2024-11-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Har inte polisen sagt till hennes att han inte vill ha nån kontakt?
Jo , det har de sagt men det tror hon ju är för att god man eller förvaltare har tagit över och att sonen inte kan föra egen talan.
Nu blev hon fundersam över hur sonen kunnat låna böcker när han var "försvunnen"
2024-11-27, 19:09
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För att de kan hitta på saker förmodligen och det är ingen som talar om för socialtjänsten att de inte får ljuga i sina utredningar, och det är precis vad de gör och alltid har gjort. Det här inga stjärnskott, utan betalda lögnerskor som sitter och hittar på saker om föräldrar och skriver precis vad de vill och känner för, med betoning på KÄNNER, i sina utredningar. Nu vet jag inte exakt hur det ligger med trådens huvudperson. Det är mycket möjligt att hon inte kan vara vårdnadshavare pga psykiska problem. Men generellt stämmer deras kritik mot socialtjänsten och deras undermåliga utredningar som domstolarna och socialnämnderna tyvärr inte faktagranskar.

Alla som har barn kan rent hypotetiskt drabbas av de här galningarnas framfart och de måste givetvis stoppas och granskas noga i sömmnarna, med tanke på vad felaktiga placeringar leder till för konsekvenser för familjerna och för samhället i stort.

Hur känns det att du till denna dag inte lyckats övertala en enda person om dina villfarelser?
2024-11-27, 19:33
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jo , det har de sagt men det tror hon ju är för att god man eller förvaltare har tagit över och att sonen inte kan föra egen talan.
Nu blev hon fundersam över hur sonen kunnat låna böcker när han var "försvunnen"
Och ett badhus fick inte upp nåt när de sökte på personnummer eller namn, de två andra hon ringde ville inte lämna ut uppgifter via telefon så nu har hon mer bevis på denna konspiration mot henne såklart, för det är ju så hon vill tolka allt.
2024-11-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Och ett badhus fick inte upp nåt när de sökte på personnummer eller namn, de två andra hon ringde ville inte lämna ut uppgifter via telefon så nu har hon mer bevis på denna konspiration mot henne såklart, för det är ju så hon vill tolka allt.
Nu är de inne på storslagna planer med film som sna nå ut internationellt eller teaterpjäs som ska spelas för fulla hus någonstans .
N fattar inte att inget badhus kan lämna ut några uppgifter om persons simvanor , hon som pratar så mycket om kriminella klaner borde tänka ett steg längre och fatta att det finns grupperingar som kartlägger var folk vistas vissa tider
2024-11-27, 20:12
Medlem
Citat:
Nu är de inne på storslagna planer med film som sna nå ut internationellt eller teaterpjäs som ska spelas för fulla hus någonstans .
N fattar inte att inget badhus kan lämna ut några uppgifter om persons simvanor , hon som pratar så mycket om kriminella klaner borde tänka ett steg längre och fatta att det finns grupperingar som kartlägger var folk vistas vissa tider

haha..vilken teater?
måste gå på galapremiären
2024-11-27, 20:16
Medlem
Citat:
Jag skrattar ihjäl mig just nu - Pm jämför deras kommande film/dokumentär med ”Helikopterrånet” på Netflix. PM menar att folk är så intresserade pga att de suttit i fängelse. Det har ju pistol-M också gjort så därför kommer deras film bli en ännu större succé och mycket mycket intressantare.
2024-11-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
haha..vilken teater?
måste gå på galapremiären
Falun tror jag PM tänker på , hon var på väg att spela en föreställning tidigt i höstas men blev inget, lokalen går att hyra
2024-11-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laimtoh
Jag skrattar ihjäl mig just nu - Pm jämför deras kommande film/dokumentär med ”Helikopterrånet” på Netflix. PM menar att folk är så intresserade pga att de suttit i fängelse. Det har ju pistol-M också gjort så därför kommer deras film bli en ännu större succé och mycket mycket intressantare.
Folk är inte intresserade av Helikopterrånet för att personer suttit i fängelse utan för hur rånet gick till precis som det är spännande med filmer som handlar om andra spektakulära rån oavsett om de ligger nära sanning eller inte
2024-11-27, 20:29
Medlem
Citat:
Falun tror jag PM tänker på , hon var på väg att spela en föreställning tidigt i höstas men blev inget, lokalen går att hyra

just de det hörrde jag hon sa
2024-11-27, 23:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Hur känns det att du till denna dag inte lyckats övertala en enda person om dina villfarelser?

Nej man kan inte tala sektmedlemmar till rätta. Så är det med det. Men det var inte mitt syfte heller. Det finns ju andra som läser i tråden också.

Och vi som vet hur det går till vi vet att det förekommer grovt fuskande inom svensk socialtjänst och deras utredningar.
2024-11-28, 00:39
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Hon höll ju på med en film sa hon för ett tag sen men det verkar ha varit Al jazeeras för den heter så som hon sa.
Jag fattar inte riktigt för hon säger att hennes pappa är född på 1800-talet och hamnade på nåt slags barnhem/familjehem i början av 1900-talet men han lever väl fortfarande? Och PM hon är väl 50 nåt, han måste ha varit gammal när han fick henne?
2024-11-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Hon höll ju på med en film sa hon för ett tag sen men det verkar ha varit Al jazeeras för den heter så som hon sa.
Jag fattar inte riktigt för hon säger att hennes pappa är född på 1800-talet och hamnade på nåt slags barnhem/familjehem i början av 1900-talet men han lever väl fortfarande? Och PM hon är väl 50 nåt, han måste ha varit gammal när han fick henne?
PM är vilse i det mesta , hennes mamma är drygt 80 år och hennes pappa dog för ett antal år sedan , han var en av de som anmälde henne till soc när sonen var kring 2 år och de bodde hemma hos honom och han själv blev tvingad att flytta ut från sin egen lägenhet för att PM var våldsam

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in