Citat:
Jeg tror det er et veldig godt svar på hvorfor ingen uttaler seg til media. Som f. eks da kronprinsesse Kate forsvant fra offentligheten, og det viste seg å være kreft.
Mulige scenarioer:
Jeg tror at ingen har kontroll over MBH. MM er den eneste som har en viss innflytelse, men relasjoner til rusmisbrukere er skjøre. Hun må trå varsomt og skape tillit for å kunne være den personen MBH trenger oppi dette. Veldig viktig at relasjonene hans til familien ikke påvirkes negativt slik ting er. F. eks hvis det skal være håp om bedring, håp om at han tar tak i ting etc. Husk at vi pressen ikke har skrevet om MBH og div på 12-13 år nå. Hele presse-Norge (minimum) har vært under kontroll av kongefamilien. De har ikke klart å kontrollere MBH selv, det har vært enklere å kontrollere hele presse-Norge altså. Det sier noe om hvilke ytre faktorer som har vært enklere å kontrollere, enn MBH selv… Tror ikke noen i kongefamilien hadde valgt advokaten MBH har. Han har valgt selv. Tror ingen i kongefamilien støtter valg som Italiaturen, hytteturen etc. De kan ikke kontrollere dette heller, MBH velger selv. Det er også avveininger de må gjøre hele tiden, bygge/beholde relasjonen til MBH opp i mot hvordan han fremstår offentlig. Kan pågripelsen på hytta være i samarbeid med kongefamilien? At ingen klarer å styre Marius, som aktivt søker dårlige vennskap allerede i stedet for å dra på avrusning slik han skrev i uttalelsen? Kongefamilien ønsker jo ingenting høyere enn at MBH hadde reist på avrusning. For å bygge relasjon, ikke legge press på noen som tydelig er under voldsomt press og ute av kontroll, så kan de ikke motarbeide dette. De får svært kyndig veiledning i hvordan de best skal hjelpe og opptre for å støtte MBH nå. Politiet er muligens en samarbeidspartner i dette, støtte i ringen av folk som prøver å hjelpe MBH. Ingen som ønsker MBH og Slottet/kongefamilien de beste, ønsker at MBH skal henge med disse «vennene» og reise på den turen. Da tar politiet rollen med å være den store stygge ulven, slik MBH sikkert ser på den fra før. De ødelegger turen. MBH får ikke gjennomført turen og gjort noe dumt, han får ikke vært rundt disse folka+++. Vennene ser at MBH er under oppsyn, da tar kanskje de avstand fra MBH pga dette? Altså at politiets inngripen også legger press på vennskapet mellom MBH og disse vennene.
Politiets voldsomme reaksjon er i samråd med slottet/kongefamilien og kretsen som ønsker å støtte MBH og redde monarkiet også for å prøve å skremme MBH til å slutte å bryte besøksforbudet. Pågripelsen og hele opplegget er strategisk på flere måter og nøye planlagt. Ønsket resultat er å få kontroll over MBH og brudd på besøksforbudet, få vennene til å ta avstand fra MBH siden MBH ikke tar avstand fra dem, samtidig bygger MM og andre nært på allianse med MBH uten å være de som fordømmer hans handlinger.
MBHs advokat er ikke en del av denne kretsen. Han er ikke ønsket som advokat. MM blir kanskje rådet til å si til MBH: bra du har funnet deg en advokat, det er godt gjort. For å bygge tillit og bygge allianse. Så er det andre som kan ta rollen som kritiske til valget f. eks.
IA og SM ute av byen for at alt fokus kan legge på MBH.
