2024-09-23, 14:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabelle76
Nja.. nu håller jag nog inte riktigt med dig.
Visst, GM bor i Berghem och skolan ligger i Skene. Men Skene och Kinna sitter i princip ihop och eleverna som går på skolan samt andra som har med detta att göra bor i ”Kinna”.
(=Kinna med omnejd.)

BO bodde tex i centrala Kinna innan familjen flyttade till Fotskäl för 3 år sedan.
Kinna är fortfarande deras ”stad”.

Så detta att snacket går ” i Kinna” tycker jag som Kinnabo är helt korrekt.
Vill inte på något sätt rätta dig, bara förtydliga hur det är här på platsen.
Du har rätt, dom sitter ihop.
"Skene är en ort i Marks kommun i Västra Götalands län som sedan 1970 räknas som sammanväxt med Kinna och därmed är en del av den tätorten.
Skene är sedan 1970 en del av tätorten Kinna."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skene

Nu är det på förslag att slå ihop Kinna, Skene och Örby till en ort – och kalla den för Mark.
För er som bor där är det nog lätt att veta var gränsen går mellan orterna men för oss utbölingar är det Kinna/Skene.

Det var ju frågan i tråden från början med var Maja hade blivit mördad. I Kinna eller Skene?
Skvallret om våldtäkten går i vissa kretsar och vare sig du bor i Kinna eller Skene så har du kanske inte hört talas om den.
Senast redigerad av Timeout 2024-09-23 kl. 15:11.
Citera
2024-09-23, 19:39
Medlem
Timeouts avatar
Det blir en lång väntan på domen tyvärr. 21 oktober återupptas rättegången.

Tingsrätten: ”Åtalade 18-åringen dödade Maja”
Publicerad 2024-09-18

18-åringen ska genomgå rättspsykiatrisk undersökning
Åklagarna begärde också att den åtalade fortsatt skulle hållas häktad.

”Tingsrätten har kommit till slutsatsen att det har presenterats övertygande bevisning om att den åtalade har begått gärningarna”, skriver Borås tingsrätt i ett pressmeddelande.

Huvudförhandlingen återupptas när undersökningen är genomförd, vilket beräknas ta ta flera veckor. Borås tingsrätt meddelar att rättegången återupptas den 21 oktober, men datumet är preliminärt.

Den del av rättegången som följer den rättspsykiatriska undersökningen är av kortare karaktär, där parterna slutligen lägger fram sina yrkanden.
https://www.markposten.se/nyheter/tingsratten-atalade-18-aringen-dodade-maja.16da4fca-4cba-4ad3-a0b5-4f8a70bf43cc

I FUP har jag inte sett någon diagnos på varken Tim eller systern. Så fort det är prat om dom i förhören så maskas det.
Har någon sett någon diagnos?
Citera
2024-09-23, 21:26
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Publicerad 2024-09-18

”Tingsrätten har kommit till slutsatsen att det har presenterats övertygande bevisning om att den åtalade har begått gärningarna”, skriver Borås tingsrätt i ett pressmeddelande.

Huvudförhandlingen återupptas när undersökningen är genomförd, vilket beräknas ta ta flera veckor. Borås tingsrätt meddelar att rättegången återupptas den 21 oktober, men datumet är preliminärt.

Den del av rättegången som följer den rättspsykiatriska undersökningen är av kortare karaktär, där parterna slutligen lägger fram sina yrkanden.
https://www.markposten.se/nyheter/tingsratten-atalade-18-aringen-dodade-maja.16da4fca-4cba-4ad3-a0b5-4f8a70bf43cc

I FUP har jag inte sett någon diagnos på varken Tim eller systern. Så fort det är prat om dom i förhören så maskas det.

Nej, ingen diagnos finns i det omaskade. Pappan säger ju till och med i förhör att Tim inte har någon diagnos utan bara lite svårt för matte och så. Men det säger väl mer om hans egen diagnos.

Jag misstänker att den helt maskerade bilagan är §7-undersökningen av Tim. Det är det enda som jag kan se saknas. Men jag har inte heller sett någon innehållsförteckning så svårt att säga om/vad som saknas.
Citera
2024-09-23, 22:26
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Nej, ingen diagnos finns i det omaskade. Pappan säger ju till och med i förhör att Tim inte har någon diagnos utan bara lite svårt för matte och så. Men det säger väl mer om hans egen diagnos.

