Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Jag förstår det och det är helt ok att tycka olika!
Tror många som grävt i fallet, många i över 40 år, är länge förbi de ovärdiga officiella ”pajasutredningarna”. Äntligen ser vi hur de nya uppgifterna lösgör svaren samtidigt som ett helt samhällsstigma avslöjas.
Ja, de senaste årens framsteg har varit oerhört klargörande beträffande den värld CdC rörde sig i och vilka reella risker hon utsattes (och utsatte sig själv) för.
Från den officiella utredningen är det ju egentligen bara det allra första, inledande skedet som är av värde om man vill veta vad som hände CdC.
Den resterande, ideologiskt indoktrinerade delen av utredningen är ju närmast av sociologiskt intresse. Jag tycker dock att särskilt bisarra detaljer kan vara värda att lyfta fram på nytt.
Vad jag intresserar mig för beträffande den officiella utredningen är egentligen hur och varför den havererade, om det berodde på bristande kompetens eller skedde avsiktligt.
Det finns några brytningspunkter där ett adekvat polisarbete bedrivs (besök på Eugeniavägen 25, efterforskningar kring en märklig lastbil), men dessa ansatser tycks stanna av efter ett första trevande försök. Som jag uppfattar det rör det insatser som på något sätt är kopplade till Eugeniavägen i allmänhet och Vinof med anhang i synnerhet.