2024-09-23, 09:35
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan4
Jeg tror det er et veldig godt svar på hvorfor ingen uttaler seg til media. Som f. eks da kronprinsesse Kate forsvant fra offentligheten, og det viste seg å være kreft.

Mulige scenarioer:

Jeg tror at ingen har kontroll over MBH. MM er den eneste som har en viss innflytelse, men relasjoner til rusmisbrukere er skjøre. Hun må trå varsomt og skape tillit for å kunne være den personen MBH trenger oppi dette. Veldig viktig at relasjonene hans til familien ikke påvirkes negativt slik ting er. F. eks hvis det skal være håp om bedring, håp om at han tar tak i ting etc. Husk at vi pressen ikke har skrevet om MBH og div på 12-13 år nå. Hele presse-Norge (minimum) har vært under kontroll av kongefamilien. De har ikke klart å kontrollere MBH selv, det har vært enklere å kontrollere hele presse-Norge altså. Det sier noe om hvilke ytre faktorer som har vært enklere å kontrollere, enn MBH selv… Tror ikke noen i kongefamilien hadde valgt advokaten MBH har. Han har valgt selv. Tror ingen i kongefamilien støtter valg som Italiaturen, hytteturen etc. De kan ikke kontrollere dette heller, MBH velger selv. Det er også avveininger de må gjøre hele tiden, bygge/beholde relasjonen til MBH opp i mot hvordan han fremstår offentlig. Kan pågripelsen på hytta være i samarbeid med kongefamilien? At ingen klarer å styre Marius, som aktivt søker dårlige vennskap allerede i stedet for å dra på avrusning slik han skrev i uttalelsen? Kongefamilien ønsker jo ingenting høyere enn at MBH hadde reist på avrusning. For å bygge relasjon, ikke legge press på noen som tydelig er under voldsomt press og ute av kontroll, så kan de ikke motarbeide dette. De får svært kyndig veiledning i hvordan de best skal hjelpe og opptre for å støtte MBH nå. Politiet er muligens en samarbeidspartner i dette, støtte i ringen av folk som prøver å hjelpe MBH. Ingen som ønsker MBH og Slottet/kongefamilien de beste, ønsker at MBH skal henge med disse «vennene» og reise på den turen. Da tar politiet rollen med å være den store stygge ulven, slik MBH sikkert ser på den fra før. De ødelegger turen. MBH får ikke gjennomført turen og gjort noe dumt, han får ikke vært rundt disse folka+++. Vennene ser at MBH er under oppsyn, da tar kanskje de avstand fra MBH pga dette? Altså at politiets inngripen også legger press på vennskapet mellom MBH og disse vennene.

Politiets voldsomme reaksjon er i samråd med slottet/kongefamilien og kretsen som ønsker å støtte MBH og redde monarkiet også for å prøve å skremme MBH til å slutte å bryte besøksforbudet. Pågripelsen og hele opplegget er strategisk på flere måter og nøye planlagt. Ønsket resultat er å få kontroll over MBH og brudd på besøksforbudet, få vennene til å ta avstand fra MBH siden MBH ikke tar avstand fra dem, samtidig bygger MM og andre nært på allianse med MBH uten å være de som fordømmer hans handlinger.

MBHs advokat er ikke en del av denne kretsen. Han er ikke ønsket som advokat. MM blir kanskje rådet til å si til MBH: bra du har funnet deg en advokat, det er godt gjort. For å bygge tillit og bygge allianse. Så er det andre som kan ta rollen som kritiske til valget f. eks.

IA og SM ute av byen for at alt fokus kan legge på MBH.