Jag misstänker att den helt maskerade bilagan är §7-undersökningen av Tim. Det är det enda som jag kan se saknas. Men jag har inte heller sett någon innehållsförteckning så svårt att säga om/vad som saknas.
Anpassad grundskola och gymnasium får du inte plats på utan konstaterad IF.
Citera
2024-09-23, 23:11
Medlem
Citat:
Du har rätt, dom sitter ihop.
"Skene är en ort i Marks kommun i Västra Götalands län som sedan 1970 räknas som sammanväxt med Kinna och därmed är en del av den tätorten.
Skene är sedan 1970 en del av tätorten Kinna."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skene

Nu är det på förslag att slå ihop Kinna, Skene och Örby till en ort – och kalla den för Mark.
För er som bor där är det nog lätt att veta var gränsen går mellan orterna men för oss utbölingar är det Kinna/Skene.

Det var ju frågan i tråden från början med var Maja hade blivit mördad. I Kinna eller Skene?
Skvallret om våldtäkten går i vissa kretsar och vare sig du bor i Kinna eller Skene så har du kanske inte hört talas om den.
Maja blev (tyvärr) mördad i Skene. Oavsett diskussionen var gränsen mellan Kinna och Skene går, så vet vi infödingar exakt det, eftersom vi alltid har haft en rivalitet mellan oss, speciellt i fotbollen.
Känner också Majas familj sen långt tillbaka, så jag vet vart de har bott och var de bor nu!
Citera
2024-09-24, 01:17
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Anpassad grundskola och gymnasium får du inte plats på utan konstaterad IF.

Absolut så, det står väl till och med i Skollagen. Så givetvis har Tim en diagnos.
Citera
2024-09-24, 06:54
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Saknas väl obduktionsrapport med?
Citera
2024-09-24, 19:36
Medlem
Citat:

Publicerad 2024-09-18

Jag har inte heller hittat någonting om diagnoser. Men i aktbilaga 117 (sid 1103) säger en av vittnena:

FL1: Hur var Tindra gentemot Tim i det läget?
PH: Jo, hon… båda levde i liksom lite autism, lite liksom så här, så de är ju väldigt så där…
håller liksom på så... Men hon var väldigt… jag tyckte hon verkade bekväm liksom och skrattade och skojade, och tyckt… Som hon tyckte om… tycker- tycker om Tim liksom.

Och så vad Tims pappa sa aktbilaga 115 (sid 23)

FL2: Ja jag har en fråga egentligen, och det är bara egentligen Tim har jag förstått är
lite… har ju någon form av funktionsnedsättning.

RA: Ja. Lite…
FL2: Kort bara, men vad?
RA: Det är svårt för matematik. Och läsning just har han lite svårt.
FL2: Ja.
RA: Men inget annat. Och det är precis som jag.
FL2: Ja.
RA: För jag har ju varit väldigt dålig i skolan och sånt. Så… för han har ju gått i särskola.
Särskoleklass, precis som jag gick i då.

Men han ljuger ju så mycket hela tiden, så det kan man inte gå efter.
Citera
2024-09-25, 15:41
Medlem
drinksareonmes avatar
Artikel i Markbladet.

”Den rättspsykiatriska undersökningen väntas ta fyra veckor. Under tiden är 18-åringen fortsatt häktad. En besvikelse, enligt hans advokat Magnus Gabrielson.
– Jag yrkade på att alla åtalspunkter skulle ogillas och att han skulle försättas på fri fot, säger Gabrielson.”

Klart han ska få lite permis har ju ”granen” kvar att mörda.
Citera
2024-09-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Artikel i Markbladet.

”Den rättspsykiatriska undersökningen väntas ta fyra veckor. Under tiden är 18-åringen fortsatt häktad. En besvikelse, enligt hans advokat Magnus Gabrielson.
– Jag yrkade på att alla åtalspunkter skulle ogillas och att han skulle försättas på fri fot, säger Gabrielson.”

Klart han ska få lite permis har ju ”granen” kvar att mörda.

Du glömde polisen, folk som sitter i kassan samt de som stressar.
Citera
2024-09-25, 18:19
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte

Jasså är de också i farozonen, sjuk jävel det där. Hoppas han aldrig kommer ut.
Citera
2024-09-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte

"Folk som sitter i kassan"??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in