2024-09-22, 14:56
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Att du hävdar att du objektiv efter allt du skrivit bevisar att du antingen ljuger, eller inte är intelligent nog att förstå vad ordet objektiv betyder.

Att Putin är Putin och invaderade är det inget snack om och att det är för hans rädsla att förlora makt och prestige. Men det beror inte bara för att han en morgon vaknade upp med röda horn som många tror. Såhär skrev man tex i media innan 2022z

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/RxKgl8/kissinger-eu-orsak-till-krisen-i-ukraina
Citera
2024-09-22, 15:04
Medlem
CanisMinors avatar
Russian Telegram channels report a fire in the Millerovo district of Rostov region of Russia after a drone attack.

Millerovo air base is located in that area.

Waiting for more information on what "everything was shot down" looks like in this case.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1837765864860360879
Citera
2024-09-22, 15:20
Medlem
CanisMinors avatar
Kannibalen är tillbaka i sin hemstad efter skada/avtjänad tid!

Måste kännas tryggt för ryssen boendes där!

https://lenta.ru/news/2024/09/21/s-evshiy-chelovecheskoe-serdtse-kannibal-vernulsya-s-svo/
Senast redigerad av CanisMinor 2024-09-22 kl. 15:28.
Citera
2024-09-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Jag stavar den där töntens namn hur jag vill.

Inte för att det här kommer att bita på ett fån som dig, men varsågod.

https://youtu.be/JrMiSQAGOS4?si=GkvfstGlqhJ8H8ys

"Why the War Ukraine is the fault of the West."

Med den amerikanske professorn John Mearsheimer, professor i politisk vetenskap.

Är du professor i politisk vetenskap? Annars kanske du ska hålla käften och lyssna på och lära dig av de som faktiskt kan sin sak, och på de som besitter förmågan att vara objektiva.

Mearsheimer är sedan 90-talet en ökänd Putinanhängare och ryssapologet så du ska nog inte lyssna alltför mycket på honom.
Citera
2024-09-22, 15:29
Medlem
"Tönten" besöker fronten titt som tätt. Tror inte Putin vågar gå på stan i Moskva ens.
Citera
2024-09-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland vet ändå om ukrainas förluster på ett ungefär.
Zelinsky håller käft om förlusterna för han är rädd att befolkningen i ukraina ska börja protestera.
Och kräva vapenvila..förhandlingar..eller ge upp.

Jag tycker inte att det finns mycket som tyder på att Ukrainarna skulle vilja ge upp , och det finns ju
ingen rimlig anledning för oss utomstående att tro att dom skulle vilja det.
Om vi skulle översätta detta till sverige vore det ju ungefär som om vi skulle ge bort hela sydkusten från Muskö till Helsingborg och sedan våga lita på att Ryssland inte försöker ta resten av syd Sverige
några år senare .
Skulle du acceptera att vi blev utsatta för det ??? Jag hade inte gjort det i alla fall , som tur är vi under NATOs paraply nu så risken har minskat betydligt för att vi kommer drabbas av ett sånt scenario .
Ukraina har det mycket värre på den punkten därför anser jag att vi måste hjälpa dom med alla medel
att behålla sin självständighet .
Vi får helt enkelt rampa upp produktionen av krigsmateriel rejält så att vi kan skicka mycket mer än
bara spridda skurar det borde gå godståg med prylar dagligen ner till Ukraina så att dom inte behöver spara på krutet för att köra ut inkräktarna .

Det är ju faktiskt Ryssland som brutit mot alla konventioner och överenskommelser dessutom folkrätten om vi låter Ryssland behålla så mycket som en kvadratmeter av okupperad mark har
vi förlorat 70 år av mänsklig utvekling så då blir det möjligen våra barn barn som kan ta upp staffetpinnen för att göra världen bättre.
Citera
2024-09-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland vet ändå om ukrainas förluster på ett ungefär.
Zelinsky håller käft om förlusterna för han är rädd att befolkningen i ukraina ska börja protestera.
Och kräva vapenvila..förhandlingar..eller ge upp.

Som sagt, Snauzzer, kan du ge exempel på något invaderat land där folket protesterat mot den egna regeringen och krävt att de ska ge upp inför invasionsmakten?
Citera
2024-09-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Mearsheimer är sedan 90-talet en ökänd Putinanhängare och ryssapologet så du ska nog inte lyssna alltför mycket på honom.

Han är en gubbe som snöat in på sin egen teori utan att kunna släppa den.

Even those who once championed Mearsheimer’s work believe that on the subject of Ukraine he has lost his way.
Citera
2024-09-22, 15:38
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Tack vare ryssen! Hahahahahaha!

Det är tack vare vårdslösa Väst och Zielinsky som Putin gick in i Ukraina, han gavs helt enkelt inget val. Men fortsätt vara ett simpelt får du.

Citat:
Att så många får köper det här scenariot... Ni förstår väl att det här kriget och dess strategi knappast är något som massa neckbeards på Flashback någonsin kommer att kunna förstå sig på? Uppenbarligen inte eftersom 90% av er inte ens verkar fatta att det är Väst och Zielinskys fel i grund och botten att kriget bröt ut. Putin gavs inget val.

