2024-09-24, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
De snackar skit, det spelar ingen roll var informationen kommer ifrån. Tryckfrihet gäller inte heller, enligt brevmallen i trådstarten.

Regnummer är personuppgift om bilen är registrerad på en fysisk person. Hänvisa till detta: https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/introduktion-till-gdpr/vad-ar-personuppgifter/
Har du lyckats ta bort dig från upplysning?
Citera
2024-09-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terry0988
jag har blivit borttagen där nu

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Har också blivit borttagen från Krimfup, bara Lexbase kvar då.

Hur gjorde ni så att ni blev borttagna från krimfup?
Citera
2024-09-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystiskaMyrsloken
Hur gjorde ni så att ni blev borttagna från krimfup?

Skickade mejl, tog nog runt 4 månader och har aldrig ens fått svar. Hota med stämning, IMYs mall har jag skickat.
Citera
2024-09-24, 16:11
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtie
Vill bara rikta ett stort tack till dig som skapade denna guiden!
Och givetvis även ni som kommit med relevanta tips och förslag.

Jag lyckades ta bort mig själv helt och hållet från dessa sidor: MRKoll, Ratsit, Hitta, Eniro, Birthday,
Förekommer dock fortfarande på Upplysning.se som inloggad. Save du kan brinna i helvetet. Snart är även din sida bortplockad.

Lexbase vägrade ta bort mig. Fixade det enkelt genom att mejla Google och är åtminstone borta från Google-sök. Tog cirka två veckor.

Sverige är ett jävla skitland när det gäller integritet. Hur fan kan det vara acceptabelt att förekomma online med diverse uppgifter mot sin vilja, där vissa sidor även lämnar ut fullständigt personnummer. Helt befängt!

Hur som haver, nu finns jag inte längre på Google. Myndigheter som vill ha tag på mig får tag på mig oavsett.

Slutet gott, allting gott.
Jag håller med. Känslan är skön, slippa alla nyfikna jäklar som söker på mrkoll tex.
Citera
2024-09-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovapan
Kolla inlägg 587. Trodde någon skulle reagera. Ni trampar vatten. Idioter

Det var tråkigt för dig. Jobbigt läge, men förstår inte vad det har med det här att göra heller riktigt.

Är någon så intresserad av mig så dom kontaktar skatteverket för att få min adress, är det inte mycket jag kan göra åt det.

Däremot att något företag godtyckligt ska basunera ut min adress och mina uppgifter på nätet och samtidigt tjäna pengar på det, det accepterar jag inte.
Citera
2024-09-24, 19:19
Medlem
Upptäckte nu birthday.se lagt så de står "för att se denna person logga in som medlem (gratis)" är de bara maila igen?
Citera
2024-09-24, 22:45
Medlem
Sorry på förhand om det dryftats tidigare i tråden och jag vet att jag är en idiot som kanske inte hittat det men, om man fått bort sig från Mrkoll & resten, finns det risk att man kan komma upp igen, typ vid flytt eller namnbyte (är i gång med det senare)? Eller om utvecklingen juridiskt går åt fel håll, kan de vara svin och igen lägga upp ens uppgifter man tidigare lyckats få dem att radera?
Citera
2024-09-24, 22:47
Medlem
Tar Google bort en från söket även om länken vidare är borta? Plockades bort från mrkoll men syns fortfarande på Google " x x är x år gammal, bor på x" sen när man trycker där står det "personen finns inte på mrkoll längre". Så namnet är kvar på google OCH alla som söker vet att man plockat bort sig själv..
Känns som mrkoll har massvis med varianter, särskilt om man bor med någon, fast länkarna är borta.. har högerklickat, "kopiera länkadress" och skickat in på Googles formulär, vad gör jag fel? Hoppas det inte blir något slags limbo nu.
Citera
2024-09-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mouncherecousin
Sorry på förhand om det dryftats tidigare i tråden och jag vet att jag är en idiot som kanske inte hittat det men, om man fått bort sig från Mrkoll & resten, finns det risk att man kan komma upp igen, typ vid flytt eller namnbyte (är i gång med det senare)? Eller om utvecklingen juridiskt går åt fel håll, kan de vara svin och igen lägga upp ens uppgifter man tidigare lyckats få dem att radera?

Enligt en användare tidigare kan det ske iaf vid flytt..

Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Inte för att göra er ledsna men när ni flyttar kommer ni dyka upp på Mrkoll igen.
Citera
2024-09-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Enligt en användare tidigare kan det ske iaf vid flytt..

Ja frågan är ju hur det ser ut på deras sida, om de raderat ens personnummer ur sitt system så borde det ju inte komma upp oavsett hur infon förändras hos skatteverket, de kanske bara tar bort från sidan och sedan återpublicerar när de märker av någon ändring. Jävlarna
Citera
2024-09-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Tar Google bort en från söket även om länken vidare är borta? Plockades bort från mrkoll men syns fortfarande på Google " x x är x år gammal, bor på x" sen när man trycker där står det "personen finns inte på mrkoll längre". Så namnet är kvar på google OCH alla som söker vet att man plockat bort sig själv..
Känns som mrkoll har massvis med varianter, särskilt om man bor med någon, fast länkarna är borta.. har högerklickat, "kopiera länkadress" och skickat in på Googles formulär, vad gör jag fel? Hoppas det inte blir något slags limbo nu.

Kan ta upp till månader innan det indexeras på Google automatiskt.

Problemet är när du blir raderad från Mrkoll och sen ber om borttagning från Google sökresultat så kommer googla inte kunna hjälpa dig då ditt namn är borttaget från ”länken” du ger till Google som du vill få raderat. Du kommer få till svar från Google ”vi kan inte hitta ditt namn på hemsidan”

Det bästa är att först begära radering från Google sedan vända sig till hemsidan för radering.
Citera
2024-09-24, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Kan ta upp till månader innan det indexeras på Google automatiskt.

Problemet är när du blir raderad från Mrkoll och sen ber om borttagning från Google sökresultat så kommer googla inte kunna hjälpa dig då ditt namn är borttaget från ”länken” du ger till Google som du vill få raderat. Du kommer få till svar från Google ”vi kan inte hitta ditt namn på hemsidan”

Det bästa är att först begära radering från Google sedan vända sig till hemsidan för radering.

Magiska orden:
"Request a refresh of outdated content in Google Search"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in