2024-09-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Tack vare ryssen! Hahahahahaha!

Det är tack vare vårdslösa Väst och Zielinsky som Putin gick in i Ukraina, han gavs helt enkelt inget val. Men fortsätt vara ett simpelt får du.

Ja för det var det väl värt få sin Svarta havs flotta 20% sänkt, konstanta drönar attacker mot olje raffinaderier? Största delen av sitt pansar sönderskjutet eller lämnat till Ukraina många egna soldater dödade och skadade. Invaderad själv i Kursk och inte ens nått ett enda krigsmål hitills vilket jävla skämt.
Citera
2024-09-22, 14:30
Medlem
Kommer ni ihåg hur Pro-ryssar har hotat väst med Sarmat ICBM. Deras enda kända silos för testskjutning har gått i luften. En duktig smäll! Finns bara en grop kvar.
Deras första och enda lyckade testskjutningen skedde 20 april 2022. Det dröjer nog innan vi ser den operativ men att hota med den kommer de nog fortsätta att göra.

Tänk om de satsade pengarna på sin befolkning istället. Hur många kilometer asfalterad väg får man för samma budget som Sarmat-programmet tro?

https://x.com/MeNMyRC1/status/1837611953734537377
Citera
2024-09-22, 14:30
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Jag stavar den där töntens namn hur jag vill.

Inte för att det här kommer att bita på ett fån som dig, men varsågod.

https://youtu.be/JrMiSQAGOS4?si=GkvfstGlqhJ8H8ys

"Why the War Ukraine is the fault of the West."

Med den amerikanske professorn John Mearsheimer, professor i politisk vetenskap.

Är du professor i politisk vetenskap? Annars kanske du ska hålla käften och lyssna på och lära dig av de som faktiskt kan sin sak, och på de som besitter förmågan att vara objektiva.

Jodå.. jag delade denna video på mitt facebook konto vid krigets start. Vilket jag idag ångrar djupt!

Ännu ett skäl att du inte finner min respekt i övrigt!

Stava hur du vill, din använda kondom (se länk nedan)! Vem bryr sig om lågintelligens? Du får gärna stamma också!

https://x.com/NatalkaKyiv/status/1837391671052382348
Senast redigerad av CanisMinor 2024-09-22 kl. 14:45.
Citera
2024-09-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Konsten är väl att hitta luckan, och genomföra planen.

Att Ryssland inte försvarar hela sitt land är däremot pajaserier. Vad håller ni på med?
Ja, och att hitta den där sträckan gjordes förstås inte med stöd från NATO? Hemska tanke att Ukraina skulle ha använt sig av löpande västliga (dvs amerikanska) satellitbilder för att finna ett relativt folktomt område som inte var lika hårt försvarat som Karelska näset...

För övrigt har alla länder med långa, utsträckta gränser en del avsnitt som inte är tungt bevakade. Det är en fråga om prioriteringar. Det givna exemplet är ju den amerikanska sydgränsen där många miljoner latinos har knallat över de senaste tio åren, trots att de i teorin skulle vara tvungna att anmäla sig vid särskilda gränsövergångar där de kan visas tillbaka om de inte har klara papper. Problemet är som bekant välkänt, men trots det fortsätter folk att strömma in, vilket kan ses som att man drar ner trosorna på det mäktiga USA.

(observera att jag ingalunda är för Trump, men jag tar upp USA:s sydgräns som ett exempel på att det ofta inte finns realstiska möjligheter att hålla långa gränser hårt befästa och bevakade hela vägen).

Det är fullständigt larvigt att beskriva Ukrainas och NATO:s intervention i Kursk som om de hade slagit sig igenom Atlantvallen. Man lyckades komma en bit över gränsen men sedan har man i srt sett tappat momentum och kapslats in av trycket från ett tätnande ryskt försvar. Kiev behövde en medieframgång och då satsade man på det här, men strategiskt sett är denna offensiv knappast någon vinnare.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-09-22 kl. 14:48.
Citera
2024-09-22, 14:32
Medlem
Citat:

Det är tack vare vårdslösa Väst och Zielinsky som Putin gick in i Ukraina, han gavs helt enkelt inget val. Men fortsätt vara ett simpelt får du.

