Tims morbror säger i förhör att han endast brukar träffa dom om de är samtidigt hos hans och Lenas mamma (mormor,morfar)
Tims kusin (Dotter till Tims mammas syster) verkar också bara träffa dom nån gång ibland förutom Elsa som verkar sitta barnvakt ibland hos kusinen.
Skönt ändå att se att inte hela släkten är lika empatilösa som Tims familj. (Fått känslan dock att det är pappans sidas gener som utmärker sig i den familjen)
"Sade hon någonting om hur det var eller så?
Ja, hon var ju orolig över Tim också, vi pratade litegrann om det och vad hon trodde och så.
Hon var orolig över Tim och tyckte att det var dåligt att han var frihetsberövad och allt sånt
där…
Jag upplevde att dom inte hade någon sympati för flickan, det reagerade jag på att
ingen av dem verkade måna om att faktiskt en flicka hade blivit mördad utan det var mest
"stackars Tim" som måste vara med om det här och "stackars oss" efter att dom har gått
igenom huset och sånt."
Sen säger Kusinen detta med:
"FL: Hur skulle du beskriva Tim då?
Kusin: Ja…hur är bilden av Tim…barnslig till sättet, han förstår väl inte att han är sjutton år riktigt
utan han kan leka med barnen liksom på deras nivå. Min dotter Saga tycker om honom
jättemycket och Saga är åtta år. Hon tycker han är jätterolig och så. Så det är på en barnslig
nivå,......
Citat:
HÄR ÄR DET CENSURERAT MED SVART
FL:Hur tänker du då?
Kusin:
Citat:
ÄVEN HÄR CENSURERAT MED SVART
FL: Ja det är ju lite udda…
Kusin:
Ja han har ett väldigt udda beteende.
FL: Men om jag förstod dig rätt så har du inte något konkret exempel på hur det har yttrat
sig gällande Tim utan det är mer en känsla…?
Kusin: Ja precis…
FL:…
utifrån att Royne är hans pappa liksom?
Kusin: Ja men det är det, precis, det är nog det enda jag har att gå på.
Så det censurerade har med andra ord handlat om Tims pappa Royne, hade varit lite intressant att fått se vad hon sa hehe.
I slutet av förhöret pratar de om en porrfilm Royne skickat till kusinen så troligtvis handlade det censurerade om det:
"FL: Du sade att Royne hade skickat en porrfilm till dig, kan du kort bara beskriva vad det
var för karaktär på den där filmen?
Kusin: Jag kollade inte på den, den kom ju upp som en länk. Det verkade vara någon vuxenporrfilm.
FL: Det var inte något anmärkningsvärt så sett?
Kusin: Nej det var det inte, det var vuxna människor på filmen.
FL: Var det hemmafilmat eller mer professionellt filmat?
Kusin: Nej det var nog…
FL: Jag tänkte mer om det var något som Royne hade spelat in själv eller om det var något
som han hittat på nätet?
Kusin: Det skulle kunna vara hemmafilmat, jag tog bort den direkt och skrev till honom att han var
en jäkla snuskhummer.
FL: Det var de frågorna vi hade"
Om du läser här Tims kusin så beklagar jag att du har fått ett praktexempel av :"Släkten är värst"
Hoppas du och din familj inte får massa skit från folk runt omkring som drar alla över samma kam.