Å uttale seg til media er kanskje noe av det verste man kan gjøre mot MBH nå, som er en tikkende bombe. Her er man redde for alt fra selvmord til ekstreme handlinger. OG, at relasjonen mellom MBH og hans nærmeste svekkes. De relasjonene er ekstremt viktige i et langtidsperspektiv. Mange grep kan vurderes som å øke selvmordsrisikoen hos MBH f. eks. Sett opp i mot monarkiet og skaden det lider under, er det ubetydelig hvis de legger press på MBH som kanskje er suicidal. Han har flere psykiske lidelser. Jeg tror ADHD, muligens nedre normalsjikte IQ (basert på hvordan han fremstår og klarer seg i samfunnet, at han blir spesielt beskyttet, at han tydelig blir utnyttet av tungt kriminelle og flere faktorer, korter ned). Ellers er suicidalitet, schizofreni, psykoser, angst, paranoia eksempler på lidelser man hyppig ser hos rusmisbrukere. Han har brukt rus i mange, mange år og hjernen er selvsagt påvirket av dette.

Jeg tror det er en svært solid plan for alt slottet og kongefamilien foretar seg nå. Her er det et langtidsperspektiv på mange år, der målet er at MBH skal få et godt liv til slutt.

Kongefamilien og slottet får de profesjonelle rådene, ikke MBH. Det er S og KF som gjør det proffene sier, ikke MBH.

MM står så stødig i å ikke uttale seg, fordi det ikke er mulig å uttale seg. Hun hadde ikke stått stått så stødig i det hvis ikke hun hadde et solid grunnlag for det.


Slottet/KF ser ut til å være lammet, men jeg tror at de hver eneste time jobber for å få MBH til å frivillig ta tak i problemene sine, og for å minimere selvmordsrisiko og ytterligere lovbrudd. Det er også en faktor hvor dypt inni det kriminelle miljøet MBH er. Det vet vi ikke, men jeg tror han ser det miljøet som sine nærmeste, og har valgt den stien igjen. De utnytter han, og han er nok svært verdifull for dem. Derfor er de villige til å gjøre hva son helst for å holde han nær. På andre siden står den kretsen jeg tidligere refererte til, som jeg tror består av eksperter inne rus, psykiatri, vold (og lignende), slottet/KF, familien hans, politiet, juseksperter+++. Ja, en gruppe mennesker som står på andre siden og prøver å redde MBH, og med det monarkiet.

Herregud. "Saving private Ryan". Godt politiet har flust med ressurser.
Citera
2024-09-23, 15:30
  #842
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan4
Jeg tror det er et veldig godt svar på hvorfor ingen uttaler seg til media. Som f. eks da kronprinsesse Kate forsvant fra offentligheten, og det viste seg å være kreft.

Mulige scenarioer:

Jeg tror at ingen har kontroll over MBH. MM er den eneste som har en viss innflytelse, men relasjoner til rusmisbrukere er skjøre. Hun må trå varsomt og skape tillit for å kunne være den personen MBH trenger oppi dette. Veldig viktig at relasjonene hans til familien ikke påvirkes negativt slik ting er. F. eks hvis det skal være håp om bedring, håp om at han tar tak i ting etc. Husk at vi pressen ikke har skrevet om MBH og div på 12-13 år nå. Hele presse-Norge (minimum) har vært under kontroll av kongefamilien. De har ikke klart å kontrollere MBH selv, det har vært enklere å kontrollere hele presse-Norge altså. Det sier noe om hvilke ytre faktorer som har vært enklere å kontrollere, enn MBH selv… Tror ikke noen i kongefamilien hadde valgt advokaten MBH har. Han har valgt selv. Tror ingen i kongefamilien støtter valg som Italiaturen, hytteturen etc. De kan ikke kontrollere dette heller, MBH velger selv. Det er også avveininger de må gjøre hele tiden, bygge/beholde relasjonen til MBH opp i mot hvordan han fremstår offentlig. Kan pågripelsen på hytta være i samarbeid med kongefamilien? At ingen klarer å styre Marius, som aktivt søker dårlige vennskap allerede i stedet for å dra på avrusning slik han skrev i uttalelsen? Kongefamilien ønsker jo ingenting høyere enn at MBH hadde reist på avrusning. For å bygge relasjon, ikke legge press på noen som tydelig er under voldsomt press og ute av kontroll, så kan de ikke motarbeide dette. De får svært kyndig veiledning i hvordan de best skal hjelpe og opptre for å støtte MBH nå. Politiet er muligens en samarbeidspartner i dette, støtte i ringen av folk som prøver å hjelpe MBH. Ingen som ønsker MBH og Slottet/kongefamilien de beste, ønsker at MBH skal henge med disse «vennene» og reise på den turen. Da tar politiet rollen med å være den store stygge ulven, slik MBH sikkert ser på den fra før. De ødelegger turen. MBH får ikke gjennomført turen og gjort noe dumt, han får ikke vært rundt disse folka+++. Vennene ser at MBH er under oppsyn, da tar kanskje de avstand fra MBH pga dette? Altså at politiets inngripen også legger press på vennskapet mellom MBH og disse vennene.