Nej, jag är inte pro-Putin, jag är objektiv, något som typ fem personer i den här tråden har förmågan att vara.

My FEEEELINGS! Putin ELAK, Putin dum, Putin starta KRIIIIIIG helt utan anledning, Putin vill återuppbygga Sovjetunionen.

Hopplösa NPC's.
Idiot.
Citat:
Jag stavar den där töntens namn hur jag vill.

Inte för att det här kommer att bita på ett fån som dig, men varsågod.

https://youtu.be/JrMiSQAGOS4?si=GkvfstGlqhJ8H8ys

"Why the War Ukraine is the fault of the West."

Med den amerikanske professorn John Mearsheimer, professor i politisk vetenskap.

Är du professor i politisk vetenskap? Annars kanske du ska hålla käften och lyssna på och lära dig av de som faktiskt kan sin sak, och på de som besitter förmågan att vara objektiva.

Idiot. Han är en pro-ryss.

Och förresten. Om du nu är så kåt på amerikanska professorer, varför lyfter du inte fram det att det finns en miljard sådana som har motsatt åsikt jämfört med Mearsheimer?
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-09-22 kl. 15:42.
Citera
2024-09-22, 15:43
Medlem
Citat:
Att så många får köper det här scenariot... Ni förstår väl att det här kriget och dess strategi knappast är något som massa neckbeards på Flashback någonsin kommer att kunna förstå sig på? Uppenbarligen inte eftersom 90% av er inte ens verkar fatta att det är Väst och Zielinskys fel i grund och botten att kriget bröt ut. Putin gavs inget val.

Nej, jag är inte pro-Putin, jag är objektiv, något som typ fem personer i den här tråden har förmågan att vara.

My FEEEELINGS! Putin ELAK, Putin dum, Putin starta KRIIIIIIG helt utan anledning, Putin vill återuppbygga Sovjetunionen.

Hopplösa NPC's.

Att starta ett krig är alltid ett val. Det finns ingen som kan tvinga dig att anfalla någon annan. Det är alltid ett val man väljer att göra. Det finns ingen provokation som gör att man är tvungen till något. Däremot kan man ju känna sig tvungen, men det är likväl ett val man gör. Man kan välja att vända andra kinden till även vid en allvarlig provokation.

Dessutom annekterade Ryssland delar av Ukraina redan 2014, så hur kriget kan skyllas på någon som blev president 2019 är lite svårt att förstå.
Citera
2024-09-22, 15:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, och att hitta den där sträckan gjordes förstås inte med stöd från NATO? Hemska tanke att Ukraina skulle ha använt sig av löpande västliga (dvs amerikanska) satellitbilder för att finna ett relativt folktomt område som inte var lika hårt försvarat som Karelska näset...

För övrigt har alla länder med långa, utsträckta gränser en del avsnitt som inte är tungt bevakade. Det är en fråga om prioriteringar. Det givna exemplet är ju den amerikanska sydgränsen där många miljoner latinos har knallat över de senaste tio åren, trots att de i teorin skulle vara tvungna att anmäla sig vid särskilda gränsövergångar där de kan visas tillbaka om de inte har klara papper. Problemet är som bekant välkänt, men trots det fortsätter folk att strömma in, vilket kan ses som att man drar ner trosorna på det mäktiga USA.

(observera att jag ingalunda är för Trump, men jag tar upp USA:s sydgräns som ett exempel på att det ofta inte finns realstiska möjligheter att hålla långa gränser hårt befästa och bevakade hela vägen).

Det är fullständigt larvigt att beskriva Ukrainas och NATO:s intervention i Kursk som om de hade slagit sig igenom Atlantvallen. Man lyckades komma en bit över gränsen men sedan har man i srt sett tappat momentum och kapslats in av trycket från ett tätnande ryskt försvar. Kiev behövde en medieframgång och då satsade man på det här, men strategiskt sett är denna offensiv knappast någon vinnare.

Märkligt att en skribent av din kaliber inte lärt sig hur man skriver förkortningar på svenska. Nato heter det.

Ja, det var ev med amerikansk hjälp, men troligen inte. Jag tror Ukraina tycker att USA läcker för mycket, och dessutom är Ukraina förmodligen världens mest kompetenta militär helt på egna meriter idag
Citera
2024-09-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Kan säkerligen få rätt stora konsekvenser för krigföringen framöver. Otroligt märkligt och korkat att man samlar så mycket ammunition på ett och samma ställe i ett läge när man vet att Ukraina har räckvidden att kunna attackera.
Depån skulle vara kärnvapensäker, och man kan nog utgå ifrån att statskassan betalat för en kärnvapensäker depå. Det är bara en liten detalj man missat, någon av barnamördare v.puttins "polare" fick uppdraget, stoppade det mesta i egen ficka ock vips så var det oarmerade betongpelare och väggar av masonitskivor. Att sedan hela området kryllade av ammo som låg och skräpade utomhus (gissningsvis förbjuder även ryskt reglemente dylikt), gjorde ju saken bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in