2024-09-24, 03:04
Medlem
Aftonhorans avatar
Finns det nån som provat en instant variant av skäggfärg, alltså som man applicerar/borstar på som mascara och inte behöver gå igenom hela färgningsprocessen. Skägg växer ju dagligen så då behöver man färga det flera dagar i veckan om man inte vill ha ljusa rötter.

Vore smidigt med nåt som man bara borstar på när man ska ut och som sedan kan tvättas ur med tvål och vatten. Mascara smetas väl lätt ur så det går inte.

En produkt jag hittat är Volt Instant Beard Color men recensionerna är ju helt motsägelsefulla: vissar säger den lätt smetas ut andra säger att den inte gör några fläckar alls och sitter fint tills man sköljer ur det.
Citera
2024-09-24, 03:34
Medlem
wes420s avatar
Testa nåt sånt här: Magic Retouch, Instant Root Concealer.
Kärringen använder det.
Borde fungera.
Kanske inte tvättas bort direkt, men......
Citera
2024-09-24, 04:02
Medlem
Aftonhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Testa nåt sånt här: Magic Retouch, Instant Root Concealer.
Kärringen använder det.
Borde fungera.
Kanske inte tvättas bort direkt, men......
Ja det är ju egentligen bara pluspoäng om det inte går bort vid tvätt direkt. Betyder att det inte smetas ut i första hand. Ska kolla upp det..
Citera
2024-09-24, 05:11
Medlem
zombie-nations avatar
Om du vill ha sådant du borstar på så finns det skäggel (skägg-gel) som är färgande. Då kan du borsta in färg och även styla om du vill. Det är nog det du menar då man använder en borste som ser ut som mascaraborste. Skulle du inte trivas så finns det andra produkter. Märken vet jag inget om. Bry dig inte om folk som inte tycker att man får ändra på sitt utseende. Tröttnade på mitt gråa hår så färgade det brunt, den färgen det var innan det blev mer grått. Det blev skitsnyggt. Så länge man håller sig till hår, skägg och naglar ser jag inget fel. Det är bara måleri i ansiktet jag inte tycker om.
Citera
2024-09-24, 08:03
Medlem
https://www.apotea.se/just-for-men-skaggfarg-svart

Ingen aning om denna är bra men den dyker upp direkt vid sökning både på svenska och engelska, så verkar vara populär och har bra omdömen iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in