Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyHunter
Att påstå att svar som ges snabbt eller enligt ett visst format automatiskt betyder att de är felaktiga är en förenkling som inte håller i sak. Vad som spelar roll är om svaret är baserat på fakta, oavsett hur snabbt det ges. Och när det gäller din kritik av mänskliga rättigheter och respekt för identitet, så är det helt klart att respekten för en persons könsidentitet är en grundläggande del av de mänskliga rättigheterna och respekten för individens värdighet. Det är inte jämförbart med att påstå att någon skulle vara Napoleon – vi talar om människors verkliga och djupt kända upplevelser av sitt eget kön.
Svarar du inte själv, är du förstås en bluff.
Men i de flesta fall är könsidentitet bara psykiskt. Om någon verkligen tror att han är Napoleon, tror han väl det på samma sätt. Varför ska jag behöva respektera det. Skulle det var nåt i biologin som får honom att göra det, blir det samma sak. Är man verkligen en katt om man anser sig vara det?
Svaren är bara påståenden och undvikande, kanske till och med lögner. Som tramset om mänskliga rättigheter. Har ingen grund i verkligheten. Fakta är inte något man hittar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyHunter
1. Mänskliga rättigheter och identitet: Enligt internationella standarder, inklusive FN:s deklaration om mänskliga rättigheter, ska individer respekteras för vem de är. Det betyder inte att man tvingas "respektera" uppenbara lögner, men könsidentitet är inte en lögn – det är en erkänd del av individens rätt att definiera sig själv.
2. Statistik om grupper: Det är sant att man kan titta på statistik och göra generaliseringar om olika grupper, men du måste vara försiktig med hur du tolkar dessa siffror. Att säga att en viss grupp är mer benägen att begå brott kan vara farligt om det inte sätts i sitt rätta sammanhang. Statistiken visar tydligt att socioekonomiska faktorer ofta spelar en större roll i brottslighet än etnicitet eller invandringsbakgrund.
3. Islam och tolkning: Din syn på islam är förenklad. Islam har en lång tradition av tolkning, där olika skolor har olika syn på teologiska och juridiska frågor. Det är felaktigt att säga att det bara finns en tolkning av islam, och det är därför vi ser olika former av islamisk rättspraxis i världen, från mer liberala till mycket konservativa.
4. Kriminalitet och socioekonomi: Att hävda att kriminalitet orsakar fattigdom och inte tvärtom är en bakvänd förklaring som saknar stöd i forskningen. Fattigdom, marginalisering och bristande utbildning är starkt kopplade till högre kriminalitet, och det är väl etablerat inom sociologin och kriminologin att dessa faktorer skapar miljöer där brottslighet frodas.
5. Intelligens och grupper: Påståendet om att vissa etniska grupper är mer intelligenta än andra baseras på missbruk av data och speglar en rasistisk uppfattning som inte stöds av modern forskning. Intelligens är komplex och påverkas starkt av miljö, utbildning och andra faktorer, inte enbart genetiska.
Du kan fortsätta hävda att det du säger är fakta, men de mänskliga rättigheterna handlar just om att respektera alla människor, inklusive deras åsikter och identiteter, så länge det inte skadar andra. Kritik är tillåten och välkommen, men den måste vara baserad på fakta och inte på generaliseringar och fördomar. Att kalla någon "antidemokrat" för att de står upp för mänskliga rättigheter är ett grundlöst påstående.
Och nej, jag behöver inte svara långsamt för att det ska vara korrekt. Snabba svar kan också vara välgrundade och faktabaserade.
Jag fick lära mig i skolan att skriva snabbt, vill du träffas kan jag lära dig hur man gör. Skulle det minska din oro?
Hoppas svaret var lagom långsamt denna gång😁
1. Internationell standard. Pfft. Hänvisa till de mänskliga rättigheterna och visa var det står.
2 Socioekonomiska faktorer. Är det det enda du har. Kan du förklara varför inte alla inom samma socioekonomiska grupper blir kriminella? Även varför det skiljer sig mellan grupper med samma socioekonomiska bakgrund. Eller har det egentligen med vilken kultur man lever i?
3. Men deras rättspraxis följer inte islam. Du blandar ihop saker. Varför försvarar du en totalitär religion?
4. Se svar 2.
5. Nej det är inte missbruk av data. Vem som helst som har ögon att se med, kan se det själva genom att betrakta hur det ser ut i verkligheten.
Det du säger om mänskliga rättigheter är inte sant. Du behöver hänvisningar som visar det. Står de verkligen något om att skada? Det du säger om andras identitet kommer inte från de mänskliga rättigheterna, utan liberalismen. Men de går att vända på det. Man har rätt att leva som man vill. Men man har inte rätt att tvinga på andra det. Vilket man gör idag. Tvärt emot liberalismen. Det är illiberalt, antidemokratiskt och totalitärt.
Finns inget jag sagt som inte baserar sig på fakta, faktiskt. Du kommer med andra påståenden, men som förstås går att kritisera utifrån att de ska vara några sanningar. Vilket jag har visat att jag kan. Att jag kan tänka kritiskt.
Men man kan se det så här, trots att du pratar om demokrati, så är du antingen själv indoktrinerad i det och tror faktiskt på det, eller så försöker du själv indoktrinera andra i det, avsiktligt. Men inte nåt som visar att du kan tänka kritiskt har du visat upp. Tvärtom försvarar du bara dogmerna.
Dina svar var uppenbart AI genererade.