citat:
Jag vet inte ens om det pågår några utredningar mot chrippa gällande hot och förtal. Men oavsett vad så verkar ju folks problem med honom vara hans beteende och inte hans skattefusk. Det är tydligen okej att skattefuska om man beter sig snällt. Vilket för mig är ganska sjukt.

Menar du att han beter sig snällt?
Citera
2024-09-24, 22:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det är svårt att se att det skulle finnas några utredningar som är aktiva -- några stollar som anmält, helt säkert. Men t ex Rask som förtalat Chrippa i månader kommer ju inte komma någonstans med att anmäla Chrippa för lite hånfulla hejarop.

Och så ser det ju ut överlag.

Pågår det utredningar så bör det vara Linnea och Chrippa som står för anmälan -- för de har blivit och blir förtalade å det grövsta i parti och minut ...i synnerhet från patrasket.
Citera
2024-09-24, 22:41
Bannlyst
Citat:
Jag köper inte att det är okej att fuska med skatten pga "detta", men inte okej pga "detta".
Skattefusk är skattefusk. Och enligt mig är det ett parasit beteende att inte betala sin skatt och samtidigt leva i Sverige då man automatiskt utnyttjar den skatt som andra människor betalar.

Då ligger problemet hos dig.

Jocke var en tvist de tolkades lagen olika. Därför det gick förvaltingsrätten och inte eko.

Chrippa är ren brottslighet. Därav Jocke inte fick fängelse. Svårt förstå?
Citera
2024-09-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Alltså jag har ju kommit in ganska sent i det här. Så jag undrar om han var annorlunda för ett år sen och för fem år sen typ? Missbrukar han så frekvent så får han ju så klart hjärnskador och blir dummare och dummare ju längre tiden går. Och allt verkar kretsa kring just honom, han känner för att dra i väg ja då gör de det utan att Linnea verkar få säga bu eller bä om saken. Och barnet ska vi bara inte tala om. Han hjärnskador tror du?

Han har nog länge varit problematisk, droger har varit med länge (han har varit rätt aktiv i trådar kring detta här på fb), rasistiska uttalande var ju en stor del av bröderna berg kanalen etc.
Dock tror jag den största och tydligaste upptrappningen kom när han slutade (/läs: blev av med) jobbet. Så länge han hade det med de rutiner det innebar och begränsningar till att missköta sig fullt ut (då var det väl mest begränsat till sina grabbresor... grabbarna som nu lämnat honom, ja om man bortser från Luggen då?&#128580 plus att han och Julia hade ju 100% vårdnad tillsammans över lilltjejen vilket antagligen höll honom tillbaka något och med stor sannolikhet tog nog Julia mer ansvar under denna period också. Sen hände något och han slutade jobba, var otrogen, uppmärksamheten steg honom åt huvudet, han blev påkommen med sina skulder och skattebrott, han blev ditsatt för misshandeln och sen verkar alla hjärnceller tackat för sig och flytt hans kropp... Så nja, fullt så illa som han är nu har han ändå inte varit hela tiden.
Citera
2024-09-24, 22:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Menar du att han beter sig snällt?
Vart har jag sagt att Chrippa beter sig snällt?
Det var en annan användare som skrev att det är okej att en person fuskar med skatten eftersom den personen är snäll.
Men det är fel att Chrippa fuskar med skatten eftersom Chrippa beter sig illa.
Vilket för mig kändes förvirrande, då kändes det ju inte som att problemet var att Chrippa fuskade med skatten, problemet verkar ju snarare ligga i chrippas beteende.
Citera
2024-09-24, 22:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Då ligger problemet hos dig.

Jocke var en tvist de tolkades lagen olika. Därför det gick förvaltingsrätten och inte eko.

Chrippa är ren brottslighet. Därav Jocke inte fick fängelse. Svårt förstå?
Chrippa har ju inte heller dömts till fängelse?
Citera
2024-09-24, 22:53
Bannlyst
Citat:
Chrippa har ju inte heller dömts till fängelse?

Är hans avgjort ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in