2024-09-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Jag vet inte om någon har luftat detta tidigare, men det slog mig häromdagen när jag råkade se en äldre vs. nyare karta av Sovjet och dagens östblock.
Vad Putin försöker göra är naturligtvis helt naturligt för honom. Han vill återskapa Unionen CCCP eller snarlikt.
Precis som vissa krafter i Europa idogt och under lång tid har skapat unionen EU.
Det är precis samma sak. Vi ska sakterliga ge upp våra länder för ’Unionen’.
Bara det att vi i väst har drillats sakta in i detta.

Se bara ilskan när UK genomförde Brexit. Inte många glada miner i EU just då, och man pratade om att straffa ut UK med skatter och höga tullar.

Putin tänker på samma sätt. Han gör dock slag i saken lite mer handgripligt.
Det är min teori.
De som kritiserar Ryssland borde av princip även kritisera EU.

Eu är länder med demokrati och yttrandefrihet. I Ryssland blir du fängslad om du har fel åsikter om kriget eller lägger blommor vid fel staty

Helt otroligt vad mycket korkade slutsatser som dras här.
Citera
2024-09-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Ryssarna skulle aldrig tillåta att Ukraina går med i Nato, det skulle eventuellt kunna leda till ett storkrig.

Kriget startade efter den CIA understödda Euromajdan. Vad tror du att kriget handlar om och varför gick ryssarna in i Donbas och på Krim 2014, vad finns det i Donbas och utanför Krim som eventuellt skulle kunna sänka Rysk ekonomi på riktigt om det kom under västs kontroll..?

Inte på papperet. Men realiteten är att Ukraina förlorar om än djävligt långsamt och skulle det braka loss i Mellanöstern, vilket verkar troligare för var dag som går, så kommer jänkarna att ha fullt upp där.

ha ha jävla troll visa på vilket papper Ukraina inte är en suverän stat och inget jävla ryskt dasspapper tack. Bara Ryssland och ni rysstroll som inte erkänner Ukraina som en suverän stat.
Citera
2024-09-27, 22:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ryssarna bör inte prata om kärnvapen så mycket var väl inte längesedan Ukraina slog ut deras enda early warning system för just kärnvapen som hade tagit över 30 år att bygga ha ha.

..och man har slagit ut fler A-50. Man ser de inte längre, och det är ett avbräck för Ryssland. Detta kan kommas att märkas i längden.., om det blir fart på F-16 piloter.

Sedan har ju Ukraina fått den svenska "awacs". Ting kan bli intressanta mot nästa sommar/höst..
Citera
2024-09-27, 22:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Ryssarna skulle aldrig tillåta att Ukraina går med i Nato, det skulle eventuellt kunna leda till ett storkrig.

Det är bara så där, att det får nog Ryssland infinna sig i. För är inte Ukraina i Nato, så kommer Ryssland tillbaka. Likaså har man ingen rättighet att börja bestämma andra länders val. Hur svårt skall det vara att begripa ?

Putin skulle aldrig ha börjat tro/leka Gud, för det jobbet är alleredan taget. Det brukar sluta illa när man får sådana komplex. Tills nu är det bara hans folk som lider.
Citera
2024-09-27, 22:39
Medlem
monken1s avatar
https://x.com/jayinkyiv/status/1839740588079624611?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Bra sammanfattning av Zelensky på en gata i NY.
Citera
2024-09-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

När sågs en rysk helikopter senast?
Det var väl häromdagen när 2 ryska tonåringar i Irkutsk-trakten fick en flaska vodka och en liten summa rublar för att elda upp en rysk attackhelikopter, och den brann bra.
Citera
2024-09-27, 23:00
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
För fan spelar ingen roll vad Ryssland säger de bestämmer inte över något land förutom sitt eget så de har ingen talan när det gäller att Ukraina själv bestämmer om de ska gå med i Nato eller inte det är du som är trögfattad.

Det spelar ingen roll vad som är rätt eller fel och vad lagar samt regler säger, i slutändan så kan det sluta med att ryssarna eskalerar för att stoppa Ukraina ifrån att gå med i Nato, dom som är beredda att pusha det längst kommer att vinna eller så förintas hela djävla gjorden på kuppen. Läser du ens vad jag skriver människa?
Citera
2024-09-27, 23:01
Medlem
monken1s avatar
Rysk kvinna äter sitt favoritmellanmål.
https://x.com/osint_69/status/1839719588503625909?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Citera
2024-09-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken

Offer Of Surrender Rejected🌏 Retreat From Kursk Has Begun🔥 Military Summary And Analysis 2024.09.27
https://youtu.be/o8pKqTyxA6I?si=S2MkScgGKSNV4K-8
Så du ljög igår när du påstod att de var inringade?
Citera
2024-09-27, 23:09
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ryssland har hotat världen så länge jag har levat så det är inget nytt, att de skulle ta till kärnvapen vore självmord för Vladolf Putler som styr Ryssland och det vet han, så vitt jag vet vill Vladolf leva. Bara ni rysstroll som är så jävla nojiga över kärnvapen. Är man uppväxt under kalla kriget är man van vid sånt här. Ryssland är ett jävla rötägg till land har alltid varit och kommer alltid förbli.

Jag är vare sig nojig eller rädd och jag står inte på Rysslands sida, vilket du hade förstått om du hade haft hjärnkapacitet nog att ta in vad det är jag faktiskt skriver. Däremot så är jag realist och jag ser världen för vad den verkligen är.
Citera
2024-09-27, 23:23
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ingen är vinnare i ett kärnvapen krig om det är det du menar att pusha längst. Så mycket hjärna har nog Putler ändå. Använda kärnvapen dessutom är ett tecken på svaghet. Varför ska man behöva använda kärnvapen mot säg Ukraina när man påstår att man vinner finns ingen logik i det heller. Dessutom skulle ett kärnvapen smällas i Ukraina skulle Ryssland själv bli drabbat.

Så är det definitivt, problemet är att om Ukraina går med i Nato under brinnande krig så skulle även Nato (dvs vi) att hamna i krig med ryssen. Det enda realistiska scenariot där Ukraina kan gå med i Nato är om dom vinner kriget och en mer västvänlig president tar makten i Ryssland. Men med tanke på hur det går på marken just nu så känns det scenariot föga troligt.
Citera
2024-09-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Varför får kanonmaten bara 2-3 veckors utbildning innan de skickas till fronten? Kallar du det för välutbildade soldater. Är köttvågor normalt i krig? Normalt så är man rädd om sina soldater för annars så tappar de stridsmoralen.
De ska ändå dö i drivor för barnamördare v.puttin, hens tron och möjligheten att fortsätta fylla puttlers bankkonton i Schweiz. Det finns ingen anledning att lägga resurser på att träna dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in