2024-09-22, 11:29
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Du har fel. Det är du som vill att barn skall injiceras med alla dessa vacciner, inte jag. Därför är det upp till dig att visa att barn som injiceras med alla dessa vacciner är friskare än barn som inte injiceras med några vacciner alls.

Det kan du inte eftersom fullvaccinerade barn INTE är friskare än ovaccinerade barn.

Och det har som sagt vetenskaplig forskning visat att det inte ger fler sjukdomar till vaccinerade än ovaccinerade, alltså har de inte sämre hälsotillstånd än ovaccinerade på grund av vaccinen!

Ja hos barn som vaccineras slipper de sjukdomar som vaccinen ska motverka, som ovaccinerade drabbas av!

Du ställer däremot upp en halmgubbe frågeställning som saknar relevans.
Citera
2024-09-22, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och det har som sagt vetenskaplig forskning visat att det inte ger fler sjukdomar till vaccinerade än ovaccinerade, alltså har de inte sämre hälsotillstånd än ovaccinerade på grund av vaccinen!

Ja hos barn som vaccineras slipper de sjukdomar som vaccinen ska motverka, som ovaccinerade drabbas av!

Du ställer däremot upp en halmgubbe frågeställning som saknar relevans.
Återigen... du måste se till den samlade sjukdomsbilden. Om du i några enstaka fall lyckas undvika några dagars feber hos ett barn så är det inte mkt värt när barnet senare drabbas av andra åkommor som plötslig spädbarnsdöd, autism, allergier, eksem, ADHD, inlärningsproblem, m.m. m.m...

Ha de gött... /D-J

PS. Snart kommer väl din ChatGPT-kompis till din "räddning" med en intetsägande maskingenererad wall-of-text. Sådana inlägg läser jag inte ens utan scrollar bara förbi.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-09-22 kl. 11:59.
Citera
2024-09-22, 12:08
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Precis så trodde folk förr ja. Nu är det långt ifrån lika accepterat, vilket är ämnet för tråden.

Det är fullständigt absurt att ens påstå att det inte längre skulle vara accepterat att vacciner, och speciellt poliovaccinet, har haft en avgörande roll i att rädda miljontals liv. Tvärtom, det vetenskapliga samfundet har fortsatt, utan någon tvekan, att bekräfta vaccinernas betydelse genom rigorösa studier och statistik som är omöjliga att ignorera – så länge man faktiskt vill ta till sig fakta.

Låt mig klargöra: poliovaccinet har inte bara varit "accepterat" utan är en av de största framgångarna i modern medicinhistoria. Påståendet att acceptansen har minskat är helt taget ur luften. Organisationer som Världshälsoorganisationen (WHO), Unicef och många nationella hälsoinstitut står fortfarande orubbligt bakom poliovaccinet, och anledningen är enkel – det fungerar. Polio var en sjukdom som lamslog tusentals barn varje år, och utan vaccinet hade vi fortfarande sett denna fruktansvärda sjukdom härja globalt.

Ditt påstående om att acceptansen skulle ha minskat är också fullkomligt vilseledande. Vaccinmotståndare har alltid existerat, men de representerar en extrem minoritet. Fakta visar att vaccinationstäckningen globalt sett är mycket hög, och länder som har avbrutit eller fördröjt vaccinationskampanjer har sett farliga återfall av sjukdomen. Ett tydligt exempel är Pakistan och Afghanistan, där polio fortfarande finns kvar just på grund av bristande vaccinationsprogram.

Så nej, det är inte bara något "folk trodde förr". Det är vad den moderna vetenskapen visar om och om igen. Poliovaccinet är en grundpelare för global hälsa, och det är helt vansinnigt att föreslå något annat. Vill du verkligen diskutera vetenskap så måste du börja med att respektera fakta, inte kasta ur dig ogrundade påståenden.
Citera
2024-09-22, 12:21
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Återigen... du måste se till den samlade sjukdomsbilden. Om du i några enstaka fall lyckas undvika några dagars feber hos ett barn så är det inte mkt värt när barnet senare drabbas av andra åkommor som plötslig spädbarnsdöd, autism, allergier, eksem, ADHD, inlärningsproblem, m.m. m.m...

Där kom den där samlade bilden, ett favorit i alternativa kretsar.

Plötslig spädbarnsdöd har sjunkit sedan 1990 som man kan se hos https://www.spadbarnsfonden.se/plotslig-spadbarnsdod/ och 2021 var det endast 9 stycken. För de som drabbades en oerhörd tragedi, men kan knappast belasta vaccin.

