2024-09-24, 09:26
Medlem
vajervevarens avatar
Jess*ca inne i Fias live och säger "allt som sägs i Fuck Gråtas pod avsnitt 33 är sant"
Sen vart hon blockad direkt. Skulle inte förvåna mig om det är hon som gett den infon till tjejerna i poden, skulle dock inte lita på något hon säger, med tanke på vilken mytoman hon är.
2024-09-24, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
HAHA ja jag får ju aldrig veta vad som skulle vara felaktigt av det jag påstår i vanlig ordning.

Precis allt sa jag ju. Inte "vad av" det du påstått. Allt. Har du svårt att förstå så enkla begrepp t.o.m.?

Citat:

advokater måste iaktta god advokatsed och de får under inga omständigheter ljuga

MEN SNÄLLA NÅN! Så oerhört verklighetsfrånvänd och oinsatt som du är undrar man om du någonsin ens varit utanför dörren utan ledsagare. Det är inte troligt. Ditt uttalande ovan visar med all önskvärd tydlighet att du har lika mkt koll på hur det går till i verkligheten som en genomsnittlig 9-åring.

Citat:
till skillnad mot socionomer på socialtjänstens som kan skriva i princip vilka lögner de vill i sina utredningar utan att åka fast för det.

Vad snackar du om? Socionomer får under inga omständigheter ljuga och det gör de inte heller till skillnad från advokater som kan hitta på i princip vad som helst utan att åka fast för det.

Citat:
Jag har redan länkat till mängder av experter och personer som kritiserat socialtjänstens utredningar. Det är ingen mening att göra om det igen för jag vet att du inte kommer att läsa ändå och säga att de har fel i allt.

Nej du ljuger! Du har icke någonstans länkat till mängder med experter. Kom igen nu bara. 10-12 stycken vill vi se, det är ca 10% av en mängd. Fram nu bara!

Citat:

Då undrar jag ju vad socialtjänstens tjänstemän har för spåkula som vi andra dödliga inte har tillgång till?

Socialtjänstens tjänstemän letar inte underlag i spåkulor och annat flummigt mumbojumbo likt mytomaner som du och t.ex. trådämnet. De har kunskap, omdöme och en gedigen utbildning att luta sig mot. Inget som du är ens i närheten av m.a.o.

Citat:

Jag vet inte om du känner till det, men de flesta föräldrar som drabbas av socialtjänsten är inte som trådens huvudperson, eller behöver ens ha brustit i sitt föräldraskap.

Aha så du medger och håller alltså med om att Sofia Palm är sjuk i huvudet och en mycket olämplig förälder! Det var ju iaf ett framsteg för dig och en lättnad att höra, tack.
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-09-24 kl. 09:46.
2024-09-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Precis allt. Varenda ord du nånsin bajsat ur dig i tråden faktiskt. Det vet alla så det är verkligen inga nyheter utan hårda fakta och allmän kännedom.

Advokater är bland de mest opålitliga, lögnaktiga och bedrägliga människor som finns. Inte helt förvånande att du åberopar dem.
Men nämn gärna några av experterna i början av den långa raden. 10-12 stycken räcker. Och det är bäst för dig att du inte säger Bo Edvardsson då han uttryckligen förbjudit dig att nämna honom i dina desinformations och lögnkampanjer här på Flashback.

Jo det är alltid sant. Du, Sofia Palm och alla andra olämpliga föräldrar som rätteligen blir av med sina barn ljuger däremot alltid om precis allting. Det vet alla.

Hon har fokuserat väldigt mycket på det kommande skadeståndet senaste tiden. Och det ska bli flera miljoner, "inte några unkliga 350000:-" vad hon nu fått den summan i från.
Sjuka jävla kärring alltså. Hon hade kunnat ge Majkol rejäla men för livet om inte soc räddat honom men nu finns det hopp för pojken.

350 k var väl återvandringsbidraget hon syftade på men som hon inte kan få
2024-09-24, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
350 k var väl återvandringsbidraget hon syftade på men som hon inte kan få

Aha ok. Fuck vad dum i huvudet hon är.
2024-09-24, 09:48
Medlem
Citat:
Aha ok. Fuck vad dum i huvudet hon är.

ja bara förnamnet..nån som har koll på hur det gick med ICA försäkringen ?
2024-09-24, 10:08
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
ja bara förnamnet..nån som har koll på hur det gick med ICA försäkringen ?

Ja just det, tror LM inte förstod det här med att det inte räckte med att hon säger sig blivit utsatt för ett brott utan det krävs en dom.

