2024-09-22, 19:04
Medlem
Mercedes avatar
Lite offt.
Jag har nu liksom läst igenom typ Tindras första förhör typ.
Jag vet liksom inte om jag typ bara är extremt uttråkad typ eller liksom ska skylla på min Autism typ (dåtidens Aspergers) eller ADHD liksom.
Men..
Tindra säger Liksom 227 gånger och Typ 58 gånger under förhöret!

Nu ska jag typ försöka mig på att läsa igenom förhör 2 typ med Tindra liksom sen får vi se vad jag har för ställning till hennes medverkan/påverkan i mordet. Typ Liksom!

100 % så visste hon om att det måste varit Tim när hon fick veta att Maja var försvunnen
Citera
2024-09-22, 19:46
Medlem
Mercedes avatar
Behövde bara läsa igenom halva av Tindras andra förhör, HUR kan hon/de inte bli medskyldig i detta??
Redan 2 år tidigare har Tindra och Andrea pratat om att knivhugga Maja o putta in henne i en vägg..

Citat:
"FL: Nä. Har du eller Tim pratat om att göra illa… göra Maja illa någon gång innan?
TC: Nä inte jag och Tim. Inte jag…
FL: Du och någon annan?
TC: Ja asså det var ju jag… Fast det här var ju på lycke då vi sade det, liksom. Men vi har ju
inte sagt det nu liksom på gymnasiet liksom. Det var ju bara på lycke vi sade det att vi ville
göra det; liksom att jag sade liksom… Asså både jag och Andréa sade liksom bara att vi ville
så här också göra så, så här. Fast det var på lycke då liksom, när vi gick där. Men liksom…
för där var hon ännu mer så här taskigare, liksom. Och då blev man så trött på henne att man
tappade energi. Och då sade vi liksom ’ja men nu vill vi typ så här liksom knivhugga henne
och typ putta in henne i en vägg eller så’, fast vi gjorde ju aldrig det eller så.

Och jag skulle aldrig vilja göra det heller. Asså jag skulle inte vilja göra det, eller liksom jag
vill inte göra det på nån heller. Fast jag vet ju att det är dumt att säga så, men det var bara för
att liksom att vi blev så trötta på Maja, och hon liksom tröttade… Asså vi fick typ så här… vi
tappade ju liksom vår energi på henne. Liksom men… ja men man skall fort… fortfarande
inte säga så som vi sade, liksom. Och jag kommer inte säga så mer heller om jag möter nån så
här som är jättejobbig och så. Då skall inte jag säga så. Och jag… jag vill inte mörda nån
heller. Det vill jag verkligen inte.
FL: Ja okej. Så du och Andréa hade pratat om att knivhugga henne och kasta henne i
en vägg, sade du va?
TC: Ja. Men det var… det- det sade vi på lycke. Det kan jag komma ihåg när vi sade det så
här på lycke bara.
Men det var liksom att vi blev bara så ledsna för att hon var så elak,
liksom. Och liksom att vi… vi tappade vår energi liksom. Men jag vill inte mörda nån. Asså
det vill jag inte göra. Liksom jag vet att det är jättedumt att säga så, men jag kommer inte
säga så igen. Liksom för jag vet ju att det är liksom dumt att och säga så, liksom.
FL: Hur gamla var ni då när ni pratade om det?
TC: Jag minns att vi gick i nian, i alla fall.
FL: Mm, okej. Och nu går du i tvåan, har jag för mig du sade.
Citera
2024-09-22, 19:49
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Lite offt.
Jag vet liksom inte om jag typ bara är extremt uttråkad typ eller liksom ska skylla på min Autism typ (dåtidens Aspergers) eller ADHD liksom.
Men..

Nu ska jag typ försöka mig på att läsa igenom förhör 2 typ med Tindra liksom sen får vi se vad jag har för ställning till hennes medverkan/påverkan i mordet. Typ Liksom!

100 % så visste hon om att det måste varit Tim när hon fick veta att Maja var försvunnen
Hur vet man att en tonåring ljuger?
De öppnar munnen…
Citera
2024-09-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krianna
Jag har för mig att han var häktad i alla fall en vecka... Ja det är så många lögner, att jag blir alldeles matt i huvudet!

Frågan är ju om han ljuger medvetet, eller om han har nån slags störning som gör att han lever i en annan värld, eller jag vet inte. Tim målar ju också upp så underliga, verkligen skrämmande historier! Jag tänkte först att han kanske ljuger för att skydda sig, men då skulle han väl knappast säga att han brukar slå ner folk och bryta armar och ben på dem. Och att han injicerade två heroinsprutor i armarna när de var i skogen.

Karln lever helt klart o en annan värld där han öppet säger att han använder barnaga (soc hade bara behövt fråga) och hyr fortfarande porrfilm av en kompis i en porräffär i Borås, 3 mil bort.

Dessa två drar sig inte heller för att ljuga.
Citera
2024-09-22, 19:56
Medlem
Citat:
Lite offt.
Men..

Hur detoxar en detta då?
Citera
2024-09-22, 20:13
Medlem
Citat:
Har precis läst igenom filen med alla SMS.
Det är otäckt att läsa tjejkompisarna Tindr* och Andre* (*:A) chatthistorik månaderna innan och även dagarna Maja försvann.
Jag börjar tro att det faktiskt är deras fel att Tim mördade Maja.

Månad efter månad skriver de till varandra hur mycket de hatar Maja, runt tiden innan Maja försvinner så pratar de om sin oro att Maja ska sno Tim ifrån dom.
Hatet mot Maja var enormt, riktigt ledsamt att läsa.

Jag ska citera en del meddelanden de skickar till varandra (fup aktbilaga 120 sid 1127->)
Se särskilt de jag fetat!