Politiets voldsomme reaksjon er i samråd med slottet/kongefamilien og kretsen som ønsker å støtte MBH og redde monarkiet også for å prøve å skremme MBH til å slutte å bryte besøksforbudet. Pågripelsen og hele opplegget er strategisk på flere måter og nøye planlagt. Ønsket resultat er å få kontroll over MBH og brudd på besøksforbudet, få vennene til å ta avstand fra MBH siden MBH ikke tar avstand fra dem, samtidig bygger MM og andre nært på allianse med MBH uten å være de som fordømmer hans handlinger.

MBHs advokat er ikke en del av denne kretsen. Han er ikke ønsket som advokat. MM blir kanskje rådet til å si til MBH: bra du har funnet deg en advokat, det er godt gjort. For å bygge tillit og bygge allianse. Så er det andre som kan ta rollen som kritiske til valget f. eks.

IA og SM ute av byen for at alt fokus kan legge på MBH.

Å uttale seg til media er kanskje noe av det verste man kan gjøre mot MBH nå, som er en tikkende bombe. Her er man redde for alt fra selvmord til ekstreme handlinger. OG, at relasjonen mellom MBH og hans nærmeste svekkes. De relasjonene er ekstremt viktige i et langtidsperspektiv. Mange grep kan vurderes som å øke selvmordsrisikoen hos MBH f. eks. Sett opp i mot monarkiet og skaden det lider under, er det ubetydelig hvis de legger press på MBH som kanskje er suicidal. Han har flere psykiske lidelser. Jeg tror ADHD, muligens nedre normalsjikte IQ (basert på hvordan han fremstår og klarer seg i samfunnet, at han blir spesielt beskyttet, at han tydelig blir utnyttet av tungt kriminelle og flere faktorer, korter ned). Ellers er suicidalitet, schizofreni, psykoser, angst, paranoia eksempler på lidelser man hyppig ser hos rusmisbrukere. Han har brukt rus i mange, mange år og hjernen er selvsagt påvirket av dette.

Jeg tror det er en svært solid plan for alt slottet og kongefamilien foretar seg nå. Her er det et langtidsperspektiv på mange år, der målet er at MBH skal få et godt liv til slutt.

Kongefamilien og slottet får de profesjonelle rådene, ikke MBH. Det er S og KF som gjør det proffene sier, ikke MBH.

MM står så stødig i å ikke uttale seg, fordi det ikke er mulig å uttale seg. Hun hadde ikke stått stått så stødig i det hvis ikke hun hadde et solid grunnlag for det.


Slottet/KF ser ut til å være lammet, men jeg tror at de hver eneste time jobber for å få MBH til å frivillig ta tak i problemene sine, og for å minimere selvmordsrisiko og ytterligere lovbrudd. Det er også en faktor hvor dypt inni det kriminelle miljøet MBH er. Det vet vi ikke, men jeg tror han ser det miljøet som sine nærmeste, og har valgt den stien igjen. De utnytter han, og han er nok svært verdifull for dem. Derfor er de villige til å gjøre hva son helst for å holde han nær. På andre siden står den kretsen jeg tidligere refererte til, som jeg tror består av eksperter inne rus, psykiatri, vold (og lignende), slottet/KF, familien hans, politiet, juseksperter+++. Ja, en gruppe mennesker som står på andre siden og prøver å redde MBH, og med det monarkiet.

