2024-09-24, 13:39
Medlem
Finns detta och köpa? Tex en pryl man har runt armen eller någon form av EKG i miniformat man fäster kring hjärtat? Som kontaktar larmcentral direkt med hjälp av tex AI om det börjar flimra eller stannar ?

Och möjligtvis kan ge en stöt för att fixa det (detta är ej något krav men hade varit en bonus kanske om det ej går fel och stannar hjärtat pga en bugg).

//HCHANNELH!!
Citera
2024-09-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Finns detta och köpa? Tex en pryl man har runt armen eller någon form av EKG i miniformat man fäster kring hjärtat? Som kontaktar larmcentral direkt med hjälp av tex AI om det börjar flimra eller stannar ?

Och möjligtvis kan ge en stöt för att fixa det (detta är ej något krav men hade varit en bonus kanske om det ej går fel och stannar hjärtat pga en bugg).

//HCHANNELH!!
Apple watch ultra? (ultra pga bättre batteritid och fler funktioner).

Den kontaktar inte 112 själv, vad jag vet, men den är pricksäker på att detektera problem och säger ifrån innan något händer. Finns många som blivit räddade av att den varnat i god tid för hjärtflimmer och annat.
Citera
2024-09-24, 13:46
Medlem
Vilken nytta skulle det göra när man måste ha igång hjärtat inom max 2 minuter? Syresättning tidigare. Sådant fungerar på ett sjukhus och där har de även det.
Citera
2024-09-24, 13:48
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Apple watch ultra? (ultra pga bättre batteritid och fler funktioner).

Den kontaktar inte 112 själv, vad jag vet, men den är pricksäker på att detektera problem och säger ifrån innan något händer. Finns många som blivit räddade av att den varnat i god tid för hjärtflimmer och annat.
Varnat i god tid för hjärtflimmer?
Innan man har hjärtflimmer så varnar den?
Citera
2024-09-24, 13:52
Medlem
Skaffa en pacemaker med inbyggd hjärtstartare, om hjärtat börjar konstra eller lägger av så går den automatiskt in och ger elektriska hjärtstartsimpulser. Bättre kan det inte bli, ingen väntetid för att få ambulans och komma in på sjukhus/läkare eller att man blir så dålig att man inte kan larma själv.
En sån fick jag inopererad efter en infarkt och flera hjärtstopp. Tackar gudarna för det!
Citera
2024-09-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Varnat i god tid för hjärtflimmer?
Innan man har hjärtflimmer så varnar den?
Den varnade min syster i god tid om att problem fanns, så att hon kunde åka och få det kollat. Apple har dessutom många historier från folk som blivit varnade i god tid av apple watch.
Citera
2024-09-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Skaffa en pacemaker med inbyggd hjärtstartare, om hjärtat börjar konstra eller lägger av så går den automatiskt in och ger elektriska hjärtstartsimpulser. Bättre kan det inte bli, ingen väntetid för att få ambulans och komma in på sjukhus/läkare eller att man blir så dålig att man inte kan larma själv.
En sån fick jag inopererad efter en infarkt och flera hjärtstopp. Tackar gudarna för det!
Kan man få det om man betalar någon privatklinik för detta tror du? Har haft ökade hjärtskademarkörer dock så ligger min syresättning alltid på 100% vid prover och är ung. Men är såpass stressad hela tiden med en vilopuls på minst 140 ca. 😔😔..
Citera
2024-09-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Kan man få det om man betalar någon privatklinik för detta tror du? Har haft ökade hjärtskademarkörer dock så ligger min syresättning alltid på 100% vid prover och är ung. Men är såpass stressad hela tiden med en vilopuls på minst 140 ca. 😔😔..

Jag fick min genom det allmänna när jag fick en hjärtinfarkt och kollapsade och jag är inte längre ung. Kolla med läkare vad man kan göra, jag tror dock att det är en ganska hög tröskel för att man ska beviljas detta, särskilt om man är ung. Det blir nog i första hand medicinering men kontakta absolut en läkare om du är orolig, jag är ingen medicinare.

Man kan kanske få en sådan inopererad på en privatklinik, men även där är det nog rätt hårda krav på att man verkligen har behov av den.
Senast redigerad av brakfesten009 2024-09-24 kl. 15:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in