12/3:

"-Tänk om han inte har blockat Maja.
-Vill du att jag ska skriva t han och frågar eller?
- Ja gärna
- Han har blockat Maja."

"-Nej och jag förstår att han inte är kär i Maja det är
för att Maja är så elak
- Ja säg det till Tim att Maja är elak så han ska inte
bli ihop med henne
"

13/3:

"-Aa Maja är så falsk
-Hatar henne så mycket"

14/3 (Dagen Maja mördades)ca kl 14:20-14:25:

"- Jag hatar henne så sjukt mycket.
- Jag med"

"-Maja ljuger om allt
-Ja
-Det är därför Tim ska göra det där
-Jaaaa!!!!!"

kl 15:24 (Då är redan Maja död)

"- Jag hoppas dom inte är ihop för då blir jag sur
-Aa jag med"

15/3 Dagen efter mordet på morgonen:

"-Maja har inte kommit hem hon är försvunnen
-Min busschaufför sa det
-Tänk om Tim har puttat ner henne från bron
-Tänk om Tim faktiskt gjorde de igår?!
(en emoji med ett stort leende)"

-Jag är rädd
- Samma här
-Det kommer vara vårat fel också
-Jaa

- Men jag tror inte han har gjort det
-Det tror inte jag heller
-Men man vet ju aldrig JAG SKAKAR JÄTTEMYCKET"

"-Tänk om hon är död
-DET HOPPAS JAG INTE
- Då kommer jag bli väldigt arg på Tim…
-Fast du ville ju att han skulle göra det
-Men jag menade ju inte det"

Senare på kvällen 17:53:
"-Tim sa såhär om hon inte kommer i morgon alltså
idag så är hon död
För han ville kasta ner henne från en bro

-Ojdååååååååååååå men jag tror faktiskt inte att han
har gjort det"

Det jag citerat är bara ett litet axplock av alla hatmeddelanden om Maja.
Speciellt detta gav mig kalla kårar:

"-Tänk om hon är död
-DET HOPPAS JAG INTE
- Då kommer jag bli väldigt arg på Tim…
-Fast du ville ju att han skulle göra det
-Men jag menade ju inte det"

Edit: Efter att Maja hittats den 20/3

"-Usch jag är också en mördare
-Nej de är du ej❤❤❤❤❤
-Jo för jag sa att han skulle göra det men jag skojade bara"
Undrar om de känner sig skyldiga till den anala våldtäkten också?
Citera
2024-09-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Nej det verkar vara sant, någon nämnde det här innan FUP släpptes också, så det är i alla fall något som spridits i Kinna.
I Berghem möjligtvis, inte mycket av detta fallet handlar om Kinna. Inte ens mordplatsen. Det skedde i Skene!
Citera
2024-09-22, 21:29
Medlem
Citat:
Behövde bara läsa igenom halva av Tindras andra förhör, HUR kan hon/de inte bli medskyldig i detta??
Redan 2 år tidigare har Tindra och Andrea pratat om att knivhugga Maja o putta in henne i en vägg..
Jag håller helt med. Anstiftan till mord borde detta vara!!
Citera
2024-09-22, 21:44
Medlem
Venators avatar
Citat:

Det måst ha förts ganska ingående diskussioner hos åklagaren kring detta och hur mycket de kunde förstå sina handlingar och förstå Tims avsikter och våldspotential. Jag utgår ifrån att det är kopplat till deras intellektuella funktionsnedsättning. Bör finnas prejudikat som åklagaren stödjer sig på.

Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Hur detoxar en detta då?

Läsa Hjalmar Söderberg eller kanske Torgny Lindgren... Själv la jag ifrån mig förhöret med pappan häromkvällen och satte mig att läsa Kerstin Ekman innan jag gick till sängs, för att rensa huvudet
Citera
2024-09-23, 08:17
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softgirl
I Berghem möjligtvis, inte mycket av detta fallet handlar om Kinna. Inte ens mordplatsen. Det skedde i Skene!

Ja du har helt rätt, misstag av mig. Har ändå läst hela FUP och vart insatt sen början så vet inte hur jag kunde få det så fel
Citera
2024-09-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softgirl

Nja.. nu håller jag nog inte riktigt med dig.
Visst, GM bor i Berghem och skolan ligger i Skene. Men Skene och Kinna sitter i princip ihop och eleverna som går på skolan samt andra som har med detta att göra bor i ”Kinna”.
(=Kinna med omnejd.)

BO bodde tex i centrala Kinna innan familjen flyttade till Fotskäl för 3 år sedan.
Kinna är fortfarande deras ”stad”.

Så detta att snacket går ” i Kinna” tycker jag som Kinnabo är helt korrekt.
Vill inte på något sätt rätta dig, bara förtydliga hur det är här på platsen.
Citera
2024-09-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabelle76
Nja.. nu håller jag nog inte riktigt med dig.
Visst, GM bor i Berghem och skolan ligger i Skene. Men Skene och Kinna sitter i princip ihop och eleverna som går på skolan samt andra som har med detta att göra bor i ”Kinna”.
(=Kinna med omnejd.)

BO bodde tex i centrala Kinna innan familjen flyttade till Fotskäl för 3 år sedan.
Kinna är fortfarande deras ”stad”.

Så detta att snacket går ” i Kinna” tycker jag som Kinnabo är helt korrekt.
Vill inte på något sätt rätta dig, bara förtydliga hur det är här på platsen.
Jag vet allt detta, jag bor också i Kinna. Jag hör inte mycket rykten här, men väldigt mycket ifrån Berghem.
Håller dock inte med om att Kinna och Skene sitter ihop. Det finns en tydlig gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in