#483 idolen , oj så chockad han blev. Han genomgick en inre kris under dom minutrarna dumpen-klippet pågick.
Han lär få det svårt i ett ev fängelse med sitt kvinnliga utseende och hemska brott han gjort sig skyldig till...
Snubben var ju redan beryktad pedofil på skolan så misstänker att han var mer nervös över att bli av med sitt jobb som han ser som sin godisburk än att komma ut som gädda. Jobbigt när alla ens sexuella fantasier blir offentliga iofs
Riktigt trasig och skör redan i skolåldern. Höll sig på sin kant och gjorde inga väsen av sig.
Höll sig med styrelse- och föreningsuppgifter på bl.a. IOGT medan andra ungdomar i samma ålder var på fritidsgården i samma fastighet.
Hjälpte hellre till frivilligt med skolans vaktmästare, kyrkan, biblioteket i skolan etc. på sin fritid än annat.
Men han trivdes väl med det som det verkade.
Blev nog ekonom på senare tid, utbildade sig inom EL i gymnasiet.
Denne blir nog högst troligen en till i listan som avlivat sig, om det inte redan skett.
Detta trycket pallar han inte, no way.
Riktigt trasig och skör redan i skolåldern. Höll sig på sin kant och gjorde inga väsen av sig.
Höll sig med styrelse- och föreningsuppgifter på bl.a. IOGT medan andra ungdomar i samma ålder var på fritidsgården i samma fastighet.
Hjälpte hellre till frivilligt med skolans vaktmästare, kyrkan, biblioteket i skolan etc. på sin fritid än annat.
Men han trivdes väl med det som det verkade.
Blev nog ekonom på senare tid, utbildade sig inom EL i gymnasiet.
Denne blir nog högst troligen en till i listan som avlivat sig, om det inte redan skett.
Detta trycket pallar han inte, no way.
#484 Så ni har varit skolkamrater?
Stod på Dumpens FB att han lurat ett par sörjande systrar på hundratusen vid en bodelning, så han tycks vara en riktigt tragisk figur med väldigt tveksam moral.
Stod på Dumpens FB att han lurat ett par systrar på hundratusen vid en bodelning, så han tycks vara en riktigt tragisk figur med väldigt tveksam moral.
Kan mycket väl vara så, inget jag har detaljer om. Känner bara till en syster dock. Jobbar/jobbade på en lokal matbutik så denne lär inte kunna visa sig där antar jag, p.g.a. skam.
Tvärtom var det väldigt noga att saker skulle vara rätt i yngre år, men å andra sidan var denne man inte högst upp på listan heller om man fick gissa på vem dumpen hade tagit.
Senast redigerad av TheFinal 2024-09-24 kl. 10:57.
Det värmde mer än morgonkaffet. Det kändes dock som en riktig lågoddsare.
Tycker du? Jag fick totalt motsatt uppfattning. Jag trodde aldrig att den här killen skulle ta livet av sig. Han framstod som skvatt galen och hade dessutom dömts till rättspsykiatrisk vård efter att ha överfallit och knivhuggit en arbetskamrat helt random. Han verkade heller inte direkt tagen av konfrontationen med Dumpen och jag får inte bilden av att det här på något vis skulle ha förstört hans liv. Han verkade helt obrydd. Och han gick säkert ganska trygg från repressalier, vem skulle våga ge sig på någon med hans historik av våld?
Mycket överraskande dödsfall, imo. Kanske var Dumpen bara den lilla droppe som fick det att rinna över? Kanske var det helt orelaterat? Han lär ju ha haft många demoner som sällskap.
Och det är väl därför som de flesta böggäddorna glöms bort så fort. Det är för mycket smörgåstårtebeställning över det hela för att man ska lägga dem och chattarna på minnet. Men så har vi ju raringar som Köttrosen #199 som flashar rosen på prinsesstårtan och kör sockertoppen rakt upp i röven. Såna glömmer man ju inte i första taget. #484 kommer dock att sälla sig till övriga ganska slätstrukna gäddor. Min gissning.
