2024-09-22, 10:25
Medlem
Verkar lite skumt med kvinnan som bodde i husvagnen och det där med gruvan
Citera
2024-09-22, 13:05
Medlem
Mercedes avatar
Tims morbror säger i förhör att han endast brukar träffa dom om de är samtidigt hos hans och Lenas mamma (mormor,morfar)
Tims kusin (Dotter till Tims mammas syster) verkar också bara träffa dom nån gång ibland förutom Elsa som verkar sitta barnvakt ibland hos kusinen.
Skönt ändå att se att inte hela släkten är lika empatilösa som Tims familj. (Fått känslan dock att det är pappans sidas gener som utmärker sig i den familjen)

"Sade hon någonting om hur det var eller så?
Ja, hon var ju orolig över Tim också, vi pratade litegrann om det och vad hon trodde och så.
Hon var orolig över Tim och tyckte att det var dåligt att han var frihetsberövad och allt sånt
där… Jag upplevde att dom inte hade någon sympati för flickan, det reagerade jag på att
ingen av dem verkade måna om att faktiskt en flicka hade blivit mördad utan det var mest
"stackars Tim" som måste vara med om det här och "stackars oss" efter att dom har gått
igenom huset och sånt
."

Sen säger Kusinen detta med:

"FL: Hur skulle du beskriva Tim då?
Kusin: Ja…hur är bilden av Tim…barnslig till sättet, han förstår väl inte att han är sjutton år riktigt
utan han kan leka med barnen liksom på deras nivå. Min dotter Saga tycker om honom
jättemycket och Saga är åtta år. Hon tycker han är jätterolig och så. Så det är på en barnslig
nivå,......
Citat:
HÄR ÄR DET CENSURERAT MED SVART

FL:Hur tänker du då?
Kusin:
Citat:
ÄVEN HÄR CENSURERAT MED SVART
FL: Ja det är ju lite udda…
Kusin: Ja han har ett väldigt udda beteende.
FL: Men om jag förstod dig rätt så har du inte något konkret exempel på hur det har yttrat
sig gällande Tim utan det är mer en känsla…?
Kusin: Ja precis…
FL:…utifrån att Royne är hans pappa liksom?
Kusin: Ja men det är det, precis, det är nog det enda jag har att gå på.

Så det censurerade har med andra ord handlat om Tims pappa Royne, hade varit lite intressant att fått se vad hon sa hehe.
I slutet av förhöret pratar de om en porrfilm Royne skickat till kusinen så troligtvis handlade det censurerade om det:

"FL: Du sade att Royne hade skickat en porrfilm till dig, kan du kort bara beskriva vad det
var för karaktär på den där filmen?
Kusin: Jag kollade inte på den, den kom ju upp som en länk. Det verkade vara någon vuxenporrfilm.
FL: Det var inte något anmärkningsvärt så sett?
Kusin: Nej det var det inte, det var vuxna människor på filmen.
FL: Var det hemmafilmat eller mer professionellt filmat?
Kusin: Nej det var nog…
FL: Jag tänkte mer om det var något som Royne hade spelat in själv eller om det var något
som han hittat på nätet?
Kusin: Det skulle kunna vara hemmafilmat, jag tog bort den direkt och skrev till honom att han var
en jäkla snuskhummer.
FL: Det var de frågorna vi hade"