Her sto det veldig mye rart som ikke har rot i virkeligheten.
Citera
2024-09-23, 17:38
  #843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Varför ställs inte Mette-Marit till svars för dålig uppfostran av honom och blir av med sin prinesstitel?

Kanskje fordi det ikke er bestandig foresattes feil at barn og unge havner i dårlig miljø. De har to andre barn som har klart seg utmerket, så det er nok ikke oppdragelsen det skranter på. Hennes kronprinsesse tittel har ingenting å si for saken, da det er av privat karakter som ikke omhandler henne.
Citera
2024-09-23, 21:15
  #844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan4
Jeg tror det er et veldig godt svar på hvorfor ingen uttaler seg til media. Som f. eks da kronprinsesse Kate forsvant fra offentligheten, og det viste seg å være kreft.

Mulige scenarioer:

Jeg tror at ingen har kontroll over MBH. MM er den eneste som har en viss innflytelse, men relasjoner til rusmisbrukere er skjøre. Hun må trå varsomt og skape tillit for å kunne være den personen MBH trenger oppi dette. Veldig viktig at relasjonene hans til familien ikke påvirkes negativt slik ting er. F. eks hvis det skal være håp om bedring, håp om at han tar tak i ting etc. Husk at vi pressen ikke har skrevet om MBH og div på 12-13 år nå. Hele presse-Norge (minimum) har vært under kontroll av kongefamilien. De har ikke klart å kontrollere MBH selv, det har vært enklere å kontrollere hele presse-Norge altså. Det sier noe om hvilke ytre faktorer som har vært enklere å kontrollere, enn MBH selv… Tror ikke noen i kongefamilien hadde valgt advokaten MBH har. Han har valgt selv. Tror ingen i kongefamilien støtter valg som Italiaturen, hytteturen etc. De kan ikke kontrollere dette heller, MBH velger selv. Det er også avveininger de må gjøre hele tiden, bygge/beholde relasjonen til MBH opp i mot hvordan han fremstår offentlig. Kan pågripelsen på hytta være i samarbeid med kongefamilien? At ingen klarer å styre Marius, som aktivt søker dårlige vennskap allerede i stedet for å dra på avrusning slik han skrev i uttalelsen? Kongefamilien ønsker jo ingenting høyere enn at MBH hadde reist på avrusning. For å bygge relasjon, ikke legge press på noen som tydelig er under voldsomt press og ute av kontroll, så kan de ikke motarbeide dette. De får svært kyndig veiledning i hvordan de best skal hjelpe og opptre for å støtte MBH nå. Politiet er muligens en samarbeidspartner i dette, støtte i ringen av folk som prøver å hjelpe MBH. Ingen som ønsker MBH og Slottet/kongefamilien de beste, ønsker at MBH skal henge med disse «vennene» og reise på den turen. Da tar politiet rollen med å være den store stygge ulven, slik MBH sikkert ser på den fra før. De ødelegger turen. MBH får ikke gjennomført turen og gjort noe dumt, han får ikke vært rundt disse folka+++. Vennene ser at MBH er under oppsyn, da tar kanskje de avstand fra MBH pga dette? Altså at politiets inngripen også legger press på vennskapet mellom MBH og disse vennene.

Politiets voldsomme reaksjon er i samråd med slottet/kongefamilien og kretsen som ønsker å støtte MBH og redde monarkiet også for å prøve å skremme MBH til å slutte å bryte besøksforbudet. Pågripelsen og hele opplegget er strategisk på flere måter og nøye planlagt. Ønsket resultat er å få kontroll over MBH og brudd på besøksforbudet, få vennene til å ta avstand fra MBH siden MBH ikke tar avstand fra dem, samtidig bygger MM og andre nært på allianse med MBH uten å være de som fordømmer hans handlinger.

