2024-09-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Hon är väl hon som påstod att hon ramlat när hon åkte rullskridskor och fick blåmärken, och då tog dom henne och satte hennes föräldrar i fängelse. Vilket jag tror någon kanske kommenterat att det låter som hittepå, väldigt kontroversiell åsikt att ha haha.
Var det inte värre än att folk påstått att båda föräldrar knappast hamnar i fängelse och barn omhändertas i 9 år pga av missförstånd vad blåmärken på ben kommer ifrån , vore väl läge för föräldrarna att söka skadestånd för felaktig dom
2024-09-24, 11:36
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Nån i sekten som vill väl..
Idag gjorde Fia samma sak, printscreen på kommentarer och sa att det polisanmäls.
En ny trend.
Hon ska även ha polisanmält MammaEmma både i Sverige och Spanien för att hon uppmärksammade folk om podden som Fia trodde hon fått bort.
2024-09-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Idag gjorde Fia samma sak, printscreen på kommentarer och sa att det polisanmäls.
En ny trend.
Hon ska även ha polisanmält MammaEmma både i Sverige och Spanien för att hon uppmärksammade folk om podden som Fia trodde hon fått bort.
Hoppas deras tramsanmälningar läggs ner direkt..synd bara de samhällsresurser
2024-09-24, 11:40
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Jess*ca inne i Fias live och säger "allt som sägs i Fuck Gråtas pod avsnitt 33 är sant"
Sen vart hon blockad direkt. Skulle inte förvåna mig om det är hon som gett den infon till tjejerna i poden, skulle dock inte lita på något hon säger, med tanke på vilken mytoman hon är.
Är hon hemma från sitt viktiga tal i Genève?
Att hon hade råd, men det kanske var hennes bror med guldbitcoinen som betalade?
2024-09-24, 11:46
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ja just det, tror LM inte förstod det här med att det inte räckte med att hon säger sig blivit utsatt för ett brott utan det krävs en dom.

Hon förstår verkligen inte det här med hennes jävla 11 blåmärken inte är bevis för något brott.
Polisen var där för handräckning pga det finns ett beslut för det.
Hon blir informerad om det, och om hon inte lämnar över barnet, så kommer de behöva använda våld, men de vill gärna undvika det.
LM gör motstånd och de blir tvungna att brotta ner henne och sätta på handfängsel.

LM kan för sitt liv inte förstå detta, för såklart måste hon skydda sin son mot de dumma poliserna.
Poliserna är fega för de är större och fler än henne, soc är fega för de tar hjälp av polisen.
Polisen begår brott för de använde våld mot henne.

Om något så är det LM som begick ett brott, våldsamt motstånd, men polisen tog antagligen hänsyn till den väldigt stressande situationen hon befann sig i och valde att inte göra någon anmälan på det. I hennes huvud har hon all rätt att göra vad fan hon vill för hon älskar sin sööön, inte en tanke har hon dock ödslat på det trauma hon utsatte barnet för i och med hennes motstånd och eskalerande av situationen.

Detta blir då kortslutning i hennes hjärna varför de lägger ner hennes anmälan, då hon har ju bevis på att polisen "misshandlat" henne i och med hennes foton på blåmärkena, det går liksom inte in i hennes huvud att ingen förnekar att polisen använt våld mot henne, men det har de rätt att göra och eftersom hon inte gav dem något val så är det exakt så de behöver agera och således inget brott.