Om du läser här Tims kusin så beklagar jag att du har fått ett praktexempel av :"Släkten är värst"
Hoppas du och din familj inte får massa skit från folk runt omkring som drar alla över samma kam.
Citera
2024-09-22, 13:07
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparnan1
Verkar lite skumt med kvinnan som bodde i husvagnen och det där med gruvan
Jag har inte kommit så långt i FUP än mer än att Tim berättat/pratat om kroppen vid gruvan samt att mamman och pappan säger att ingen bott i husvagnen men jag hoppas polisen har funderat på kopplingar så de drar detta vidare!
Citera
2024-09-22, 15:29
Medlem
Hittar inte sparnans originalinlägg,så kan inte citera. Men läs förhör 1255 med Emma Thol, verkar har varit hon som bott i husvagnen.
Citera
2024-09-22, 15:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softgirl
Hittar inte sparnans originalinlägg,så kan inte citera. Men läs förhör 1255 med Emma Thol, verkar har varit hon som bott i husvagnen.
I vilken fupbilaga finns det förhöret?
Citera
2024-09-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
I vilken fupbilaga finns det förhöret?
Jag har den sparad i telefonen och kan inte se hela filnamnet tyvärr, men det är i den stora bilagan med över 1400 sidor med alla vittnesförhören.
Citera
2024-09-22, 16:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag har den sparad i telefonen och kan inte se hela filnamnet tyvärr, men det är i den stora bilagan med över 1400 sidor med alla vittnesförhören.
Då är det aktbilaga 117. Har inte hunnit till det förhöret ännu.
Citera
2024-09-22, 16:24
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Hittar inte sparnans originalinlägg,så kan inte citera. Men läs förhör 1255 med xxx, verkar har varit hon som bott i husvagnen.
Maska oskyldiga personers namn. Annars kan du bli avstängd. För att inte tala om hur taskigt det är…
Citera
2024-09-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Maska oskyldiga personers namn. Annars kan du bli avstängd. För att inte tala om hur taskigt det är…
Ber om ursäkt, trodde det var ok, då det var ett vittne och inte har varit misstänkt för något. Eftersom FUP:ar är offentliga handlingar, kan ju alla som är läskunniga se det ändå.
Citera
2024-09-22, 16:56
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Tim berättar själv om att "familjen" blivit anklagade för våldtäkt av en granne. Hade hoppats att det bara va b.s men det verkar tyvärr inte så...

Ingen empati för Maja eller hennes familj från någon i Tims närmaste familj. Sjukt!

Nej det verkar vara sant, någon nämnde det här innan FUP släpptes också, så det är i alla fall något som spridits i Kinna.
Citera
2024-09-22, 16:57
Medlem
Timeouts avatar
Det är väldigt konstigt att inte i alla fall pappan blir åtalad för skyddande av brottsling. Han ljuger hejdlöst i förhören.

Förhör med pappan 2024-04-18. I månad efter att Maja hittades mördad. Förhöret handlar om morddagen.
Fup 117 sidan 493-494

FL: Nä. Om vi tar Tim då, hur… hur kom han hem från skolan den här dagen?
RA: Han åkte med Lena.
FL: Han åkte med Lena.
RA: Ja.
FL: För då jag tittar i det här förhöret då från den 18:e, där tror jag… ja där säger du att han…
RA: Nej. Ja han- han åkte upp till… nej han åkte tåget hem ja. Och sedan… och sedan åkte Lena och de upp till- till mormor, ja. För att… och jag stannade hemma, ja. För att (harklar sig)… nä för hon (harklar sig)… nä för hon skulle hämta med… hä… (harklar sig) häm… (harklar sig) hämta potaterna. Och då åkte- åkte- åkte… åk- åkte Ti- Tim… Ti- Tim med upp ti- till mormor, gjorde han.
FL: Han åkte med upp till mormor?
FL: När var det han åkte med upp till mormor?
RA: Ja… ja det kom… det kan jag inte svara på vilken ti- tid.
FL: Nä. Nä men jag tänkte om det var… Alltså i förhållande till när han slutade skolan, om vi börjar där. Han slutar ju skolan allstå och så kommer han ju hem någon gång. Är det liksom före eller efter han har kommit hem? Bara så att jag hänger med lite på…
RA: Det är efter.
FL: Efter han kommit hem. Så Tim kommer hem först?
FL: Och sedan..?
RA: Och sedan åk- åkte ju de ju strax efter.
FL: Ja okej. Hur är det… hur vet du att han… Du säger att han åkte tåg?
RA: Mm.
FL: Hur vet du att han gjorde det?
RA: För att… jag ve- vet att tåget kom och stannade utanför och han… och han klev av.
FL: Så du såg att han..?
RA: Ja, jajamän. För att jag bo- bor jämt… jämte järnvägen precis. Så jag kikade ju när tåget kommer då. Och då, då kom han och- och sånt. Så jag m- mötte honom i dörren då precis.
FL: Du mötte honom i dörren?
FL: Men… okej. För Lena säger ju då att hon hämtade Tim i Skene. Så jag får inte ihop det här riktigt.
RA: … Nä jag vet inte. E- eller då har la… då har la hon s- s- svarat lite fel. … Ja jag vet inte. Ja det kan jag inte svara på.

FL: Nä. Varför tror du att ni har olika
RA: Nä de- de- det kan jag inte…
FL: berättelser här om…
RA: Nä det kan jag inte svara på.
FL: (tyst i 12 sekunder) Men du säger att du såg när han klev av tåget då?