Å uttale seg til media er kanskje noe av det verste man kan gjøre mot MBH nå, som er en tikkende bombe. Her er man redde for alt fra selvmord til ekstreme handlinger. OG, at relasjonen mellom MBH og hans nærmeste svekkes. De relasjonene er ekstremt viktige i et langtidsperspektiv. Mange grep kan vurderes som å øke selvmordsrisikoen hos MBH f. eks. Sett opp i mot monarkiet og skaden det lider under, er det ubetydelig hvis de legger press på MBH som kanskje er suicidal. Han har flere psykiske lidelser. Jeg tror ADHD, muligens nedre normalsjikte IQ (basert på hvordan han fremstår og klarer seg i samfunnet, at han blir spesielt beskyttet, at han tydelig blir utnyttet av tungt kriminelle og flere faktorer, korter ned). Ellers er suicidalitet, schizofreni, psykoser, angst, paranoia eksempler på lidelser man hyppig ser hos rusmisbrukere. Han har brukt rus i mange, mange år og hjernen er selvsagt påvirket av dette.
Jeg tror det er en svært solid plan for alt slottet og kongefamilien foretar seg nå. Her er det et langtidsperspektiv på mange år, der målet er at MBH skal få et godt liv til slutt.
Kongefamilien og slottet får de profesjonelle rådene, ikke MBH. Det er S og KF som gjør det proffene sier, ikke MBH.
MM står så stødig i å ikke uttale seg, fordi det ikke er mulig å uttale seg. Hun hadde ikke stått stått så stødig i det hvis ikke hun hadde et solid grunnlag for det.
Slottet/KF ser ut til å være lammet, men jeg tror at de hver eneste time jobber for å få MBH til å frivillig ta tak i problemene sine, og for å minimere selvmordsrisiko og ytterligere lovbrudd. Det er også en faktor hvor dypt inni det kriminelle miljøet MBH er. Det vet vi ikke, men jeg tror han ser det miljøet som sine nærmeste, og har valgt den stien igjen. De utnytter han, og han er nok svært verdifull for dem. Derfor er de villige til å gjøre hva son helst for å holde han nær. På andre siden står den kretsen jeg tidligere refererte til, som jeg tror består av eksperter inne rus, psykiatri, vold (og lignende), slottet/KF, familien hans, politiet, juseksperter+++. Ja, en gruppe mennesker som står på andre siden og prøver å redde MBH, og med det monarkiet.
Mulige scenarioer:
Jeg tror at ingen har kontroll over MBH. MM er den eneste som har en viss innflytelse, men relasjoner til rusmisbrukere er skjøre. Hun må trå varsomt og skape tillit for å kunne være den personen MBH trenger oppi dette. Veldig viktig at relasjonene hans til familien ikke påvirkes negativt slik ting er. F. eks hvis det skal være håp om bedring, håp om at han tar tak i ting etc. Husk at vi pressen ikke har skrevet om MBH og div på 12-13 år nå. Hele presse-Norge (minimum) har vært under kontroll av kongefamilien. De har ikke klart å kontrollere MBH selv, det har vært enklere å kontrollere hele presse-Norge altså. Det sier noe om hvilke ytre faktorer som har vært enklere å kontrollere, enn MBH selv… Tror ikke noen i kongefamilien hadde valgt advokaten MBH har. Han har valgt selv. Tror ingen i kongefamilien støtter valg som Italiaturen, hytteturen etc. De kan ikke kontrollere dette heller, MBH velger selv. Det er også avveininger de må gjøre hele tiden, bygge/beholde relasjonen til MBH opp i mot hvordan han fremstår offentlig. Kan pågripelsen på hytta være i samarbeid med kongefamilien? At ingen klarer å styre Marius, som aktivt søker dårlige vennskap allerede i stedet for å dra på avrusning slik han skrev i uttalelsen? Kongefamilien ønsker jo ingenting høyere enn at MBH hadde reist på avrusning. For å bygge relasjon, ikke legge press på noen som tydelig er under voldsomt press og ute av kontroll, så kan de ikke motarbeide dette. De får svært kyndig veiledning i hvordan de best skal hjelpe og opptre for å støtte MBH nå. Politiet er muligens en samarbeidspartner i dette, støtte i ringen av folk som prøver å hjelpe MBH. Ingen som ønsker MBH og Slottet/kongefamilien de beste, ønsker at MBH skal henge med disse «vennene» og reise på den turen. Da tar politiet rollen med å være den store stygge ulven, slik MBH sikkert ser på den fra før. De ødelegger turen. MBH får ikke gjennomført turen og gjort noe dumt, han får ikke vært rundt disse folka+++. Vennene ser at MBH er under oppsyn, da tar kanskje de avstand fra MBH pga dette? Altså at politiets inngripen også legger press på vennskapet mellom MBH og disse vennene.