Hon förstår verkligen inte det här med hennes jävla 11 blåmärken inte är bevis för något brott.
Polisen var där för handräckning pga det finns ett beslut för det.
Hon blir informerad om det, och om hon inte lämnar över barnet, så kommer de behöva använda våld, men de vill gärna undvika det.
LM gör motstånd och de blir tvungna att brotta ner henne och sätta på handfängsel.

LM kan för sitt liv inte förstå detta, för såklart måste hon skydda sin son mot de dumma poliserna.
Poliserna är fega för de är större och fler än henne, soc är fega för de tar hjälp av polisen.
Polisen begår brott för de använde våld mot henne.

Om något så är det LM som begick ett brott, våldsamt motstånd, men polisen tog antagligen hänsyn till den väldigt stressande situationen hon befann sig i och valde att inte göra någon anmälan på det. I hennes huvud har hon all rätt att göra vad fan hon vill för hon älskar sin sööön, inte en tanke har hon dock ödslat på det trauma hon utsatte barnet för i och med hennes motstånd och eskalerande av situationen.

Detta blir då kortslutning i hennes hjärna varför de lägger ner hennes anmälan, då hon har ju bevis på att polisen "misshandlat" henne i och med hennes foton på blåmärkena, det går liksom inte in i hennes huvud att ingen förnekar att polisen använt våld mot henne, men det har de rätt att göra och eftersom hon inte gav dem något val så är det exakt så de behöver agera och således inget brott.

Men ja, mycket rimligare om verkligheten hade fungerat utifrån LM's efterblivna tankar.
Vid LVU så ska en socialsekreterare åka hem till föräldern, sen ska de slåss om barnet, och det måste vara en rättvis fight, på samma sätt som man har viktklasser i boxning. Vinner föräldern slagsmålet så läggs LVU ner och föräldern får behålla barnet, fohrstoor ni?
2024-09-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ja just det, tror LM inte förstod det här med att det inte räckte med att hon säger sig blivit utsatt för ett brott utan det krävs en dom.

Hon förstår verkligen inte det här med hennes jävla 11 blåmärken inte är bevis för något brott.
Polisen var där för handräckning pga det finns ett beslut för det.
Hon blir informerad om det, och om hon inte lämnar över barnet, så kommer de behöva använda våld, men de vill gärna undvika det.
LM gör motstånd och de blir tvungna att brotta ner henne och sätta på handfängsel.

LM kan för sitt liv inte förstå detta, för såklart måste hon skydda sin son mot de dumma poliserna.
Poliserna är fega för de är större och fler än henne, soc är fega för de tar hjälp av polisen.
Polisen begår brott för de använde våld mot henne.

Om något så är det LM som begick ett brott, våldsamt motstånd, men polisen tog antagligen hänsyn till den väldigt stressande situationen hon befann sig i och valde att inte göra någon anmälan på det. I hennes huvud har hon all rätt att göra vad fan hon vill för hon älskar sin sööön, inte en tanke har hon dock ödslat på det trauma hon utsatte barnet för i och med hennes motstånd och eskalerande av situationen.

Detta blir då kortslutning i hennes hjärna varför de lägger ner hennes anmälan, då hon har ju bevis på att polisen "misshandlat" henne i och med hennes foton på blåmärkena, det går liksom inte in i hennes huvud att ingen förnekar att polisen använt våld mot henne, men det har de rätt att göra och eftersom hon inte gav dem något val så är det exakt så de behöver agera och således inget brott.

Men ja, mycket rimligare om verkligheten hade fungerat utifrån LM's efterblivna tankar.
Vid LVU så ska en socialsekreterare åka hem till föräldern, sen ska de slåss om barnet, och det måste vara en rättvis fight, på samma sätt som man har viktklasser i boxning. Vinner föräldern slagsmålet så läggs LVU ner och föräldern får behålla barnet, fohrstoor ni?

lite samma som när polisen skulle prata med F utanför ÅEV o när hon gjorde utfall och de höll i henne så l viker hon knäns bakot så polisen håller i henne så hon inte tamlar...Gaza krigaren skiker misshandel o hpn får lite blåmärke....förredömligt polisarbete
Senast redigerad av rickebus 2024-09-24 kl. 10:22.
2024-09-24, 10:52
Medlem
vajervevarens avatar
LM ringer och trakasserar IVO, för hon vill ha svar hur det har gått för hennes anmälan.
Hon fick bra hjälp från en tjej hos deras upplysningstjänst, att hon kan fråga registratorn om det har inletts någon tillsyn på Mora kommuns socialtjänst, vilket hon fick svar på att det inte hade gjorts.

Det är hon dock inte nöjd med.

