2024-09-24, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det skulle ju iofs förklara ett och annat, även om 36 är väldigt ungt för plötsliga hjärtproblem. Å andra sidan hände ju samma sak med Christian Eriksen i fotbolls-EM för ett par år sedan.

Det brukar vara alltid vara en blandad kompott. Den stora gemensamma nämnaren för avlidna gäddor är dock Dumpen AB. Sedan finns det ju alltid dom som kommer hävda att "det finns inga bevis för att det har att göra med Dumpen".

Det brukar vara samma kategori som pläderar högt om hur många barn som räddats och att alla swishgåvor går oavkortat till utsatta (fiktiva) barn.
Citera
2024-09-24, 11:42
Medlem
#362 Arbetsförmedlaren som låtsades vara sin egen chef, borde väl också avlida snart, han skulle ju dö inom kort vid konfrontationen och den var trots allt för över ett år sedan!
Citera
2024-09-24, 11:43
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Helt rätt att dom blir uthängd och att dom får sparken men på vilken grund får dom sparken? I juridisk mening så har inget brott begåtts.
Antar det kan bli lite tryckt stämning på jobbet så dom flesta säger nog upp sig själva

Det beror nog på om de gjort ngt medan de varit i tjänst eller inte. Eller via jobb telefon/dator osv . Men i sak finns inget legalt skäl att säga upp ngn för ngt presumtivt brott som aldrig begåtts.
Citera
2024-09-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
1. Frugan
2. Lelle sköj
3. Hank
4. Jönköpingstomten
5. Familjelekar
6. Hunken Honkensson
7. Vällingbyvreden
8. Tobbe i fågeltornet

19 av 20 konfrontationer är egentligen rätt trista. Det finns inte så många jag kan återkomma till för att få mig ett skratt. De jag listat där har i alla fall samtliga minst ett ögonblick när jag fortfarande garvar till.

Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Tjockisen de tog i färjeterminalen i Helsingborg var rätt kul också. Och naturligtvis CoachJanne, även om vi inte fått se konfrontationen från Saras och Patriks inspelning, utan bara från liven...

Ja dessa är roliga men måste slå ett slag för ”Ursäkta vill du sitta på min näsa? #Napp 135. Det är 30 min bisarr underhållning speciellt när gäddan sätter sig i Dumpens bil.

Tjockisen i Helsingborg (#Gubbkuken) var kreativ i skallen då han skulle få in sin fjortis på hotellet som pizzabud. Helt underbart hur han fullständigt ignorerar Patrik tills han tappar det: ”Kan du inte bättre Patrik, kan du verkligen inte det?!”

Sara är riktigt het där i färjeterminalen.
Citera
2024-09-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Tjockisen i Helsingborg (#Gubbkuken) var kreativ i skallen då han skulle få in sin fjortis på hotellet som pizzabud. Helt underbart hur han fullständigt ignorerar Patrik tills han tappar det: ”Kan du inte bättre Patrik, kan du verkligen inte det?!”

Sara är riktigt het där i färjeterminalen.

Roligaste är när han tar fel rulltrappa på slutet
Citera
2024-09-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Nej, vi har ingen rebus men det har tisslats om en misstänkt med initialer JM.

Dagens #484 sen. Är det utom rimligt tvivel fastställt vilken identitet detta är? Jag har inte sett någon rebus. Han skriver att han "kommit hem till Ånge". Det finns en med samma namn i just Ånge på en gata som börjar med Hem. Är detta rätt person?
Verkar som inte hela kommunen fått det brevet. Vilken område i Munkedal ska misstänkta JM bo? Vet ju inte vad som får sägas och inte får sägas men kanske iaf kan utesluta nåt område?
Citera
2024-09-24, 13:33
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#362 Arbetsförmedlaren som låtsades vara sin egen chef, borde väl också avlida snart, han skulle ju dö inom kort vid konfrontationen och den var trots allt för över ett år sedan!
Detta har jag missat! Omg så roligt samtal!!!
Citera
2024-09-24, 13:33
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonLawn
Verkar som inte hela kommunen fått det brevet. Vilken område i Munkedal ska misstänkta JM bo? Vet ju inte vad som får sägas och inte får sägas men kanske iaf kan utesluta nåt område?
Kollar jag kartan så verkar närmast angivna område vara Åtorp eller Övre Torp.
Citera
2024-09-24, 13:50
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Spekuleras om hjärtstopp på hans FB. Kan iofs bero på suicid, men han lär ju knappast varit hälsan själv. Såg väldigt blek och apatisk ut vid konfrontationen och var säkert rökare. De här ofantligt feta gäddorna lär ju också gå en tidig död till mötes pga ohälsosam livsstil.
Hjärtstopp? Är det så behöver det inte vara suicid. Kan vara överdos av mediciner eller annan intoxikation men också någon hjärtsjukdom. Är det suicid så är caset ganska svagt för att det skulle ha varit relaterat till dumpens publicering. Hade han varit övervakad som han borde kanske det inte hade hänt alls. #472
Senast redigerad av Redivivus 2024-09-24 kl. 13:58.
Citera
2024-09-24, 13:57
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det går år helvete med frugan!

Är det någon som har koll på hur det gick med frugan?

Det var nog bland dom mest underhållande konfrontationer jag har sett.😄

Vilken är era favoriter?
CoachJanne, PappaStor och Slingraren är tre höjdare. BarbaPappa är en runner-up också.
Citera
2024-09-24, 13:59
Medlem
Vasaduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Napp #483 har en lillebror som är två år yngre än gäddan och som bor hemma hos mamma och pappa. Gädda #483 har haft ett annat efternamn också när han var liten. Vilket jag tolkar som att han kan var adopterad. Men notera det är bara mina spekulationer.

Det är borttaget från mrkoll ”tidigare namn” på denna gädda. Rebus på vad #483 hette i efternamn som liten..?

Lärarutbildad men arbetar som fritidspedagog.

Har något liknande hänt tidigare som gjort att han blivit degraderad till fritidspedagog istället för lärare. Mycket skev degradering isåfall.

Koppling släktskap med rektorn känns ju som en stor anledning till att denne har jobbet kvar.

Sjunga var väl inte denne gäddas grej - heller. My god. Inte många som har självinsikt idag.
Citera
2024-09-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasaduva
Det är borttaget från mrkoll ”tidigare namn” på denna gädda. Rebus på vad #483 hette i efternamn som liten..?

Lärarutbildad men arbetar som fritidspedagog.

Har något liknande hänt tidigare som gjort att han blivit degraderad till fritidspedagog istället för lärare. Mycket skev degradering isåfall.

Koppling släktskap med rektorn känns ju som en stor anledning till att denne har jobbet kvar.

Sjunga var väl inte denne gäddas grej - heller. My god. Inte många som har självinsikt idag.
Jag gör en devglan.
vwFXhSQXIoqlCOihBZtL1Q==
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in