Kan du förklara varför han inte hade något val? Är han en så dålig politiker att han målade in sig i ett hörn?
Folk påstår att han är smart, borde man inte alltid se till att ha flera valmöjligheter då?
Citera
2024-09-22, 14:37
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Att så många får köper det här scenariot... Ni förstår väl att det här kriget och dess strategi knappast är något som massa neckbeards på Flashback någonsin kommer att kunna förstå sig på? Uppenbarligen inte eftersom 90% av er inte ens verkar fatta att det är Väst och Zielinskys fel i grund och botten att kriget bröt ut. Putin gavs inget val.

Nej, jag är inte pro-Putin, jag är objektiv, något som typ fem personer i den här tråden har förmågan att vara.

My FEEEELINGS! Putin ELAK, Putin dum, Putin starta KRIIIIIIG helt utan anledning, Putin vill återuppbygga Sovjetunionen.

Hopplösa NPC's.
Vi fattar nog mer än vad du tror. Och vi kan stava till Ukrainas president!
Citera
2024-09-22, 14:40
Medlem
Citat:

Vad menar du att den psykotiske dvärgen i kreml "inte hade något annat val" än att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiskt anfallskrig mot Ukraina?

Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna (globohomojudenazidödsknarkar) militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2024-09-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland är ju en diktatur, diktaturer ljuger om allt det vet alla, du slår in öppna dörrar.
Ukraina ska föreställa en demokrati men håller knäpptyst för sin befolkning om döda soldater som tvingats in i armen.
Befolkningen ska hålla käften..det är bäst för zelinsky.
Fin demokrati det.

Det här inlägget ska vi bokmärka och ta fram nästa gång du sprider ryska uppgifter här på forumet. "Ryssland är ju en diktatur, diktaturer ljuger om allt det vet alla ... ". Precis, så varför förpestar du forumet konstant med ryska uppgifter när du vet att det är lögner?
Citera
2024-09-22, 14:43
Medlem
Citat:
Jag stavar den där töntens namn hur jag vill.

Inte för att det här kommer att bita på ett fån som dig, men varsågod.

https://youtu.be/JrMiSQAGOS4?si=GkvfstGlqhJ8H8ys

"Why the War Ukraine is the fault of the West."

Med den amerikanske professorn John Mearsheimer, professor i politisk vetenskap.

Är du professor i politisk vetenskap? Annars kanske du ska hålla käften och lyssna på och lära dig av de som faktiskt kan sin sak, och på de som besitter förmågan att vara objektiva.

Vet man inte ens att den svenska översättningen av "political science" är "statsvetenskap" så kanske man inte ska rida på så höga hästar. Eller ni kanske inte lärde er det i Pieter.
Citera
2024-09-22, 14:53
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Kyiv Battles Kursk 'Curse' As Russia Kills Hundreds Of More Ukrainian Troops In Fresh Blitz | Watch
Ukrainian forces have reportedly lost over 300 troops in Russia's Kursk region. The Russian Defense Ministry stated these losses occurred within the last 24 hours.

https://youtu.be/bDrOeASnZoQ?si=x2mPQE24FbzlN69u

Ja ryssarna bara dödar ukrainare i massor och ändå så lyckas inte ryssarna återta området.

Tror du ens själv på det du länkar till? påståenden helt utan källor. Utan filmer. Utan bilder. Bara samma lögnaktiga ryska kommunistpropaganda som alltid!
Citera
2024-09-22, 14:56
Medlem
CanisMinors avatar
In Podolsk near Moscow, trade pavilions near the railway station are on fire. The area of ​​the fire is 800 square meters.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1837780454264463728
Citera
2024-09-22, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja ryssarna bara dödar ukrainare i massor och ändå så lyckas inte ryssarna återta området.

Tror du ens själv på det du länkar till? påståenden helt utan källor. Utan filmer. Utan bilder. Bara samma lögnaktiga ryska kommunistpropaganda som alltid!

Rysstrollen påstår att minst 11 000 Ukrainska soldater dödats i Kursk och ändå har de inte tagit tillbaka hela Kursk visar bara på hur mycket de ljuger. Allt ryssarna säger är alltid tvärtom mot vad de säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in