2024-09-23, 21:18
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolbiten2
Men lilla du, Såg ut som rodret låst sig dikt babord!!!

Kan lika bra och mer troligt att dom girade 360 med flit eller hur.

Hur många är det som leker gissningslekar här utan att ha en susning och fartyget hade varit kul att veta.

Denna tråd är precis som Ukraina trådarna, helt utflippade.
Du menar alltså att Ruby inte alls har några roderskador, att man ljugit om det? Vem är det som bär foliehatten här egentligen?
Citera
2024-09-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goopy
Nej, det står däremot klart att Zelensky beordrade förstörelsen men drog tillbaka ordern precis när operation var i full färd.. Dessutom är det väl Ryssland som har absolut mest att förlora på att en av deras viktigaste exportmöjligheter sabbas?
Ja det påstod och hävdar ryssarna.
Trovärdighet? 0
Ingen var längre intresserad av rysk gas längre och det kvarstår än.
Förutom ormen Orban.
Citera
2024-09-23, 21:27
Medlem
Myndigheterna på Malta förnekar att det är på väg dit, så frågan är vilken som egentligen är den tänkta destinationen.

https://timesofmalta.com/article/ship-carrying-explosive-material-not-heading-malta.1098468
Citera
2024-09-23, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Du menar alltså att Ruby inte alls har några roderskador, att man ljugit om det? Vem är det som bär foliehatten här egentligen?
Jag har ingen som helst uppfattning om ev skador, det skrivs om det men ingen detaljerad förklaring så...

Men till min kommentar, roder skador eller inte gör inte av du kan börja prata dikt babord för böveln.
Citera
2024-09-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUmigrant
Myndigheterna på Malta förnekar att det är på väg dit, så frågan är vilken som egentligen är den tänkta destinationen.

https://timesofmalta.com/article/ship-carrying-explosive-material-not-heading-malta.1098468

Det var en kul uppgift. Ja frågan kvarstår. Vart är det på väg? Egentligen.
Citera
2024-09-23, 21:38
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag har ingen som helst uppfattning om ev skador, det skrivs om det men ingen detaljerad förklaring så...

Men till min kommentar, roder skador eller inte gör inte av du kan börja prata dikt babord för böveln.
Jag kan väl prata om vad jag vill, och jämföra Rubys kurs med hur handelsflottan normalt brukar röra sig?
Citera
2024-09-23, 21:43
Medlem
Citat:

Det fetade
Skadorna har noggrant beskrivits av de Norska inspektörer från Norsk myndighet som besiktigade fartyget i Tromsö..Har publicerats flera gånger i tråden.. Har du både Lås och skriv svårigheter? Finns hjälp för sånt. Lycka till!
Citera
2024-09-23, 21:48
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag frågade inte vilken flagg hon har. Jag frågade vilket syftet är med att gå till Malta? Skall gödslet nu lastas av där? Finns ett varv på Malta som åtagit sig reparationerna av fartyget?
Den rimliga tolkningen är väl att när andra länder sagt nej till förfrågan att få anlöpa deras hamnar, så vänder man sig till sin egen flaggstat. Malta har ju vissa skyldigheter och ansvar för de fartyg som seglar under deras flagg.
Citera
2024-09-23, 21:59
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Den rimliga tolkningen är väl att när andra länder sagt nej till förfrågan att få anlöpa deras hamnar, så vänder man sig till sin egen flaggstat. Malta har ju vissa skyldigheter och ansvar för de fartyg som seglar under deras flagg.

Vilka skyldigheter och ansvar har Malta som flaggstat när det kommer till att ta emot och upplåta förvaringsplats av gods, samt att reparera fartyg? Förmodligen inga alls.

Det rimliga vore att gå till den ursprungliga destinationshamnen och där leverera godset. Hon kan ju ändå inte repareras innan godset är avlastat, har det sagts, och det låter också rimligt.

Därför är mina frågor fortfarande vilket syftet är med att gå till Malta? Skall gödslet nu lastas av där? Finns ett varv på Malta som åtagit sig reparationerna av fartyget?
Citera
2024-09-23, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det fetade
Skadorna har noggrant beskrivits av de Norska inspektörer från Norsk myndighet som besiktigade fartyget i Tromsö..Har publicerats flera gånger i tråden.. Har du både Lås och skriv svårigheter? Finns hjälp för sånt. Lycka till!
Okej, men jag har inte sett det, du får gärna länka så ska jag läsa det.
Citera
2024-09-23, 22:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det fetade

Har du möjligen någon länk till där den informationen har publicerats? Det har jag missat men vill gärna läsa.
Citera
2024-09-23, 22:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Visst sprid mer desinformation, tråden är helt förstörd ändå då ingen modererat den tyvärr.
Fast jag har väl inte spridit desinformation? Jag har skrivit att den vingliga kursen bekräftar vad norska myndigheter rapporterat - att Ruby II har roderskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in