Politiets voldsomme reaksjon er i samråd med slottet/kongefamilien og kretsen som ønsker å støtte MBH og redde monarkiet også for å prøve å skremme MBH til å slutte å bryte besøksforbudet. Pågripelsen og hele opplegget er strategisk på flere måter og nøye planlagt. Ønsket resultat er å få kontroll over MBH og brudd på besøksforbudet, få vennene til å ta avstand fra MBH siden MBH ikke tar avstand fra dem, samtidig bygger MM og andre nært på allianse med MBH uten å være de som fordømmer hans handlinger.
MBHs advokat er ikke en del av denne kretsen. Han er ikke ønsket som advokat. MM blir kanskje rådet til å si til MBH: bra du har funnet deg en advokat, det er godt gjort. For å bygge tillit og bygge allianse. Så er det andre som kan ta rollen som kritiske til valget f. eks.
IA og SM ute av byen for at alt fokus kan legge på MBH.
Å uttale seg til media er kanskje noe av det verste man kan gjøre mot MBH nå, som er en tikkende bombe. Her er man redde for alt fra selvmord til ekstreme handlinger. OG, at relasjonen mellom MBH og hans nærmeste svekkes. De relasjonene er ekstremt viktige i et langtidsperspektiv. Mange grep kan vurderes som å øke selvmordsrisikoen hos MBH f. eks. Sett opp i mot monarkiet og skaden det lider under, er det ubetydelig hvis de legger press på MBH som kanskje er suicidal. Han har flere psykiske lidelser. Jeg tror ADHD, muligens nedre normalsjikte IQ (basert på hvordan han fremstår og klarer seg i samfunnet, at han blir spesielt beskyttet, at han tydelig blir utnyttet av tungt kriminelle og flere faktorer, korter ned). Ellers er suicidalitet, schizofreni, psykoser, angst, paranoia eksempler på lidelser man hyppig ser hos rusmisbrukere. Han har brukt rus i mange, mange år og hjernen er selvsagt påvirket av dette.
Jeg tror det er en svært solid plan for alt slottet og kongefamilien foretar seg nå. Her er det et langtidsperspektiv på mange år, der målet er at MBH skal få et godt liv til slutt.
Kongefamilien og slottet får de profesjonelle rådene, ikke MBH. Det er S og KF som gjør det proffene sier, ikke MBH.
MM står så stødig i å ikke uttale seg, fordi det ikke er mulig å uttale seg. Hun hadde ikke stått stått så stødig i det hvis ikke hun hadde et solid grunnlag for det.
Slottet/KF ser ut til å være lammet, men jeg tror at de hver eneste time jobber for å få MBH til å frivillig ta tak i problemene sine, og for å minimere selvmordsrisiko og ytterligere lovbrudd. Det er også en faktor hvor dypt inni det kriminelle miljøet MBH er. Det vet vi ikke, men jeg tror han ser det miljøet som sine nærmeste, og har valgt den stien igjen. De utnytter han, og han er nok svært verdifull for dem. Derfor er de villige til å gjøre hva son helst for å holde han nær. På andre siden står den kretsen jeg tidligere refererte til, som jeg tror består av eksperter inne rus, psykiatri, vold (og lignende), slottet/KF, familien hans, politiet, juseksperter+++. Ja, en gruppe mennesker som står på andre siden og prøver å redde MBH, og med det monarkiet.
Herregud. "Saving private Ryan". Godt politiet har flust med ressurser.