2024-09-23, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Biluppgifter.se vägrar. Hänvisar till att de inte lagrar någon ”egen” information, utan hänvisar till ”tryckfrihet” (mumbo jumbo) i sin lagring av nån myndighets dokument. Bullshit väl?
De snackar skit, det spelar ingen roll var informationen kommer ifrån. Tryckfrihet gäller inte heller, enligt brevmallen i trådstarten.

Regnummer är personuppgift om bilen är registrerad på en fysisk person. Hänvisa till detta: https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/introduktion-till-gdpr/vad-ar-personuppgifter/
Citat:
Om du som privatperson äger en bil så är bilens registreringsnummer en personuppgift. Det är möjligt att utläsa att du är bilägaren eftersom registreringsnumret kan kopplas till dig som fysisk person. Om bilen istället ägs av ett företag är registreringsnumret inte en personuppgift, eftersom bilen inte kan kopplas till en fysisk person.
Senast redigerad av snorup 2024-09-23 kl. 11:39.
Citera
2024-09-23, 14:20
Medlem
Nu har även Bing tagit bort mina sökresultat, vilket innebär att även duckduckgo är borttaget. Tog ungefär 1 vecka efter jag kontaktat Bing.

Det enda som är kvar är Upplysning.se där Lars Save totalt vägrar ta bort någon (inte sett att någon lyckats ännu). Väntar fortfarande på vidare information från IMY om min anmälan.
Citera
2024-09-23, 15:31
Medlem
funfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omxs
När ska vi få bort sista bossen "Acta Publica"? (https://actapublica.se/)

De har anställda som springer runt på alla myndigheter och skannar in dokument för hand. Dokument 20-25 år+ bak i tiden.
De har register från Åklagarmyndigheten (dvs de som tagit strafföreläggande).

De för också åsiktsregister på folk.

EU kommer stoppa detta. GDPR existerar för att förhindra dessa sidor. Politiska register i synnerhet.

Enda undantagen är praktiskt taget nationell säkerhet.

Finns en dålig historik i EU med detta. Man vill inte att detta fortsätter.
Senast redigerad av funf 2024-09-23 kl. 15:48.
Citera
2024-09-23, 20:16
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Nu har även Bing tagit bort mina sökresultat, vilket innebär att även duckduckgo är borttaget. Tog ungefär 1 vecka efter jag kontaktat Bing.

Det enda som är kvar är Upplysning.se där Lars Save totalt vägrar ta bort någon (inte sett att någon lyckats ännu). Väntar fortfarande på vidare information från IMY om min anmälan.
Samma här. Upplysning. Se verkar strunta i att ta bort något. Jävligt dåligt. Om vi alla går ihop, vad kan vi göra för att idioten ska ge med sig?
Citera
2024-09-24, 02:12
Bannlyst
Varför låter hitta.se samt ratsit att ta bort sig själv när dom inte behöver det egentligen? Mr koll gör samma om man mejlar dom fast på deras hemsida står det tydligt att våra uppgifter inte omfattas av GDPR.
Citera
2024-09-24, 04:55
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Samma här. Upplysning. Se verkar strunta i att ta bort något. Jävligt dåligt. Om vi alla går ihop, vad kan vi göra för att idioten ska ge med sig?

Jag har och ett par andra jag känner har blivit borttagna från upplysning.se, verkar som att de slutat gå med på det nu dock.
Citera
2024-09-24, 07:58
Medlem
omxss avatar
Biluppgifter.se hämtar uppgifter från ratsit.se. Blev borttagen från biluppgifter.se ett tag efter att ratsit.se rensat mina uppgifter.
Citera
2024-09-24, 10:10
Medlem
Valties avatar
Vill bara rikta ett stort tack till dig som skapade denna guiden!
Och givetvis även ni som kommit med relevanta tips och förslag.

