2024-09-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Va?

Menade bara att då det inte gjorts tidigare, sen de flyttade dit, lär det finnas en anledning till att han gjort det nu. Han kände ju knappast för att göra rätt helt plötsligt.

Anledningen till adress ändringen var för att föräldrarna fick nog av polisbesök.
Citera
2024-09-24, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Anledningen till adress ändringen var för att föräldrarna fick nog av polisbesök.

Och Chrippa visste att nu vet myndigheter.
Citera
2024-09-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Jag höll med dig, argumentera inte emot dig 🙂

Var en peak till hans soldater här.

Den lär inte gå fram ändå 😏

Förstår inte vad det är med Chrippa, som gör att vissa försvarar honom precis hela tiden och oavsett vad han gör eller inte gör.
Citera
2024-09-24, 21:30
Bannlyst
Många här frågar sig varför ingen säger till om hans vidrig beteende. Det går inte. Han lyssnar inte. Jocke, Jacke osv, många har försökt. Mamman har inte förmågan för det. Pappan är nog den enda men Chrippa är ju favobarnet och han är nog medveten om sonens intellektuella funktionshinder.
Citera
2024-09-24, 21:38
Medlem
Citat:
Många här frågar sig varför ingen säger till om hans vidrig beteende. Det går inte. Han lyssnar inte. Jocke, Jacke osv, många har försökt. Mamman har inte förmågan för det. Pappan är nog den enda men Chrippa är ju favobarnet och han är nog medveten om sonens intellektuella funktionshinder.

Alltså jag har ju kommit in ganska sent i det här. Så jag undrar om han var annorlunda för ett år sen och för fem år sen typ? Missbrukar han så frekvent så får han ju så klart hjärnskador och blir dummare och dummare ju längre tiden går. Och allt verkar kretsa kring just honom, han känner för att dra i väg ja då gör de det utan att Linnea verkar få säga bu eller bä om saken. Och barnet ska vi bara inte tala om. Han hjärnskador tror du?
Citera
2024-09-24, 21:42
Medlem
Citat:

..och så är ju risken att pappan är för involverad på diverse sätt redan att det inte går. Samtidigt som det borde vara han som skulle vilja sätta punkt för sin egen del också.
Citera
2024-09-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte att han har dragit utan hennes vetskap.

Jullan kan ju enkelt visa upp ett sms eller dylikt som visar att hon fick informationen samma dag som barnet egentligen skulle ha lämnats över till henne enligt vad som är avtalat sinsemellan, för att visa att hon talar sanning. Det är trots allt hon som valde att informera offentligt om det. Klart det väcker reaktioner.
Att inte lämna barnet vid avtalad umgängestid kallas för umgängessabotage, det är allvarliga anklagelser.
Senast redigerad av VilaVila 2024-09-24 kl. 21:58.
Citera
2024-09-24, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Alltså jag har ju kommit in ganska sent i det här. Så jag undrar om han var annorlunda för ett år sen och för fem år sen typ? Missbrukar han så frekvent så får han ju så klart hjärnskador och blir dummare och dummare ju längre tiden går. Och allt verkar kretsa kring just honom, han känner för att dra i väg ja då gör de det utan att Linnea verkar få säga bu eller bä om saken. Och barnet ska vi bara inte tala om. Han hjärnskador tror du?

Jag har sett dina inlägg här och har velat svara dig mkt. Tycker du gör bra bedömningar på det lilla du vet. Skicka PM så ska jag svara så gott jag kan.

Han har ändrats mkt ja. Tror att skulderna kom fram och uppbrottet med Julia har varit mest faktor. Sen stress, eko, toxic förhållande, ifrån C osv.

Han har alltid haft sig själv prio 1. Hjärnskador? Nja tror brist på dopamin pga knarkandet, lågt IQ och stress. Därav söker spänning. Julia blev tråkig att leva med.
Citera
2024-09-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Kan du då tala vilka kompisar hon har i Linköping? O I Karlskoga? Nej man behöver inte umgås med samma hela tiden utan de viktigaste är att Chloe måste ha kompisar, vilket hon tyvärr inte har!!

Kan även tala om för dig att mitt huvud är det absolut inget fel på!!!
Om någon kan berätta vilka kompisar ett barn har genom att titta på deras föräldrars vinstgenererande sociala medier så ligger problematiken hos föräldrarna, kan någon inte det, värnar föräldrarna om barnens integritet.

Lundells barns har väl inte bara kompisar med youtubers till föräldrar? Dom barn som har visats upp har alltså visats upp som content.

Exploatering av kreatörers barns privata relationer borde vara ett barnfridsbrott. Barnen har rätt till privatliv.
Citera
2024-09-24, 22:19
Medlem
Kan en privatperson begära ut uppgifter från Skatteverket om vilka företag en person har arbetat eller fått inkomst från?

Hur mycket privatpersonen har fått från respektive företag?

Jocke har erkänt att han har behövt hjälpa Chrippa att deklarera, för att Chrippa inte klarade av det.

Kan Jocke dömas för om brott Eko skulle granska Chrippa och fusk upptäcks och Joakim säger sanningen i förhör, att han är skyldig till att Skatteverket har fått just dom siffror Jocke såg till att Chrippa redovisade?

Att Linnea skulle dömas för att Anjo säger att hon deklarerat åt Chrippa ser jag som omöjligt. Rätten kan inte placera en enhet i hennes hans eftersom Jocke, Gurra och Anjo har berett sig tillträde till Chrippas lägenhet, med agendan att krossa Linnea.
Citera
2024-09-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hur har förtal, hot och vidrigt beteende med Chrippas skattebrott att göra?
Skulle Chrippas skattebrott vara mindre allvarliga om han inte förtalade, hotade eller beteede sig vidrigt?
Och att ta upp ”hot, förtal och dåligt beteende” är sannerligen att sila mygg och svälja kameler.

Kamelerna är Anjo, Rask, Angelica och Joakim om någon inte förstår. Dom i relation till kamelerna väldigt små myggen är Chrippa och Julia.

Linnea, hon måste anses vara helt klanderfri i detta.
Citera
2024-09-24, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kan en privatperson begära ut uppgifter från Skatteverket om vilka företag en person har arbetat eller fått inkomst från?

Hur mycket privatpersonen har fått från respektive företag?

Jocke har erkänt att han har behövt hjälpa Chrippa att deklarera, för att Chrippa inte klarade av det.

Kan Jocke dömas för om brott Eko skulle granska Chrippa och fusk upptäcks och Joakim säger sanningen i förhör, att han är skyldig till att Skatteverket har fått just dom siffror Jocke såg till att Chrippa redovisade?

Att Linnea skulle dömas för att Anjo säger att hon deklarerat åt Chrippa ser jag som omöjligt. Rätten kan inte placera en enhet i hennes hans eftersom Jocke, Gurra och Anjo har berett sig tillträde till Chrippas lägenhet, med agendan att krossa Linnea.

Jocke deklarerade korrekt till Chrippa men Chrippa lämnade inte in den vet du. Hur är tomma inkomster att hjälpa? Förklara hur Jocke exakt gjort. Kom.igen nu. För det går inte ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in