Hon har faktiskt spenderat 8 timmar på att skriva sin anmälan, men hon kunde inte bemöda sig med att läsa följande på samma sida hon spenderade dessa 8 timmar på

Om du lämnar information om brister och missförhållanden inom vård och omsorg får du ingen annan återkoppling än en bekräftelse på att vi tagit emot tipset. Det är möjligt att vi kontaktar dig för att få kompletterande uppgifter.
2024-09-24, 11:09
Medlem
Hon som kallar sig gangstergirl eller liknande hos F säger att folk pratat om henne på flashback och gjort påstående om henne som att hon hittar på vilket hon säger , här i denna tråd har jag då inte sett några sådana påståenden så det måste vara någon annanstans på forumet
2024-09-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
LM ringer och trakasserar IVO, för hon vill ha svar hur det har gått för hennes anmälan.
Hon fick bra hjälp från en tjej hos deras upplysningstjänst, att hon kan fråga registratorn om det har inletts någon tillsyn på Mora kommuns socialtjänst, vilket hon fick svar på att det inte hade gjorts.

Det är hon dock inte nöjd med.

Hon har faktiskt spenderat 8 timmar på att skriva sin anmälan, men hon kunde inte bemöda sig med att läsa följande på samma sida hon spenderade dessa 8 timmar på

Om du lämnar information om brister och missförhållanden inom vård och omsorg får du ingen annan återkoppling än en bekräftelse på att vi tagit emot tipset. Det är möjligt att vi kontaktar dig för att få kompletterande uppgifter.

Hon tror hon ska få pratat med generaldirektören..haha
2024-09-24, 11:18
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon som kallar sig gangstergirl eller liknande hos F säger att folk pratat om henne på flashback och gjort påstående om henne som att hon hittar på vilket hon säger , här i denna tråd har jag då inte sett några sådana påståenden så det måste vara någon annanstans på forumet

Hon är väl hon som påstod att hon ramlat när hon åkte rullskridskor och fick blåmärken, och då tog dom henne och satte hennes föräldrar i fängelse. Vilket jag tror någon kanske kommenterat att det låter som hittepå, väldigt kontroversiell åsikt att ha haha.
2024-09-24, 11:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Precis allt sa jag ju. Inte "vad av" det du påstått. Allt. Har du svårt att förstå så enkla begrepp t.o.m.?
Det var ju spännande. Då kan du inte veta så mycket om hur LVU-processen går till. Men påpeka gärna vad som är fel istället för att skriva "allt". Jag är nyfiken på att höra vad som är fel i det jag påstått och VARFÖR? Se så sätt fart och svara nu istället.

Citat:
MEN SNÄLLA NÅN! Så oerhört verklighetsfrånvänd och oinsatt som du är undrar man om du någonsin ens varit utanför dörren utan ledsagare. Det är inte troligt. Ditt uttalande ovan visar med all önskvärd tydlighet att du har lika mkt koll på hur det går till i verkligheten som en genomsnittlig 9-åring.
Oinsatt. Till skillnad mot dig så vet jag hur socialtjänstens utredningar går till och att de inte spelar med öppna kort, vilket de borde tvingas till.

Citat:
Vad snackar du om? Socionomer får under inga omständigheter ljuga och det gör de inte heller till skillnad från advokater som kan hitta på i princip vad som helst utan att åka fast för det.
jahapp så vad händer när de ljuger menar du? Det har aldrig någonsin hänt att en socionom ljugit i en utredning menar du? Har jag förstått dig rätt nu?

Citat:
Nej du ljuger! Du har icke någonstans länkat till mängder med experter. Kom igen nu bara. 10-12 stycken vill vi se, det är ca 10% av en mängd. Fram nu bara!
Det spelar ingen roll vad jag skickar för det rinner av som vatten på en gås hos dig.

Citat:
Socialtjänstens tjänstemän letar inte underlag i spåkulor och annat flummigt mumbojumbo likt mytomaner som du och t.ex. trådämnet. De har kunskap, omdöme och en gedigen utbildning att luta sig mot. Inget som du är ens i närheten av m.a.o.
Socionom är inte en gedigen utbildning. Det är snarare en arbetsmarknadspolitisk åtgärd som spottar ut totalt odugliga socionomer, som får jobba med alldeles för svåra uppdrag de inte klarar av.

Citat:
Aha så du medger och håller alltså med om att Sofia Palm är sjuk i huvudet och en mycket olämplig förälder! Det var ju iaf ett framsteg för dig och en lättnad att höra, tack.
Det vet jag inget om. Jag har inte hela materialet och därför är det omöjligt att veta säkert om hon är olämplig som förälder eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in