2024-09-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag ska läsa Andrea"s o Tindras förhör idag och se vad som kommer fram där, men i förhör med Tim så säger han ingenting om deras medverkan/påverkan när Förhörsledarna tar upp eventuell inblandning.
De enda bevisen är väl när Tindra skriver till Andrea typ "du ville ju att han skulle kasta henne från en bro"
Båda, speciellt Andrea skriver att hon känner sig medskyldig och som en mördare och deras sjuka hat mot Maja i deras chattar.

Jag vet inte om det kommer framgå mer i deras förhör men så långt jag har läst så kände väl åklagaren att det inte finns tillräckliga bevis för att väcka åtal mot dom.

Förhoppningsvis har de stor ångest och lärt sig att även ord kan mörda (Driva någon till självmord, trigga en sjuk människa att mörda någon annan tex)

Tindra och Andrea var rädda att Maja skulle ta Tim ifrån dom (speciellt Tindra) de hade rätt.
Fast inte på sättet de trodde..

Såg Andrea idag. Såg inte ut att må speciellt dåligt.... gör ont i hjärtat när man ser det, och veta att nu är maja död.
Citera
2024-09-21, 19:30
Medlem
Tim berättar själv om att "familjen" blivit anklagade för våldtäkt av en granne. Hade hoppats att det bara va b.s men det verkar tyvärr inte så...

Ingen empati för Maja eller hennes familj från någon i Tims närmaste familj. Sjukt!
Citera
2024-09-21, 19:33
Medlem
PeterNosters avatar
Elsa tuffar till sig och ber FL lugna ner sin attityd:

Citat:
FL1: Och känner du inte själv något ansvar att berätta något sådant? För det är ju
väldigt allvarligt. Det är ju oerhört allvarligt. Du vet att Maja är försvunnen, hon hittas
inte på flera dagar, och du sitter på en information att hon kan ha blivit utsatt för ett
allvarligt brott. Tycker inte du att det är läge då att man berättar det för någon?

EA: Jo. Men sedan…
FL1: Och varför gör du inte det?
EA: Jo, sedan kan jag tycka att… Och sedan… Förlåt om jag säger så här, så kan jag tycka att
du kanske skall lugna ned din attityd lite.
FL1: Nej, för vet du vad, jag sitter här och håller förhöret med dig.

Det var efter att hon kommit med ny historia om fyra man och en plastpåse:

Citat:
FL1: För det är jättemärkligt att man får en information att någon kan bli nedslagen
och fått en plastpåse över fyra o… från fyra okända män; få en plastpåse över huvudet.
Och sedan bara hålla tyst när man vet att personer i fråga är försvunnen. Det är
jättemärkligt.
Senast redigerad av PeterNoster 2024-09-21 kl. 19:40.
Citera
2024-09-21, 19:52
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
i denna länk finns det med. bilaga 121
https://easyupload.io/m/wigyyn
Det är som att läsa ett samtal med en fyraåring med testosteronpåslag.
Citera
2024-09-21, 20:34
Medlem
Snitsigares avatar
Döms man som vuxen trots att ens mentala ålder är typ 10?
Att läsa ungdomarnas förhör, samt givetvis mgm, så är det inte personer i övre tonåren man tänker på. De är ju totalt omogna och de vuxna runt om borde ha vart mer närvarande. T ex Andre*s och Tindr*s föräldrar borde kontrollerat sina barns mobiler och se vad de skriver till sina vänner.
Citera
2024-09-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Att läsa ungdomarnas förhör, samt givetvis mgm, så är det inte personer i övre tonåren man tänker på. De är ju totalt omogna och de vuxna runt om borde ha vart mer närvarande. T ex Andre*s och Tindr*s föräldrar borde kontrollerat sina barns mobiler och se vad de skriver till sina vänner.

A's mamma är inte riktigt vass, blivit av med sina barn.. allihop. A flyttade till sin mormor o morfar som bebis. Så hon har inga närvarande föräldrar, mer än att jag sett att hon börjat umgås med sin mamma mer nu.
Citera
2024-09-21, 20:54
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
A's mamma är inte riktigt vass, blivit av med sina barn.. allihop. A flyttade till sin mormor o morfar som bebis. Så hon har inga närvarande föräldrar, mer än att jag sett att hon börjat umgås med sin mamma mer nu.

Aha. Ja det är klart. Ofta är intellektuell funktionsnedsättning ärftligt..
Citera
2024-09-21, 20:55
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
i detta fall blir det garanterat rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, där lär han få stanna i bra många år med tanke på hans psyke.
Vem vet kanske hamnar tillsammans med Abushi som våldtog och nästan mördade 9 åriga Luna på Morö backe, de har säkert en del att prata om
Citera
2024-09-21, 21:03
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
i detta fall blir det garanterat rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, där lär han få stanna i bra många år med tanke på hans psyke.
Vem vet kanske hamnar tillsammans med Abushi som våldtog och nästan mördade 9 åriga Luna på Morö backe, de har säkert en del att prata om

En del gemensamt har de ju onekligen Tim och Abushi.. Ja fy fan, får verkligen hoppas de aldrig kommer ut i samhället igen.
Så omogna och barnsliga och samtidigt totalt empatistörda och sadistiska.
Citera
2024-09-21, 21:03
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
När jag googlade om det för ett tag sen visade det sig att Sverige dömer dem som vuxna, inte lika vanligt i andra länder. Det blev lite fel när vi tog bort nånting med ”otillräcklighet”. Det är flera som vill att det ska ändras. I detta fall tror även jag på rättspsyk. Om inte så ska man väl minnas att han var 17 år vid mordet, vilket spelar roll vid domen.
Citera
2024-09-21, 21:07
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
När jag googlade om det för ett tag sen visade det sig att Sverige dömer dem som vuxna, inte lika vanligt i andra länder. Det blev lite fel när vi tog bort nånting med ”otillräcklighet”. Det är flera som vill att det ska ändras. I detta fall tror även jag på rättspsyk. Om inte så ska man väl minnas att han var 17 år vid mordet, vilket spelar roll vid domen.

Dock har straffen för mord ingen ungdomsrabatt längre? Eller gäller det bara 18-21 år kanske?
Jo rättspsykiatrisk "vård" borde det bli. Men vad finns att vårda här egentligen? Han har diagnoser som ej går att bota.
Citera
2024-09-21, 21:22
Medlem
Citat:
Dock har straffen för mord ingen ungdomsrabatt längre? Eller gäller det bara 18-21 år kanske?
Jo rättspsykiatrisk "vård" borde det bli. Men vad finns att vårda här egentligen? Han har diagnoser som ej går att bota.

Därför är rättspysk bättre än fängelse. För han kan inte bli frisk, och därför kommer han väl aldrig ut igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in