Den där Bajen-gäddan i sitt Bajen-hus minns man ju exempelvis enbart för det. Annars tror jag att han bara skulle ha varit ännu en skum gäddgubbe som lurat ut ett barn mitt ute i ingenstans och ingen hade kommit ihåg honom. Honom minns vi för att han spökat ut och gjort ett spektakel av sitt hem.
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tänkte kolla upp 472 men Dumpens sida är ju så konstig.
När jag skrollar ner från senaste gäddan så kommer jag bara fram till 474 men när jag trycker på nästa sida så blir det från gädda 466 eller något.
Gäddorna mellan 474 och 460 nånting får jag inte fram?
Ja, den sidan är trälig. Jag brukar använda sökfunktionen istället och skriva gäddnumret i fråga.
Det här inlägget innehåller lite statistik som har efterfrågats i tråden. Inlägget kan komma att utökas med fler kategorier och finns länkat i min signatur. Hör gärna av dig om du vet att något behöver uppdateras.
Denna uppdatering: RPK-gäddan #472 har avlidit. Den gamla länken till avlidna gäddor kommer försvinna. All statistik kommer finnas här istället. Joggargäddan #450 försvinner från listan över oidentifierade.
Utvandrade:
#NA Lärare, tränare och gädda är inte en bra kombo
Uthängd: 220406, Utvandrad: 240629, Spanien
#110 Uppsalagäddan serverar kycklingfilé
Uthängd: 220612, Utvandrad: 220825, Tyskland
#152 Det blev Gäddrannsakan
Uthängd: 220925, Utvandrad: 240417, Spanien
#180 Rektor vill betala 500 kr för oral våldtäkt
Uthängd: 221230, Utvandrad: 240701, Portugal
#260 Engelsk gädda i Sverige
Uthängd: 230719, Utvandrad: 240206, Spanien
#295 Räddar inga barngäddan
Uthängd: 231018, Utvandrad: 231101, Saudiarabien
#304 Gäddrabatten
Uthängd: 231105, Utvandrad: 240531, Norge
#308 54 är det nya 30
Uthängd: 231110, Utvandrad: 231222, Danmark
#343 Säkerhetsgäddan
Uthängd: 240106, Utvandrad: 240317, Tyskland
Not: Datum för utvandring anger det som registrerats på Ratsit.
Äldsta:
#333 - Född 44
#248 - Född 46
#210 - Född 47
#219 - Född 47
#300 - Född 48
#199 - Född 48
#Onumrerad - Skogsgädda söker barn istället för älg - Född 49
Not: Dessa sju gäddor är födda på 40-talet.
Yngsta:
#282 - Född 03
#231 - Född 01
#316 - Född 00
#456 - Född 99
#105 - Född 99
#419 - Född 99
#137 - Född 97
#192 - Född 97
#Onumrerad - Mannen som gav gäddhäng ett ansikte - Född 96
#145 - Född 96
1. Mannen som pratade om allt annat än att han fastnat på kroken (napp igen)
Känd som mannen som satt med sin hund i bakluckan på sin bil när Dumpen kom.
Tid från uthängning till självmord: 1 mån.
Månad för dödsdatum: Februari 2022 (220218)
Hängdes ut i: Januari 2022 (220110)
Uppnådd ålder: 52
2. Det andra självmordet var av en 46-årig man som inte hann bli uthängd. Han fanns på missing people och hittades sedan drunknad. Enligt uppgifter bodde han i Ljungby/Hamneda. Förnamn samma som Annikas bror i Pippi Långstrump. Efternamn samma som en hockeyspelare som beskrivs såhär på Wikipedia:
Johan ********* född 6 januari 1976 i Huskvarna, är en svensk före detta ishockeyspelare som spelade största delen av sin karriär i HV71. Han har blivit svensk mästare med HV71 fyra gånger. Han har gått på ishockeygymnasiet Sanda i Huskvarna.