FL: Okej. Hur såg han ut då?
RA: Nä han såg ut som vanligt. Helt normal.
FL: Helt normal. Hur verkade han då när han kom hem där? Precis när han kom hem alltså.
RA: Ja… ja det kan jag inte svara på riktigt.
FL: Nä. Var det någonting som du reagerade på som var…
RA: Nä. Nä, inte… nä, inte… nä det kan jag…
Senast redigerad av Timeout 2024-09-22 kl. 17:06.
Citera
2024-09-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är väldigt konstigt att inte i alla fall pappan blir åtalad för skyddande av brottsling. Han ljuger hejdlöst i förhören.

Förhör med pappan 2024-04-18. I månad efter att Maja hittades mördad. Förhöret handlar om morddagen.
Fup 117 sidan 493-494

FL: Nä. Om vi tar Tim då, hur… hur kom han hem från skolan den här dagen?
RA: Han åkte med Lena.
FL: Han åkte med Lena.
FL: För då jag tittar i det här förhöret då från den 18:e, där tror jag… ja där säger du att han…
RA: Nej. Ja han- han åkte upp till… nej han åkte tåget hem ja. Och sedan… och sedan åkte Lena och de upp till- till mormor, ja. För att… och jag stannade hemma, ja. För att (harklar sig)… nä för hon (harklar sig)… nä för hon skulle hämta med… hä… (harklar sig) häm… (harklar sig) hämta potaterna. Och då åkte- åkte- åkte… åk- åkte Ti- Tim… Ti- Tim med upp ti- till mormor, gjorde han.
FL: Han åkte med upp till mormor?
FL: När var det han åkte med upp till mormor?
RA: Ja… ja det kom… det kan jag inte svara på vilken ti- tid.
FL: Nä. Nä men jag tänkte om det var… Alltså i förhållande till när han slutade skolan, om vi börjar där. Han slutar ju skolan allstå och så kommer han ju hem någon gång. Är det liksom före eller efter han har kommit hem? Bara så att jag hänger med lite på…
RA: Det är efter.
FL: Efter han kommit hem. Så Tim kommer hem först?
FL: Och sedan..?
RA: Och sedan åk- åkte ju de ju strax efter.
FL: Ja okej. Hur är det… hur vet du att han… Du säger att han åkte tåg?
RA: Mm.
FL: Hur vet du att han gjorde det?
RA: För att… jag ve- vet att tåget kom och stannade utanför och han… och han klev av.
FL: Så du såg att han..?
RA: Ja, jajamän. För att jag bo- bor jämt… jämte järnvägen precis. Så jag kikade ju när tåget kommer då. Och då, då kom han och- och sånt. Så jag m- mötte honom i dörren då precis.
FL: Du mötte honom i dörren?
FL: Men… okej. För Lena säger ju då att hon hämtade Tim i Skene. Så jag får inte ihop det här riktigt.
RA: … Nä jag vet inte. E- eller då har la… då har la hon s- s- svarat lite fel. … Ja jag vet inte. Ja det kan jag inte svara på.

FL: Nä. Varför tror du att ni har olika
RA: Nä de- de- det kan jag inte…
FL: berättelser här om…
RA: Nä det kan jag inte svara på.
FL: (tyst i 12 sekunder) Men du säger att du såg när han klev av tåget då?

FL: Okej. Hur såg han ut då?
RA: Nä han såg ut som vanligt. Helt normal.
FL: Helt normal. Hur verkade han då när han kom hem där? Precis när han kom hem alltså.
RA: Ja… ja det kan jag inte svara på riktigt.
FL: Nä. Var det någonting som du reagerade på som var…
RA: Nä. Nä, inte… nä, inte… nä det kan jag…

Jag har för mig att han var häktad i alla fall en vecka... Ja det är så många lögner, att jag blir alldeles matt i huvudet!

Frågan är ju om han ljuger medvetet, eller om han har nån slags störning som gör att han lever i en annan värld, eller jag vet inte. Tim målar ju också upp så underliga, verkligen skrämmande historier! Jag tänkte först att han kanske ljuger för att skydda sig, men då skulle han väl knappast säga att han brukar slå ner folk och bryta armar och ben på dem. Och att han injicerade två heroinsprutor i armarna när de var i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in