2024-09-24, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är stor brist på lärare och fritidspedagoger i Sverige. Så du skulle absolut få jobb efter utbildning.

Ett tips är att börja som vikarie, det behöver du ingen utbildning för. Dels får du erfarenhet av yrket, men det är också ett bra sätt för dig att förbättra det svenska språket.

Här kan man söka jobb:
https://se.indeed.com/q-vikarie-förskola-jobb.html?vjk=1f6795781db8ddad
tack så mycket ! här, min svensk lärare sa att det var svårt att bli en lärare i Sverige, så jag var lite ledsen för det är min dröm. men nu ska jag spara din länk och titta på det. tack ))
Citera
2024-09-24, 16:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarachoco
tack så mycket ! här, min svensk lärare sa att det var svårt att bli en lärare i Sverige, så jag var lite ledsen för det är min dröm. men nu ska jag spara din länk och titta på det. tack ))
Min morbros flickvän kommer från Chile. Hon fick jobb som spanska"lärare" nästan direkt på en skola i Sverige, efter bara några månader i landet. Tror inte alls att det skulle vara speciellt svårt för dig att få ett jobb, med tanke på att du redan kan en hel del svenska.

Hur kommer det sig att du kan så här bra svenska? Svensk förälder eller har du enbart lärt dig språket genom skolan?
Citera
2024-09-24, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Min morbros flickvän kommer från Chile. Hon fick jobb som spanska"lärare" nästan direkt på en skola i Sverige, efter bara några månader i landet. Tror inte alls att det skulle vara speciellt svårt för dig att få ett jobb, med tanke på att du redan kan en hel del svenska.

Hur kommer det sig att du kan så här bra svenska? Svensk förälder eller har du enbart lärt dig språket genom skolan?
oh jag förstår, men kunde hon prata svenska ? man sa mig att du kan arbeta i Sverige med engelska, men kanske inte när du vill arbeta i utbildning ? och tack ! jag kan skriva lite i ssvenska, men när jag prata, det är lite dåligt hehe, jag pratar det som jag pratar franska. först lärde det ensam, och nu på universitet. det är en fin språrk även om det är svårt ibland ))
Citera
2024-09-24, 17:57
Medlem
Citat:
oj oj, det är lite många år, för jag ska ha fransk examen för att undervisa i förskola, och jag trodde jag skulle kunna ”översätta” mitt franska examensbevis till det svenska, som en certifiering, som visar att jag kan undervisa, vet du om jag kan ? tack !

Läs mer här om att validera utländsk lärarutbildning.
https://www.studera.nu/att-valja-utbildning/lararutbildningar/lararutbildningsguiden/ulv/
Citera
2024-09-24, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RetardLove
Läs mer här om att validera utländsk lärarutbildning.
https://www.studera.nu/att-valja-utbildning/lararutbildningar/lararutbildningsguiden/ulv/
det är perfekt, tack! jag har också kontaktat Skolverkets men kanske de ska svara med vad du sa. så nu behöver jag bara ha en bättre svenska
tack retardlove ))
Citera
2024-09-24, 18:40
Medlem
Citat:
det är perfekt, tack! jag har också kontaktat Skolverkets men kanske de ska svara med vad du sa. så nu behöver jag bara ha en bättre svenska
tack retardlove ))

Mina barn har haft flera lärare som talat långt ifrån felfri svenska, men varit väldigt duktiga lärar i alla fall.
Citera
2024-09-24, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RetardLove
Mina barn har haft flera lärare som talat långt ifrån felfri svenska, men varit väldigt duktiga lärar i alla fall.
okej det är bra att veta hehe, men jag hoppas att min svenska ska bli bättre i 2 år ))
det var mycket snäll av dig, tack för dina svar och hjälp !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in