MBHs advokat er ikke en del av denne kretsen. Han er ikke ønsket som advokat. MM blir kanskje rådet til å si til MBH: bra du har funnet deg en advokat, det er godt gjort. For å bygge tillit og bygge allianse. Så er det andre som kan ta rollen som kritiske til valget f. eks.

IA og SM ute av byen for at alt fokus kan legge på MBH.

Å uttale seg til media er kanskje noe av det verste man kan gjøre mot MBH nå, som er en tikkende bombe. Her er man redde for alt fra selvmord til ekstreme handlinger. OG, at relasjonen mellom MBH og hans nærmeste svekkes. De relasjonene er ekstremt viktige i et langtidsperspektiv. Mange grep kan vurderes som å øke selvmordsrisikoen hos MBH f. eks. Sett opp i mot monarkiet og skaden det lider under, er det ubetydelig hvis de legger press på MBH som kanskje er suicidal. Han har flere psykiske lidelser. Jeg tror ADHD, muligens nedre normalsjikte IQ (basert på hvordan han fremstår og klarer seg i samfunnet, at han blir spesielt beskyttet, at han tydelig blir utnyttet av tungt kriminelle og flere faktorer, korter ned). Ellers er suicidalitet, schizofreni, psykoser, angst, paranoia eksempler på lidelser man hyppig ser hos rusmisbrukere. Han har brukt rus i mange, mange år og hjernen er selvsagt påvirket av dette.

Jeg tror det er en svært solid plan for alt slottet og kongefamilien foretar seg nå. Her er det et langtidsperspektiv på mange år, der målet er at MBH skal få et godt liv til slutt.

Kongefamilien og slottet får de profesjonelle rådene, ikke MBH. Det er S og KF som gjør det proffene sier, ikke MBH.

MM står så stødig i å ikke uttale seg, fordi det ikke er mulig å uttale seg. Hun hadde ikke stått stått så stødig i det hvis ikke hun hadde et solid grunnlag for det.


Slottet/KF ser ut til å være lammet, men jeg tror at de hver eneste time jobber for å få MBH til å frivillig ta tak i problemene sine, og for å minimere selvmordsrisiko og ytterligere lovbrudd. Det er også en faktor hvor dypt inni det kriminelle miljøet MBH er. Det vet vi ikke, men jeg tror han ser det miljøet som sine nærmeste, og har valgt den stien igjen. De utnytter han, og han er nok svært verdifull for dem. Derfor er de villige til å gjøre hva son helst for å holde han nær. På andre siden står den kretsen jeg tidligere refererte til, som jeg tror består av eksperter inne rus, psykiatri, vold (og lignende), slottet/KF, familien hans, politiet, juseksperter+++. Ja, en gruppe mennesker som står på andre siden og prøver å redde MBH, og med det monarkiet.

Flere interessante konspirasjonsteorier her. Dessverre tror jeg lite på at politiet og Slottet samarbeider om arrestasjon av Marius. Og IA og SM er ikke sendt ut av byen for at det skal fokuseres på MBH. De er dratt av egen fri vilje for å fokusere på eget liv.

Dog er jeg enig med deg i at Slottet ser ut til å være lammet eller handlingslammet. Og at politiets tidspunkt for å arrestere ham for andre gang neppe var tilfeldig. Politiet vil, som du skriver, legge press på vennskapet mellom MBH og hans kriminelle kontakter. Jeg heller faktisk også mot å tro at MBH heller livnærer seg på kriminell aktivitet (f.eks. hvitvasking) enn på mammas apanasje.