Jag lyckades ta bort mig själv helt och hållet från dessa sidor: MRKoll, Ratsit, Hitta, Eniro, Birthday,
Förekommer dock fortfarande på Upplysning.se som inloggad. Save du kan brinna i helvetet. Snart är även din sida bortplockad.

Lexbase vägrade ta bort mig. Fixade det enkelt genom att mejla Google och är åtminstone borta från Google-sök. Tog cirka två veckor.

Sverige är ett jävla skitland när det gäller integritet. Hur fan kan det vara acceptabelt att förekomma online med diverse uppgifter mot sin vilja, där vissa sidor även lämnar ut fullständigt personnummer. Helt befängt!

Hur som haver, nu finns jag inte längre på Google. Myndigheter som vill ha tag på mig får tag på mig oavsett.

Slutet gott, allting gott.
Senast redigerad av Valtie 2024-09-24 kl. 10:27.
Citera
2024-09-24, 10:18
Medlem
Valties avatar
Citat:

Fan, Bing kräver ju dokumentation på att jag är jag. Tog du bild på ID-handling och skickade in?
Citera
2024-09-24, 10:26
Medlem
Valties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Har också blivit borttagen från Krimfup, bara Lexbase kvar då.

Fungerar Krimfup som Lexbase?
Min dom föll i maj och jag förekommer på Lexbase men ej Krimfup. Enligt det jag läst på Krimfup så ska man synas på deras sida bara något dygn efter domen.
Citera
2024-09-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jag har och ett par andra jag känner har blivit borttagna från upplysning.se, verkar som att de slutat gå med på det nu dock.

Ja har fått några PM nu från personer som blivit borttagna från upplysning.se . Så det verkar som Lars slutat ta bort de senaste månaderna. Väntar somsagt på IMY för att se vad nästa steg är för oss som inte blir borttagna.

Citat:
Ursprungligen postat av Valtie
Fan, Bing kräver ju dokumentation på att jag är jag. Tog du bild på ID-handling och skickade in?

Japp, skickade in en bild på mitt ID till Bing. Om några månader är planen att kontakta Bing igen och begära all information de har om mig, för att se om mitt ID finns kvar. Med formuleringen "We will use any documentation to verify the information you have provided on this form. We will delete the documentation as required by law." Så ska det inte behållas längre än "nödvändigt".
Citera
2024-09-24, 13:46
Bannlyst
Citat:
Kontakta IMY, https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/ . Ju fler vi är som kontaktar IMY desto bättre.

Jag har själv varit i kontakt med Lars på telefon (0705901822 ansvarig utgivare "Upplysning Checknode AB") och fick till svar att han väntar på utfall i domstol. Lars Save anser att det är en journalistisk gärning och offentliga uppgifter som delas. Jag håller inte med.

Har även skickat en begäran till Acta Publica nu, för att se om jag finns med i deras register. Det borde jag inte göra då jag inte haft något med rättsväsendet att göra, någonsin. Men vill ändå veta om det finns något.
Vilken jävla jude-torsk han är, han har tydligen haft med Bonnier att göra. Jag har nu kontaktat upplysning 2 gånger, det är den enda som är kvar nu för min del.

Kommer lätta göra en stämning mot honom om mina uppgifter inte tas bort till onsdag nästa vecka.

Citat:
Via mail (info@birthday.se) skickade jag följande:

Fick inget svar av Birthday men mindre än 1 vecka senare var alla mina uppgifter borttagna. Inkluderat för inloggade användare, vilket jag dubbelkollat.
Tack. Jag fick dock svar där dom skrev att det är "mottaget och åtgärdat", vet en annan som fick exakt samma svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Så jävla gött att bli borttagen från allt, visst när man skriver sitt namn så dyker man ypp på Google sökmotor men sen när man väl trycker på ens namn så står det error
Du har blivit borttagen på allt nu eller? För min del är det bara upplysning kvar, sen ska jag hjälpa min pappa att ta bort sig på biluppgifter också.

Du kan även ta bort dig från Google genom att mejla som står i TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in