Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Ryssland vet ändå om ukrainas förluster på ett ungefär.
Zelinsky håller käft om förlusterna för han är rädd att befolkningen i ukraina ska börja protestera.
Och kräva vapenvila..förhandlingar..eller ge upp.
Jag tycker inte att det finns mycket som tyder på att Ukrainarna skulle vilja ge upp , och det finns ju
ingen rimlig anledning för oss utomstående att tro att dom skulle vilja det.
Om vi skulle översätta detta till sverige vore det ju ungefär som om vi skulle ge bort hela sydkusten från Muskö till Helsingborg och sedan våga lita på att Ryssland inte försöker ta resten av syd Sverige
några år senare .
Skulle du acceptera att vi blev utsatta för det ??? Jag hade inte gjort det i alla fall , som tur är vi under NATOs paraply nu så risken har minskat betydligt för att vi kommer drabbas av ett sånt scenario .
Ukraina har det mycket värre på den punkten därför anser jag att vi måste hjälpa dom med alla medel
att behålla sin självständighet .
Vi får helt enkelt rampa upp produktionen av krigsmateriel rejält så att vi kan skicka mycket mer än
bara spridda skurar det borde gå godståg med prylar dagligen ner till Ukraina så att dom inte behöver spara på krutet för att köra ut inkräktarna .
Det är ju faktiskt Ryssland som brutit mot alla konventioner och överenskommelser dessutom folkrätten om vi låter Ryssland behålla så mycket som en kvadratmeter av okupperad mark har
vi förlorat 70 år av mänsklig utvekling så då blir det möjligen våra barn barn som kan ta upp staffetpinnen för att göra världen bättre.