Det er forøvrig flere måter MM kunne uttalt seg til media på. For hun kan ta avstand fra Marius sine handlinger uten å ta avstand til ham. Det har han jo i grunnen gjort selv i sin offentlige beklagelse. Hun kunne sagt at på generelt grunnlag tar hun avstand fra all type vold, at hun avstår fra å kommentere fordi hun ønsker å la politiet jobbe i fred, at hun ikke ønsker å bidra med egne meninger eller følelser for hun er redd for å påvirke i den ene eller andre retningen, at det er en veldig vanskelig tid for familien og de er usikre på om det er riktig å uttale seg for inngående på inneværende tidspunkt fordi de er følelsesmessig involvert i begge (eller alle) parter, eller at hun vil vente med å kommentere saken for å unngå å såre noens følelser. Et eller annet. Hun kan si noe medmenneskelig som vi alle kan relatere til. Bare ikke «ingen kommentar». Kongehuset har i mange mange år vært veldig åpne om veldig mye. Og det tror jeg er en av grunnene til at de har hatt høy oppslutning. De er folkelige med tilsynelatende mye empati, kanskje særlig for de som har det vondt og vanskelig. De er folkets kongefamile.

Jeg tror grunnen til stillheten er at MM tidligere bedt pressen om å holde seg unna MBH. Og nå som alt har bikket over og de harver over ham, ønsker hun ikke å bidra med så mye som et ørlite bein til dem. Og jeg tror hun har bedt HM ta et steg tilbake. For MBH er hennes sønn tross alt, ikke hans.
Citera
2024-09-24, 00:46
  #845
Avslutad
MBH virker ikke være noen snill mann. Saken ruller videre:

https://www.vg.no/nyheter/i/5EL5Qb/opplysninger-til-vg-marius-borg-hoeiby-siktet-for-aa-ha-mishandlet-ekskjaerester-over-tid?utm_source =iosapp&utm_medium=share
Citera
2024-09-24, 08:11
  #846
Avslutad
«Verdier forsvant etter sønnens ville fester og medlemmer fra en beryktet motorsykkel-bande ble tatt imot av Mette-Marit. Nå slår sikkerhets-ekspert alarm»

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213
Citera
2024-09-24, 09:11
  #847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
«Verdier forsvant etter sønnens ville fester og medlemmer fra en beryktet motorsykkel-bande ble tatt imot av Mette-Marit. Nå slår sikkerhets-ekspert alarm»

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213


Herregud. Så er vel MM og HM bare to rikmannsforeldre som aldri er hjemme med barna, og ville fester foregår der dop, penger og fin alkohol flyter, mens foreldrene er typ på hytta eller utenlands. Man har jo lest i årevis at det er slik som foregår på fineste vestkant, der politiet ber foreldrene innstendig om å følge med bedre hjemme. At det skjedde på Skaugum… Nei det, det har jeg ikke lest presentert som konspirasjonsteori engang.

I tillegg står det at MM og HM har vært hjemme og pleiet omgang med disse vennene til MBH. De kan da ikke ha trodd på at MBH ikke gjør noe galt selv?! Disse folkene er ikke mitt kongepar. Virkelig ikke. Med det vi vet, og her man ser utenfra og inn, så har MM, HM og MBH følt seg 100% trygge på at de styrer hele presse-Norge (og verden da, iofs, de er jo av en viss internasjonal interesse. Iaf slike skandaler). De har følt seg så trygge, og bare kunnet gi fullstendig beng i egen og familiens oppførsel. Bare gjort akkurat det som måtte passe dem, uten den minste tanke på å være rollemodeller, plikt og monarkiet. Hvordan de representerer landet vårt. Dette er da virkelig det ultimate beviset på at de bare er en gjeng rikfolk, som koser seg med privilegiene de vasser i. Dette kunne aldri noen som helst folkevalgt overlevd og sittet i gjennom. Og det uten kommentar!!! Aldri. Og dette er det vi vet. Tenk alt vi ikke vet….


