2024-09-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavyBaby
Yes, ska kontakta supporten och se för det står att dom erbjuder svenska undertexter på filmer och serier. Eller så kanske det inte ingår i en 10 dagar period?
Och som sagt verkar inte va ensam att undertexter strular på LG tv med IPTV smarters pro. Men ska nog ändå testa en AppleTV alt Google TV med tivimate och se om det funkar. Om inte supporten kan hjälpa mig.

Nu är det ju inte leverantörerna som är problemet utan det är ju LG och Samsungs egna OS.

Majoriteten av deras piss appar stödjer ju inte alla format för undertext samt ljud.

Så komplettera med vettig box istället för app i tvn, spelar ingen roll vilken leverantör du använder.
Citera
2024-09-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
P4 Jönköping (Halv miljon svenskar har olaglig IPTV – men kan inte fällas):
Inte alls förvånad att många väljer gå över till IPTV, en del på mitt jobb kör med IPTV också. Hade det varit som så att du kan skräddar sy ditt paket så hade det varit en femma. Men att du ska tvingas betala runt 600-800KR för ett helt paket med massa andra sporter som du inte ser eller följer så är det en onödig peng i min mening. Jag och en annan räknade lite snabbt ut vad det skulle kosta ha alla abonnemang så landade du runt 10-20K på ett år. Och då kanske man inte ens ser hälften av det som erbjuds.
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
Nu är det ju inte leverantörerna som är problemet utan det är ju LG och Samsungs egna OS.

Majoriteten av deras piss appar stödjer ju inte alla format för undertext samt ljud.

Så komplettera med vettig box istället för app i tvn, spelar ingen roll vilken leverantör du använder.

Tack! Som sagt ska kontakta support och se vad dom säger, och är inte direkt ensam med Smart IPTV Pro problemet heller speciellt nu när dom har gömt den menyn för undertexter osv. Nån annan rekommenderade Hot IPTV vilket jag ska testa nu och se och där ska undertexter funka. Om inte ja då får jag nog snällt traska och köpa en google tv / chrome cast alt Apple TV då man har en iPhone så blir det smidigare nångång denna vecka.
Citera
2024-09-23, 17:17
Medlem
Citat:
Inte alls förvånad att många väljer gå över till IPTV, en del på mitt jobb kör med IPTV också. Hade det varit som så att du kan skräddar sy ditt paket så hade det varit en femma. Men att du ska tvingas betala runt 600-800KR för ett helt paket med massa andra sporter som du inte ser eller följer så är det en onödig peng i min mening. Jag och en annan räknade lite snabbt ut vad det skulle kosta ha alla abonnemang så landade du runt 10-20K på ett år. Och då kanske man inte ens ser hälften av det som erbjuds.

Tack! Som sagt ska kontakta support och se vad dom säger, och är inte direkt ensam med Smart IPTV Pro problemet heller speciellt nu när dom har gömt den menyn för undertexter osv. Nån annan rekommenderade Hot IPTV vilket jag ska testa nu och se och där ska undertexter funka. Om inte ja då får jag nog snällt traska och köpa en google tv / chrome cast alt Apple TV då man har en iPhone så blir det smidigare nångång denna vecka.

Jag letade också eftet en LG app som klarar subtiltles för ett tag sedan. Har xiaomi sticka på primära tvn hemma, men så jag jag en andra tv också som är LG. Den enda app jag kunde hitta med fungerande sub är SS IPTV. Den är hemskt rent generellt, men funkade iaf. Inte att rekommendera för daglig användning.
Citera
2024-09-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Jag letade också eftet en LG app som klarar subtiltles för ett tag sedan. Har xiaomi sticka på primära tvn hemma, men så jag jag en andra tv också som är LG. Den enda app jag kunde hitta med fungerande sub är SS IPTV. Den är hemskt rent generellt, men funkade iaf. Inte att rekommendera för daglig användning.
Löste mitt problem nu, hittade HOT IPTV i appstore på LG tven och där kunde jag faktiskt aktivera undertexterna utan problem. Så rekommenderar att kika in HOT IPTV. Kundsupporten via min leverantör nämnde också att det beror nog på Smarters IPTV Pro som krånglar, men dom skulle kolla upp det iaf.
Citera
2024-09-23, 18:55
Medlem
Hello.

Jo, en fråga.
Sen en tid tillbaka så blir jag utkastad från serier, filmer etc.. Kan se nån minut sen dyker det upp error playing video..

Har testat ändra från trådlöst till trådbunden och vice versa.

Detta problemet började innan sommaren och då kunde jag oftast se ett eller två hela avsnitt innan det hoppade ur.

Har en Samsung tv med smart one iptv appen.

Nån som vet vad det kan bero på?

... om jag kollar genom mob så fungerar det 99% av tiden.. Mest sporten, fotbollen som laggar.
Citera
2024-09-23, 19:04
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand

+1.

Nvidia Shield, Nokia 8000 androidbox eller Appletv box fungerar utmärkt, sen finns det 100 olika kinesboxar för 400-500kr.
Citera
2024-09-23, 19:06
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwborg
Hello.

Jo, en fråga.
Sen en tid tillbaka så blir jag utkastad från serier, filmer etc.. Kan se nån minut sen dyker det upp error playing video..

Har testat ändra från trådlöst till trådbunden och vice versa.

Detta problemet började innan sommaren och då kunde jag oftast se ett eller två hela avsnitt innan det hoppade ur.

Har en Samsung tv med smart one iptv appen.

Nån som vet vad det kan bero på?

... om jag kollar genom mob så fungerar det 99% av tiden.. Mest sporten, fotbollen som laggar.

Kan va så att din internetleverantör blockar? Testa med vpn eller lägg in appen på mobilen och dra på mobildata och se om det fungerar.

Köp androidbox! 1000ggr bättre än tvn.
Citera
2024-09-23, 19:11
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:

Köp gärna en med nätverksuttag! Jag kanske är gammaldags men om din router står långt bort och live fotboll/hockey laggar så lär du ångra dig. Har du bra wifi som står nära tvn så är det nog lungt. Du har ju 30dagars öppet köp att testa.
Citera
2024-09-23, 20:06
Någon som har billig Kina IPTV abonnemang, går det bra att titta på Allsvenskan/Superettan på dessa?
Citera
2024-09-23, 20:34
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Kan va så att din internetleverantör blockar? Testa med vpn eller lägg in appen på mobilen och dra på mobildata och se om det fungerar.

Köp androidbox! 1000ggr bättre än tvn.

Ska man ta en nokia 8000 (billig) eller en formuler 11z pro (dubbelt dyrare) eller rentav en nvidia shield pro (ännu dyrare)?

Krävs det en bättre box för att orka med tiivimate?
Citera
2024-09-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Köp gärna en med nätverksuttag! Jag kanske är gammaldags men om din router står långt bort och live fotboll/hockey laggar så lär du ångra dig. Har du bra wifi som står nära tvn så är det nog lungt. Du har ju 30dagars öppet köp att testa.
Har hyfsad stark router och den står bredvid tven så lär inte va nå problem, men kommer testa på HOT IPTV appen ett tag nu och appen var betydligt smidigare än IPTV Smarters pro. Men en Google TV med tivimate kommer införskaffas denna månad eller lite senare. Så problemet är löst nu för tillfället iaf
Citera
2024-09-23, 21:14
Medlem
brejkskejts avatar
Bör man köra med VPN när man använder IPTV?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in