Vad säger autismförening om detta om ökningen av autism, ja inte på det sättet som påstås här https://www.autism.se/om-autism/fakta-och-forskning/har-autism-blivit-vanligare/

Vi kan också titta på vad vården säger https://www.folkhalsoguiden.se/nyheter/allt-fler-barn-och-unga-far-diagnos-inom-adhd-eller-autism/ och ser man en ökning i diagnostiserande? Ja men pekar också på det minskande mörkketalet som funnits!

Ja diagnoserna för ADHD har ökat om man tittar på https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/fortsatt-kraftig-okning-av-adhd-diagnoser/ men vilka vacciner har sedan 2006 orsakat detta menar du och vilket vaccin bland barn mellan 2019 - 2022 orsakade en stark ökning?

Du kör ancient aliens argument som bygger på att du bortser alla andra orsaker än vaccin! Det är bias confirmation!

Edit: Såg din kommentar om påstår att jag har en chat gtp kompis att ”rädda” mig. Resonerar själv, på vetenskaplig grund mina argument, andra användare får ta ansvar för sina egna inlägg, trist att du sänkt dig till den låga argumentationsnivån!
Senast redigerad av kjellkritisk 2024-09-22 kl. 12:27.
Citera
2024-09-22, 12:41
Medlem
Citat:
Där kom den där samlade bilden, ett favorit i alternativa kretsar.

Plötslig spädbarnsdöd har sjunkit sedan 1990 som man kan se hos https://www.spadbarnsfonden.se/plotslig-spadbarnsdod/ och 2021 var det endast 9 stycken. För de som drabbades en oerhörd tragedi, men kan knappast belasta vaccin.

Vad säger autismförening om detta om ökningen av autism, ja inte på det sättet som påstås här https://www.autism.se/om-autism/fakta-och-forskning/har-autism-blivit-vanligare/

Vi kan också titta på vad vården säger https://www.folkhalsoguiden.se/nyheter/allt-fler-barn-och-unga-far-diagnos-inom-adhd-eller-autism/ och ser man en ökning i diagnostiserande? Ja men pekar också på det minskande mörkketalet som funnits!

Ja diagnoserna för ADHD har ökat om man tittar på https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/fortsatt-kraftig-okning-av-adhd-diagnoser/ men vilka vacciner har sedan 2006 orsakat detta menar du och vilket vaccin bland barn mellan 2019 - 2022 orsakade en stark ökning?

Du kör ancient aliens argument som bygger på att du bortser alla andra orsaker än vaccin! Det är bias confirmation!

Edit: Såg din kommentar om påstår att jag har en chat gtp kompis att ”rädda” mig. Resonerar själv, på vetenskaplig grund mina argument, andra användare får ta ansvar för sina egna inlägg, trist att du sänkt dig till den låga argumentationsnivån!
Alla de sjukdomar du nämner är vanligare per capita hos vaccinerade. Därmed inte sagt att det därför är bevisat att det beror på vaccinerna... bara att möjligheten finns. Det finns ju inte en jävel som påstår att ökningen av autism och ADHD, allergier, m.m. kan bero på de ovaccinerade... en sådan korrelation finns nämligen inte.

Alltså utför jag inte den aktiva handlingen att låta vaccinera mina barn eftersom vaccinerade har sämre hälsa än ovaccinerade.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-09-22 kl. 12:43.
Citera
2024-09-22, 13:03
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Alla de sjukdomar du nämner är vanligare per capita hos vaccinerade. Därmed inte sagt att det därför är bevisat att det beror på vaccinerna... bara att möjligheten finns. Det finns ju inte en jävel som påstår att ökningen av autism och ADHD, allergier, m.m. kan bero på de ovaccinerade... en sådan korrelation finns nämligen inte.

Alltså utför jag inte den aktiva handlingen att låta vaccinera mina barn eftersom vaccinerade har sämre hälsa än ovaccinerade.

Då får du visa de siffrorna som stödjer det påstående att dessa sjukdomar är vanligare bland vaccinerade.

Nej bland antivaccin gruppen frågar ingen om att låta bli vaccin orsakar någon av de sjukdomar du skriver, men hur vet du att det kan vara just att de sjukdomarna orsakas av infektionerna man vaccinerar barn mot. För forskningsunderlag på det har du tittat på väl?

Sedan upprepar du mantrat att vaccinerade har sämre hälsa än ovaccinerade. Men återigen är vi utan källa på påståendet!

Sedan hoppas jag inga av dina barn får mässling som leder till hjärninflamation, det kan leda till svåra skador för ett barn!
Citera
2024-09-22, 13:39
Medlem
Citat:
Då får du visa de siffrorna som stödjer det påstående att dessa sjukdomar är vanligare bland vaccinerade.

Nej bland antivaccin gruppen frågar ingen om att låta bli vaccin orsakar någon av de sjukdomar du skriver, men hur vet du att det kan vara just att de sjukdomarna orsakas av infektionerna man vaccinerar barn mot. För forskningsunderlag på det har du tittat på väl?