Men ja, mycket rimligare om verkligheten hade fungerat utifrån LM's efterblivna tankar.
Vid LVU så ska en socialsekreterare åka hem till föräldern, sen ska de slåss om barnet, och det måste vara en rättvis fight, på samma sätt som man har viktklasser i boxning. Vinner föräldern slagsmålet så läggs LVU ner och föräldern får behålla barnet, fohrstoor ni?
Hahaha låter som en stabil lösning med matcher ändå!
Det finns gott om poliser som power trippar och är onödigt hårdhänta och det finns människor som gör motstånd för att de är fulla eller blir triggade men gör man motstånd får man skylla sig själv/acceptera att det blev så för att man fick panik och inte sitta och klaga på att man fått blåmärken.
De var där för att göra sitt jobb och med tanke på att hon varit våldsam förr samt väldigt paranoid är det inte ett dugg märkligt att soc ville ha med dem.
2024-09-24, 11:50
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Hon är väl hon som påstod att hon ramlat när hon åkte rullskridskor och fick blåmärken, och då tog dom henne och satte hennes föräldrar i fängelse. Vilket jag tror någon kanske kommenterat att det låter som hittepå, väldigt kontroversiell åsikt att ha haha.
Kan det inte vara så att hon tror att det är så det har gått till?
Hon verkar väldigt labil och kanske har blivit tagen för eget beteende?
2024-09-24, 11:52
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Hoppas deras tramsanmälningar läggs ner direkt..synd bara de samhällsresurser
Ja tänk hur mycket resurser som slösas på bråk på tiktok, folk som sitter och tjafsar och anmäler varandra stup i kvarten, jag hade fan inte pallat att sitta och ta emot alla dessa anmälningar om trams.
2024-09-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Ja tänk hur mycket resurser som slösas på bråk på tiktok, folk som sitter och tjafsar och anmäler varandra stup i kvarten, jag hade fan inte pallat att sitta och ta emot alla dessa anmälningar om trams.
För stunden är LM värst
2024-09-24, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det var ju spännande. Då kan du inte veta så mycket om hur LVU-processen går till.

Jo jag vet allt om det. Jag är faktiskt expert på området.

Citat:
Men påpeka gärna vad som är fel istället för att skriva "allt". Jag är nyfiken på att höra vad som är fel i det jag påstått och VARFÖR? Se så sätt fart och svara nu istället.

Men snälla nån.Om ALLT är fel och lögn kan man naturligtvis inte plocka ut "vad som är fel". Det är just såna här uttalanden från dig som gör att alla i tråden sen länge förstått att du inte är riktigt med. Enkla begrepp och självklarheter flyger helt över huvudet på dig i den grava psykos du befinner dig i. Alla som läser tråden med kritiska glasögon kommer till samma slutsats om och om igen. Du har noll trovärdighet.

Varför det är fel? För att du ljuger. Hela tiden. Det vet alla i tråden.

Citat:
Till skillnad mot dig så vet jag hur socialtjänstens utredningar går till

Lögn lögn lögn.

Citat:
Socionom är inte en gedigen utbildning. Det är snarare en arbetsmarknadspolitisk åtgärd som spottar ut totalt odugliga socionomer, som får jobba med alldeles för svåra uppdrag de inte klarar av.

Lögn, lögn och falsk ryktesspridning som vanligt. Det enda du bidrar med i tråden.
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-09-24 kl. 12:13.
2024-09-24, 12:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Jo.jag vet allt om det. Jag är faktiskt expert på området.
Jaha du, men då kan du väl vara snäll att tala om vad som är fel med vad jag påstått och vad som är korrekt? Det gör du nämligen aldrig.

Citat:
Men snälla nån.Om ALLT är fel och lögn kan man naturligtvis inte plocka ut "vad som är fel". Det är just såna här uttalanden från dig som gör att alla i tråden sen länge förstått att du inte är riktigt med.
JA fast VAD är fel? Det svarar du aldrig på. Vad har jag sagt som är felaktigt och VARFÖR är det felaktigt? Det svarar du aldrig på.

Citat:
Enkla begrepp och självklarheter flyger helt över huvudet på dig i den grava psykos du befinner dig i. Alla som läser tråden med kritiska glasögon kommer till samma slutsats om och om igen. Du har noll trovärdighet.
Ni har inga kritiska glasögon. Ni tror felaktigt att allt soc påstår om föräldrar är absolut sanning som inte får ifrågasättas likt en sekt.

Citat:
Varför det är fel? För att du ljuger. Hela tiden. Det vet alla i tråden.
Vad ljuger jag om? Att socialsekreterare ljuger i sina utredningar? Jo det gör de i parti och minut och i skrivande stund.