3. Mannen utan samvete (Napp #184)
Tid från uthängning till självmord: 2 mån.
Månad för dödsdatum: Mars 2023 (230310)
Hängdes ut i: Januari 2023 (230117)
Uppnådd ålder: 35
4. DinK på kroken tillslut (Napp #225)
Tid från uthängning till självmord: 1 mån.
Månad för dödsdatum: Juni 2023 (230617)
Hängdes ut i: Maj 2023 (230507)
Uppnådd ålder: 38
5. Mr X blev slak på en tredjedels sekund
Tid från uthängning till dödsdatum: 18 mån.
Månad för dödsdatum: Juni 2023 (230630)
Hängdes ut i: Januari 2022 (220112)
Uppnådd ålder: 53
6. PappaStor (Napp #289)
Tid från uthängning till självmord: 4 mån.
Månad för dödsdatum: Februari 2024 (240205)
Hängdes ut i: Oktober 2023 (231008)
Uppnådd ålder: 41
7. Runkpausen (Napp #361)
Tid från uthängning till självmord: 2,5 mån.
Månad för dödsdatum: April 2024 (240420)
Hängdes ut i: Februari 2024 (240201)
Uppnådd ålder: 51
8. Slingraren (Napp #424)
Tid från uthängning till självmord: 1 vecka.
Månad för dödsdatum: Juni 2024 (240611)
Hängdes ut i: Juni 2024 (240603)
Uppnådd ålder: 73
9. Mr Hyde (Napp #360)
Tid från uthängning till dödsdatum: 6 mån.
Månad för dödsdatum: Juli 2024 (240718)
Hängdes ut i: Januari 2024 (240131)
Uppnådd ålder: 29
10. Minidildomannen (Napp #446)
Tid från uthängning till dödsdatum: 4 dagar.
Månad för dödsdatum: Juli 2024 (240720)
Hängdes ut i: Juli 2024 (240716)
Uppnådd ålder: 61
11. RPK-gäddan (Napp #472)
Tid från uthängning till dödsdatum: 1 månad.
Månad för dödsdatum: September 2024 (240924)
Hängdes ut i: Augusti 2024 (240829)
Uppnådd ålder: 36
Not: Dödsdatum motsvarar det datum gäddan registrerades som avliden på Ratsit.
Tycker du? Jag fick totalt motsatt uppfattning. Jag trodde aldrig att den här killen skulle ta livet av sig. Han framstod som skvatt galen och hade dessutom dömts till rättspsykiatrisk vård efter att ha överfallit och knivhuggit en arbetskamrat helt random. Han verkade heller inte direkt tagen av konfrontationen med Dumpen och jag får inte bilden av att det här på något vis skulle ha förstört hans liv. Han verkade helt obrydd. Och han gick säkert ganska trygg från repressalier, vem skulle våga ge sig på någon med hans historik av våld?
Mycket överraskande dödsfall, imo. Kanske var Dumpen bara den lilla droppe som fick det att rinna över? Kanske var det helt orelaterat? Han lär ju ha haft många demoner som sällskap.
Spekuleras om hjärtstopp på hans FB. Kan iofs bero på suicid, men han lär ju knappast varit hälsan själv. Såg väldigt blek och apatisk ut vid konfrontationen och var säkert rökare. De här ofantligt feta gäddorna lär ju också gå en tidig död till mötes pga ohälsosam livsstil.
Spekuleras om hjärtstopp på hans FB. Kan iofs bero på suicid, men han lär ju knappast varit hälsan själv. Såg väldigt blek och apatisk ut vid konfrontationen och var säkert rökare. De här ofantligt feta gäddorna lär ju också gå en tidig död till mötes pga ohälsosam livsstil.
Det skulle ju iofs förklara ett och annat, även om 36 är väldigt ungt för plötsliga hjärtproblem. Å andra sidan hände ju samma sak med Christian Eriksen i fotbolls-EM för ett par år sedan.