2024-09-24, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
De TOG inte barnet. Barnet hade bott tillfälligt hos sin farmor under tiden och soc tog då tillfället att hon kunde bo kvar hos biologisk släkt. Detta i kombination med hänsyn till att Angelica precis fått två barn tätt inpå varandra. Angelica hade gärna haft barnet kvar men de satsade på farmodern.

Precis. Fakta är alltid bra. Chrippa och Pallal slår och fäktas villt just nu då de är riktigt desperata.

Sedan begår inte A folkbokföringsbrott. Hon bor hemma hos sin mamma med sina 2 barn. Det är inte olagligt. Biologiska pappan bor nästan granne så bra för barnen. Sedan är A och barnen hos hennes pojkvän mycket. Det är inte olagligt.
Citera
2024-09-24, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han betalar skatt, det kan du kolla upp.

Därför EKO jobbar på nu?

Enda skatt 2023 är Memmo där Memmo betalar in skatten. Chrippa har aldrig redovisat nån inkomst själv, det har BT, Memmo och Linnea gjort åt honom.
Citera
2024-09-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så nu får barn inte ha kompisar på flera håll - utan måste bara umgås med samma hela tiden.
Det är något fel i huvudet på dig om du tror det.

Kan du då tala vilka kompisar hon har i Linköping? O I Karlskoga? Nej man behöver inte umgås med samma hela tiden utan de viktigaste är att Chloe måste ha kompisar, vilket hon tyvärr inte har!!

Kan även tala om för dig att mitt huvud är det absolut inget fel på!!!
Citera
2024-09-24, 19:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Se helhetsbilden!

Skattesmittning är nåt mellan Chrippa och staten och Angelica och staten. I Chrippas fall börjar man bry sig då han förtalar, hotar, beter sig vidrigt osv.

Har Angelica 6 polisärenden emot sig? Nej just det!
Hur har förtal, hot och vidrigt beteende med Chrippas skattebrott att göra?
Skulle Chrippas skattebrott vara mindre allvarliga om han inte förtalade, hotade eller beteede sig vidrigt?
Citera
2024-09-24, 19:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Kan du då tala vilka kompisar hon har i Linköping? O I Karlskoga? Nej man behöver inte umgås med samma hela tiden utan de viktigaste är att Chloe måste ha kompisar, vilket hon tyvärr inte har!!

Kan även tala om för dig att mitt huvud är det absolut inget fel på!!!
Nej, varför skulle jag veta vilka kompisar hon har .. Hon har uppenbarligen kompis i Malmö ... och i Linköping och Karlskoga har hon sina respektive föräldrar....
Citera
2024-09-24, 19:42
Bannlyst
Citat:
När tror du Chloe får träffa dessa "Kompisar" nästa gång? Ett barn ska kunna umgås med jämnåriga fler gånger i veckan.
Ser någon samma mönster som jag? Chloe har inga jämnåriga vänner, Chrippa har inga jämnåriga vänner.
Varför låter inte Chrippa sin dotter ha vänner på hemmaplan? Tänk om hon fått visat upp "sitt" Frost rum som hon har i Linköping för sina vänner som hon skulle kunnat ha om dom bara stannade kvar på en plats istället för att fly så fort det är pappa vecka.. Som jag förstått det så har Chloe ingen fast punkt när hon är hos Julia heller. #RäddaChloe

Chloe är en resväska.
Citera
2024-09-24, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag förstod precis vad som menades men nu är så många kränkta och fokusförflyttningen från Chrippa är nästan sjukligt energirikt.

Vi har ju superbarnexperter här i tråden som vet allt om barn. Men jag kan inte för mitt liv tro att den flickan har en trygghet i sitt liv. Den stackaren vet ju för sjutton inte ens var hon bor!

Hon vet inte vilket land hon kommer vara i nästa dag.
Citera
2024-09-24, 19:45
Bannlyst
Citat:
Så nu får barn inte ha kompisar på flera håll - utan måste bara umgås med samma hela tiden.
Det är något fel i huvudet på dig om du tror det.

Vilka kompisar på flera håll?
Citera
2024-09-24, 19:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men hon vet att hennes pappa kommer vara där - och det är ju vad som är viktigt för barn.
Hon vet ju också att hon har sitt eget rum hemma hos pappa och att de gör roliga saker tillsammans.
Har du sett storyn från kalaset - hon ser väldigt glad ut
Citera
2024-09-24, 19:51
Medlem
Citat:
När tror du Chloe får träffa dessa "Kompisar" nästa gång? Ett barn ska kunna umgås med jämnåriga fler gånger i veckan.
Ser någon samma mönster som jag? Chloe har inga jämnåriga vänner, Chrippa har inga jämnåriga vänner.
Varför låter inte Chrippa sin dotter ha vänner på hemmaplan? Tänk om hon fått visat upp "sitt" Frost rum som hon har i Linköping för sina vänner som hon skulle kunnat ha om dom bara stannade kvar på en plats istället för att fly så fort det är pappa vecka.. Som jag förstått det så har Chloe ingen fast punkt när hon är hos Julia heller. #RäddaChloe
Jag har faktiskt aldrig hört talas om att barn måste leka med kompisar flera ggr i veckan.
I vilken lag står det?

Jag tänker på alla stackars barn som bor i glesbygden, inte bara i Sverige, utan i hela världen - genom Alla tider.

Kompisar kommer i bästa fall med skolplikten, och inte ens då är det en garanti för att barnet ska få leka med andra kompisar.

Men det blir folk av de också 🙂
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-09-24 kl. 19:55.
Citera
2024-09-24, 19:53
Medlem
Citat:
Men hon vet att hon har sin förälder vid sin sida, vilket är det mest grundläggande.

Många som passar på att resa jorden runt med sina barn innan skolplikten kickar in.
Citera
2024-09-24, 19:54
Bannlyst
Citat:
Nej, varför skulle jag veta vilka kompisar hon har .. Hon har uppenbarligen kompis i Malmö ... och i Linköping och Karlskoga har hon sina respektive föräldrar....

Vuxna räknas inte som kompisar. Jämnåriga att leka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in