Sedan upprepar du mantrat att vaccinerade har sämre hälsa än ovaccinerade. Men återigen är vi utan källa på påståendet!

Sedan hoppas jag inga av dina barn får mässling som leder till hjärninflamation, det kan leda till svåra skador för ett barn!
Du får bläddra i min historik... jag har redan länkat till både studier och litteratur.

En av böckerna som jag har rekommenderat Vaccineffekten som för övrigt på engelska heter Vax-Unvax: Let the Science Speak https://www.amazon.se/Vax-Unvax-Science-Speak-Brian-Hooker/dp/1510766960 påstår inte att vaccin orsakar vare sig det ena eller andra. Den redovisar bara hur fördelningen av olika sjukdomar och döda ser ut bland vaccinerade jämfört med ovaccinerade och källhänvisningar finns. Att vaccinerade barn är sjukare är tydligt... det innebär inte att det är bevisat att det beror på just vaccinen. Det räcker dock för mig som indikation. Statistiken talar sitt tydliga språk! Vaccinerade barn är sjukare än ovaccinerade barn.

Du kan ju läsa den boken och avfärda ALLA de 100 studier som boken citerar.
Citera
2024-09-22, 13:45
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Du får bläddra i min historik... jag har redan länkat till både studier och litteratur.

En av böckerna som jag har rekommenderat Vaccineffekten som för övrigt på engelska heter Vax-Unvax: Let the Science Speak https://www.amazon.se/Vax-Unvax-Science-Speak-Brian-Hooker/dp/1510766960 påstår inte att vaccin orsakar vare sig det ena eller andra. Den redovisar bara hur fördelningen av olika sjukdomar och döda ser ut bland vaccinerade jämfört med ovaccinerade och källhänvisningar finns. Att vaccinerade barn är sjukare är tydligt... det innebär inte att det är bevisat att det beror på just vaccinen. Det räcker dock för mig som indikation. Statistiken talar sitt tydliga språk! Vaccinerade barn är sjukare än ovaccinerade barn.

Då hade bättre att du länkade de 100 studierna än länk till en bok. Troligen kommer det likt de 200 studierna som skulle visa på vaccin och autism kopplingen, ca 2 -3 gamla studier påstår kopplingen resten är misstolkning och bias confirmation.

Har tidigare länkat till studier som visat på att vaccin inte är kopplat till sjukdomar utöver ovanliga biverkningar!
Citera
2024-09-22, 14:28
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Det är helt oacceptabelt att du sprider desinformation baserad på en bok som redan i sitt grundläggande påstående är fullständigt ovetenskaplig. "Vax-Unvax: Let the Science Speak" är inget annat än en cherry-picking-festival där man försöker dra felaktiga slutsatser från studier som inte ens är korrekt tolkade. Den boken har blivit hårt kritiserad av det vetenskapliga samfundet, och det är ingen trovärdig källa för att dra några som helst slutsatser om vaccinernas effekt på hälsan.

Att du hänvisar till en bok som i sig själv inte kan bevisa att vacciner orsakar sjukdomar, men ändå vill använda det som "indikation", visar hur svag din argumentation är. Riktig vetenskap fungerar inte på "indikationer", den bygger på robusta, reproducerbara data från väletablerade studier. Och faktum är att de studier som påstås finnas i den här boken antingen har blivit grundligt motbevisade eller så missförstår de hur data ska tolkas.

För det första, påståendet att vaccinerade barn är sjukare än ovaccinerade barn är inte bara felaktigt, det har motbevisats gång på gång i studier med mycket större urval och rigorösare metoder. Till exempel visade en studie publicerad i *Pediatrics* 2011, som följde över 13 000 barn, att vaccinerade barn inte har högre risk för några av de kroniska sjukdomar som du påstår. De är däremot skyddade mot farliga sjukdomar som mässling, polio och kikhosta – sjukdomar som kan vara dödliga eller ge allvarliga komplikationer, som hjärninflammation.

För det andra, du försöker förklä en bok med vinklad information som någon form av vetenskaplig källa, men den saknar den nödvändiga granskningen och den statistiska noggrannheten som krävs för att dra sådana breda slutsatser. Den riktiga vetenskapliga konsensusen är tydlig: vacciner är säkra och effektiva, och de har räddat miljontals liv världen över. Att ignorera detta och försöka föra fram skadliga myter riskerar inte bara ditt eget barns hälsa utan också andras, särskilt de som inte kan vaccineras av medicinska skäl och förlitar sig på flockimmunitet.