Citat:
Lögn lögn lögn.
Vad skulle vara lögn?

Citat:
Lögn, lögn och falsk ryktesspridning som vanligt. Det enda du bidrar med i tråden.
Nope. Jag är den enda som sprider kunskap om hur LVU-processen går till i den verkliga världen. Den här tråden har samlat alla soc stövelslickare. Men det betyder inte att ni har rätt. Jehovas tror ju också att de har rätt och alla andra har fel.
2024-09-24, 13:28
Avslutad
Citat:
Jaha du, men då kan du väl vara snäll att tala om vad som är fel med vad jag påstått och vad som är korrekt?

Inget är korrekt. Absolut inget av något du skrivit.

Citat:

och VARFÖR är det felaktigt?

För att det är 100% lögner. Rena påhitt och desinformation. Du har inte presenterat en enda trovärdig grund eller något giltigt bevis för något av dina hårresande och osannolika påståenden. Pinsamt. Medan vi andra levererar mängder av bevis och oomkullrunkeliga motargument hela tiden.

Citat:

Ni har inga kritiska glasögon.

Det är precis vad vi har. Jag och alla andra i tråden utom du, DrFilip, Gubbaklubba och Chillwill läser ALLT med MYCKET kritiska glasögon emedan ni endast har irrglasögon av denna typ:

https://x.com/TCED74/status/1123337216292524035/photo/1

Citat:

Vad ljuger jag om? Att socialsekreterare ljuger i sina utredningar? Jo det gör de i parti och minut och i skrivande stund.

Lögn, lögn, lögn och falsk ryktesspridning. Fram med bevis?

Citat:

Vad skulle vara lögn?

Allt du någonsin skrivit i tråden. Varenda ord.

Citat:

Jag är den enda som sprider kunskap om hur LVU-processen går till i den verkliga världen.

Lögn kombinerat med Messiaspsykos.

Citat:

Jehovas tror ju också att de har rätt och alla andra har fel.

Vem är du att avgöra att Jehovas har fel? Är det din grava Messiaspsykos som talar igen? Tag din medicin, du är farlig för allmänheten.
2024-09-24, 14:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Inget är korrekt. Absolut inget av något du skrivit.
Jag frågade VAD som var fel och bad dig förklara i sak vad som var fel, men det klarar du aldrig av.

Citat:
För att det är 100% lögner. Rena påhitt och desinformation. Du har inte presenterat en enda trovärdig grund eller något giltigt bevis för något av dina hårresande och osannolika påståenden. Pinsamt. Medan vi andra levererar mängder av bevis och oomkullrunkeliga motargument hela tiden.
Nej ni levererar skvaller precis som socialtjänsten i sina utredningar. Ni vet ingenting egentligen eftersom ni har hela materialet.

Citat:
Det är precis vad vi har. Jag och alla andra i tråden utom du, DrFilip, Gubbaklubba och Chillwill läser ALLT med MYCKET kritiska glasögon emedan ni endast har irrglasögon av denna typ:

https://x.com/TCED74/status/1123337216292524035/photo/1
Nej det gör ni inte. Ni väljer en sida och kan inte ta in att den sida ni väljer ganska ofta är helt fel ute.

Citat:
Lögn, lögn, lögn och falsk ryktesspridning. Fram med bevis?
Bevis? Bevis får du när du läser HELA materialt som socialtjänsten sitter på. Då förstår du hur deras utredningsmetoder går till och hur de vrider och vänder på varje mening för att få det att peka i den riktning de vill.

Citat:
Allt du någonsin skrivit i tråden. Varenda ord.
Jaha men förklara då varför det jag skrivit är fel?

Citat:
Lögn kombinerat med Messiaspsykos.
Inte så mycket. Jag och de du räknade upp är de enda som är vakna i tråden.

Citat:
Vem är du att avgöra att Jehovas har fel? Är det din grava Messiaspsykos som talar igen? Tag din medicin, du är farlig för allmänheten.
Jaha så du är med i den sekten också. Ja det ante mig. Det förklarar saken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in