Herregud dette er drøyt. Må la det synke inn, det er faktisk så ille som (og verre enn) jeg antok i mitt første innlegg da. At de bare gir fullstendig F, MMs trashy verdier er de som styrer familien, HM er bare en figur som gjør som MM vil, pliktfølelsen og ansvarsfølelsen for monarkiet er totalt fraværende, de har fullstendig grep på presse-Norge+++. Er det et slikt grep Märtha drømmer om å ha på pressen, og syns er urettferdig at hun har sett HM/MM har, men ikke hun?! Hvorfor kan de skrive HVA SOM HELST om Shaman Durek, men ingenting om HM, MM, MBH og alt som foregår der? Aldri trodde jeg at jeg skulle si at jeg beundrer Se&Hør, og at vi trenger det bladet. Men det gjør vi jo. Dette bør vi vite om kongehuset som så mange har satt og setter så høyt. De er de eneste som i denne omgang ikke lar seg kue. De har tydeligvis fått nok av fortiing.


Nei, jeg holder på full splid innad i Kongefamilien. Tenk for Sonja og Harald…
__________________
Senast redigerad av Majsan4 2024-09-24 kl. 09:38.
Citera
2024-09-24, 10:03
  #848
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan4
Herregud. Så er vel MM og HM bare to rikmannsforeldre som aldri er hjemme med barna, og ville fester foregår der dop, penger og fin alkohol flyter, mens foreldrene er typ på hytta eller utenlands. Man har jo lest i årevis at det er slik som foregår på fineste vestkant, der politiet ber foreldrene innstendig om å følge med bedre hjemme. At det skjedde på Skaugum… Nei det, det har jeg ikke lest presentert som konspirasjonsteori engang.

I tillegg står det at MM og HM har vært hjemme og pleiet omgang med disse vennene til MBH. De kan da ikke ha trodd på at MBH ikke gjør noe galt selv?! Disse folkene er ikke mitt kongepar. Virkelig ikke. Med det vi vet, og her man ser utenfra og inn, så har MM, HM og MBH følt seg 100% trygge på at de styrer hele presse-Norge (og verden da, iofs, de er jo av en viss internasjonal interesse. Iaf slike skandaler). De har følt seg så trygge, og bare kunnet gi fullstendig beng i egen og familiens oppførsel. Bare gjort akkurat det som måtte passe dem, uten den minste tanke på å være rollemodeller, plikt og monarkiet. Hvordan de representerer landet vårt. Dette er da virkelig det ultimate beviset på at de bare er en gjeng rikfolk, som koser seg med privilegiene de vasser i. Dette kunne aldri noen som helst folkevalgt overlevd og sittet i gjennom. Og det uten kommentar!!! Aldri. Og dette er det vi vet. Tenk alt vi ikke vet….


Herregud dette er drøyt. Må la det synke inn, det er faktisk så ille som (og verre enn) jeg antok i mitt første innlegg da. At de bare gir fullstendig F, MMs trashy verdier er de som styrer familien, HM er bare en figur som gjør som MM vil, pliktfølelsen og ansvarsfølelsen for monarkiet er totalt fraværende, de har fullstendig grep på presse-Norge+++. Er det et slikt grep Märtha drømmer om å ha på pressen, og syns er urettferdig at hun har sett HM/MM har, men ikke hun?! Hvorfor kan de skrive HVA SOM HELST om Shaman Durek, men ingenting om HM, MM, MBH og alt som foregår der? Aldri trodde jeg at jeg skulle si at jeg beundrer Se&Hør, og at vi trenger det bladet. Men det gjør vi jo. Dette bør vi vite om kongehuset som så mange har satt og setter så høyt. De er de eneste som i denne omgang ikke lar seg kue. De har tydeligvis fått nok av fortiing.