Så, om du faktiskt bryr dig om att läsa riktiga vetenskapliga källor, gå tillbaka till den massiva mängd peer-reviewed forskning som visar att vacciner är avgörande för folkhälsan och att de inte orsakar de sjukdomar du påstår.
Citera
2024-09-22, 15:18
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Du har ingenstans visat på källor som gör den kopplingen vaccin och autism!

om man ska hänvisa till sanningen om vacciner och inte någonstans visa på bakgrunden till denna ”sanningen” och istället skriva massa blajtext och konspirations upprepande dravel i textväggar tyder mer på du är hysterisk och gravt okunning!

För bara en idiot kan vara mot men inte visa varför man är emot något!

Nej varför det? Att tvivla är ens skydd mot bedrägeri. Bara en idiot tror på skumma vaccintillverkare som ljugit om allting kring vacciner och korrumperat allting inflytelserikt, gäller förstås myndigheter i olika länder likväl som top-politiker och massmedia. Bara här i Flashback ser vi troligtvis några av WHOs 100000 så kallade "first responders".

Så korrumperad är världen.

Vi blev kallade konspirationsteoretiker efter mordet på JFK, nu visade det sig att vi mest troligt har rätt.

Konspirationsteoretiker är avantgardet.
Citera
2024-09-22, 16:12
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Nej varför det? Att tvivla är ens skydd mot bedrägeri. Bara en idiot tror på skumma vaccintillverkare som ljugit om allting kring vacciner och korrumperat allting inflytelserikt, gäller förstås myndigheter i olika länder likväl som top-politiker och massmedia. Bara här i Flashback ser vi troligtvis några av WHOs 100000 så kallade "first responders".

Så korrumperad är världen.

Vi blev kallade konspirationsteoretiker efter mordet på JFK, nu visade det sig att vi mest troligt har rätt.

Konspirationsteoretiker är avantgardet.

Det är fullständigt löjeväckande att du försöker jämföra vaccinsäkerhet med en gammal konspirationsteori som mordet på JFK. För det första, att "tvivla" är en sak, men att bygga hela din världsbild på ogrundade konspirationer är ett tydligt tecken på att du saknar grundläggande förståelse för vetenskap och fakta. Tvivla hur mycket du vill, men om du inte kan presentera några riktiga bevis – vilket du hittills totalt misslyckats med – så är allt du gör bara att sprida nonsens.

Du påstår att vaccintillverkare har ljugit om "allting" kring vacciner? Låt mig påminna dig om att vacciner har genomgått decennier av kliniska prövningar, testning och granskning av oberoende forskare och myndigheter över hela världen. Om du tror att hela det globala vetenskapliga samfundet är delaktigt i någon gigantisk konspiration, så lever du i en fantasivärld. Och nej, att kalla alla som arbetar med vacciner för "skumma" förändrar inte det faktum att de räddar miljontals liv varje år.

När du dessutom påstår att WHO har infiltrerat forum som Flashback med "first responders", så avslöjar du bara hur djupt du har grävt ner dig i konspirationshålet. WHO arbetar för att skydda global hälsa, baserat på riktig forskning, medan du sitter och sprider rykten och konspirationsteorier utan ett uns av bevis.

Och nej, konspirationsteoretiker är inte "avantgardet", de är bara människor som vägrar att acceptera verkligheten och istället väljer att sprida ogrundade påståenden för att känna sig "upplysta". Du har fortfarande inte presenterat något konkret bevis som kopplar vacciner till autism, för den enkla anledningen att det inte existerar något sådant bevis. Varenda seriös studie har visat att det inte finns någon koppling mellan vacciner och autism.

Så sluta gömma dig bakom vaga konspirationsteorier och visa något som faktiskt har vetenskaplig tyngd, eller erkänn att du inte har något att komma med.
Citera
2024-09-22, 17:17
Medlem
Citat:
Hur inkompetenta är vissa här!

Nu är det som så att sedan tidigt 1990 talet försvann tiomersal från vaccinen i det allmänna vaccineringsprogrammet i Sverige. USA och Storbritannien följde så att sedan så efter 2004 innehåller inte barnvaccinen där heller ämnet.

Jaha har man kopplat autism till vaccin i domstol i USA, vilket då??

hämtat från https://time.com/3995062/vaccine-injury-court-truth/

Så var är din källa på att en domstol dömt autism som vaccindskada?

Sluta spela solitaire rysk roulette med fulladdad Haubits!

Ja, hur inkompetent är du egentligen som tror att detta stämmer bara för myndigheten säger så.

Kolla blodet på vaccinerade barn så ser man att dom EJ har slutat med thimerosal.

Vad sa vaccintillverkarna om grafen oxid och covid vaccinen?

Vi ser i alla analyser att dom är fullproppade med grafen, trots det säger myndigheten att det inte stämmer. Ren bullshit.

Gällande autism x vaccin skadeståndet så har artiklen blivit postad innan på flashback, finns i medicin/konspirations forumet, eller vad mod nu skickat tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in