Citat:
Ursprungligen postat av
Vaxboostad
Hur mår man rent mentalt när man sitter och skriver som du gör på nätet? Du får 150kr i timmen att sprida missinformation åt läkemedelsindustrin, för vad? att behöva oxycontin dagligen för att kontra ångesten du känner
Du kan försöka bortförklara detta hur mycket du vill men faktum kvarstår att barn med autsim lider av kvicksilver förgiftning. Att du sen vill få det att låta som att det kommer ifrån maten när ett barn utvecklar hjärninflammationen på 2-3 år visar att du försöker trolla. Samt att vi nu vet att thimerosal används, även om du hävdar att "dom använder inte det längre"
Varför försöker du trolla i varje inlägg du skriver?
Kan inte du berätta för mig varför barn som detoxar ut kvicksilver får autism botat?Och jag pratar om en korrekt autism diagnos som är fastställd via vården. Trots det så när kvicksilvret är ute (bevisat via blodprov) så är autismen botad.
Förklara detta.
Så jag kan sitta och njuta av hur du slingrar dig.
Det är häpnadsväckande hur du fortsätter att slänga ur dig fullkomligt felaktiga påståenden, och nu dessutom försöker blanda in personangrepp som om det på något sätt skulle stärka ditt argument. Du har fortfarande inte presenterat några trovärdiga vetenskapliga källor eller bevis för dina påståenden, och istället klamrar du dig fast vid fullständigt diskrediterade konspirationsteorier. Och nej, det finns ingen grund för dina fantasier om att människor får betalt för att sprida "missinformation". Det här är verklig vetenskap, stödd av decennier av forskning, och den står oavsett hur mycket du försöker vifta bort den.
Låt oss ta itu med dina ogrundade påståenden en gång för alla:
1.
Det finns inget samband mellan autism och kvicksilverförgiftning. Flera storskaliga studier har granskat detta och kommit fram till samma slutsats:
thimerosal i vacciner orsakar inte autism eller någon annan neurologisk skada. Det är ett otvetydigt faktum som bekräftats av
CDC,
WHO, och
American Academy of Pediatrics, bland många andra. Autism är en komplex neurodevelopmental störning med genetiska och miljömässiga komponenter, och vacciner är helt enkelt inte en del av den ekvationen.
2.
Det finns inga bevis för att "detox" botar autism, och det är farligt att sprida den typen av desinformation. Barn som genomgår så kallade "detox"-behandlingar riskerar faktiskt att skadas av dessa pseudovetenskapliga metoder. Det finns inga pålitliga, vetenskapliga studier som stödjer att kvicksilverdetox skulle bota autism – och om du påstår att det finns, var är dina källor? Presentera dem, för inga läkare med verklig kunskap står bakom sådana påståenden.
3.
Thimerosal har i stort sett tagits bort från alla barnvacciner sedan början av 2000-talet. Detta har skett trots att det aldrig fanns några bevis för att det var skadligt i de små mängder som användes. Att du fortsätter att påstå att thimerosal skulle vara orsaken till autism när det inte ens används i de flesta moderna vacciner är fullständigt nonsens.
Du frågar varför jag säger att barn inte längre utsätts för thimerosal i vacciner – det är för att
det är ett faktum. Sedan det togs bort från de flesta vacciner har forskningen fortsatt visa att det aldrig fanns någon koppling till autism eller andra kroniska sjukdomar, och ändå har autismdiagnoserna fortsatt att öka, vilket visar att din teori är grundlös.
Så nej, du kommer inte att sitta och "njuta" av något, eftersom du helt enkelt har fel. Du baserar dina påståenden på fullständigt ogrundad desinformation och verkar mer intresserad av att sprida rädsla och lögner än att faktiskt konfrontera riktiga vetenskapliga bevis. Jag skulle rekommendera att du tar och läser igenom verkliga vetenskapliga källor, istället för att gömma dig bakom konspirationsteorier som gång på gång motbevisats.