Nei, jeg holder på full splid innad i Kongefamilien. Tenk for Sonja og Harald…

MM har tatt i mot Hells Angeles på Skaugum. Helt tydelig at de kongelige får for mye penger, når de ikke en gang merker at bensinkortet er borte, og kriminelle bruker skattebetalernes penger til å fylle bensin i over ett år. Merker ikke en gang at noen har stjålet sølvtøyet :-)

Jeg tror du har rett i at det er MMs trashy verdier som styrer familien.
Enig i det meste du skriver her.
Citera
2024-09-24, 10:46
  #849
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
MM har tatt i mot Hells Angeles på Skaugum. Helt tydelig at de kongelige får for mye penger, når de ikke en gang merker at bensinkortet er borte, og kriminelle bruker skattebetalernes penger til å fylle bensin i over ett år. Merker ikke en gang at noen har stjålet sølvtøyet :-)

Jeg tror du har rett i at det er MMs trashy verdier som styrer familien.
Enig i det meste du skriver her.
Som «motytelse» for godt over en halv milliard kroner hvert år, samt privilegier, skal kongefamilien representere Norge i utlandet og norske interesser i utlandet

Etter covid har verken HM eller MM representert Norge i utlandet.
Mottatt utenlandske dignitærer i Norge, ja.
Men altså ingen utenlandsturer på flere år.
Citera
2024-09-24, 11:16
  #850
Medlem
BallaBellas avatar
Dags för Norska kungahuset att lämna sitt uppdrag och söka vanliga jobb. Det kan väl inte vara någon norrman som tycker det som nu hänt är ok på något sätt. Förtroendet måste vara nere på noll.

Har Mette Marit haft skygglapparna på eller har hon bara inte brytt sig om sonens tilltag.
__________________
Senast redigerad av BallaBella 2024-09-24 kl. 11:18.
Citera
2024-09-24, 11:21
  #851
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Som «motytelse» for godt over en halv milliard kroner hvert år, samt privilegier, skal kongefamilien representere Norge i utlandet og norske interesser i utlandet

Etter covid har verken HM eller MM representert Norge i utlandet.
Mottatt utenlandske dignitærer i Norge, ja.
Men altså ingen utenlandsturer på flere år.

Riktig. Sammenholdt med at Kongeparets siste statsbesøk var like før pandemien brøt ut (tidlig i mars 2020), så viser dette at de kongelige er overflødig.
Kongehuset er kun et pengesluk, mennesker som verken betaler skatt på formue eller inntekt og det meste er skjult.
Familiemedlemmer som MBH, MM, Durek og fruen - gjør akkurat som de vil.
Regjeringen og næringslivet var nettopp på et tre dagers besøk i Kina. Ingen kongelige var med.
Ansvarsfølelse, plikt og representasjon er totalt fraværende. Akkurat slik mange spådde det ville bli, da etterkommerne til Sven O, gjorde sitt inntog på slottet.
Det er grunn til å tro at de samlede kostnadene er høyere enn en milliard kr per år om man tar med alt fra livvakttjenesten, den store staben de holder seg med, vedlikehold/drift av eiendommer, stor bilpark, kongeskipet, andre båter de disponerer om mye mer.
Er det Hells Angeles som har brukt bensinkortet til skattebetalerne i over ett år, mon tro? Eller andre som driver med organisert kriminalitet?
Selv om jeg alltid har vært for republikk, så er det likevel skuffende at kongefamilien skjøtter seg så dårlig. Bidrar til mye negativ publisitet for Norges del
Citera
2024-09-24, 11:33
  #852
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Marius er ikke en del av kongehuset.

Kronprinsparet skal ikke straffes for hva Marius har gjort. Kronprinsparet skal heller ikke straffes for prinsesse Märtha Louises valg av ektemann.

Jag tycker absolut de har ett ansvar. Det rullar upp mer och mer som har hänt.
Tycker norrmännen att detta är ok så absolut och då får man väl fortsätta gilla dem.
Jag tycker själv att de har kört ner den norska monarkin i botten.

Då menar jag inte bara drogpojken utan även föräldrarna som låtit honom härja fritt. Kan inte varit någon överraskning det som hänt. De har nog vetat en del och fått info från polis och säkerhet. Konstigt vore det annars. Samt Häxkvinnan med Shamanen och alla konstigheter. Herregud!! Vilket gäng.
Vilka är kvar?
Jo stackars kungen och Drottningen.
De måste ha det tufft idag.
__________________
Senast redigerad av BallaBella 2024-09-24 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in