Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-22, 04:50
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Intressant tid vi lever i när något som borde vara ett ganska okontroversiellt faktum som står i uppslagsböcker mm. skall "rensas bort" och hemlighållas.

Är samhället numera så infantilt att man måste låtsas att män och kvinnor antingen är exakt likadana på alla sätt alternativt anse att kvinnan är bättre på allt?

Och majoriteten som inte är del av deras spel skall förhindras att ta del av neutral fakta?

Hela internet är i praktiken en psyop vid det här laget. Man försöker tvätt bort fakta som detta vilket gör att vi kan mindre om världen. Dvs, folk besväras så till den grad av att män och kvinnor inte är exakt lika, att de vill vrida och vända på hela världen för att förneka det. Det är psyksjukt enligt mig.

Ja, samhället är precis så infantilt. Här är ett klipp du kan skratta åt (se gärna hela):

https://youtu.be/tiJVJ5QRRUE?t=1996

Nordiska "forskare" är helt sinnessjuka. Detta är alltså akademiska forskare, anställda och betalda av stater. Säkert professorer och allt möjligt. Världen har blivit helt knäppt.
Citera
2024-09-22, 08:01
Medlem
calvinclowns avatar
Håller inte med. Sex mot resurser är en trade off. Man går inte in i en relation på det. I grunden handlar det om kärlek. Men trade offen ska alltid finnas där vare sig man eller kvinna. Den som drar in pengar ska också ha det den vill ha.
Citera
2024-09-22, 10:17
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Håller inte med. Sex mot resurser är en trade off. Man går inte in i en relation på det. I grunden handlar det om kärlek. Men trade offen ska alltid finnas där vare sig man eller kvinna. Den som drar in pengar ska också ha det den vill ha.

Hur gör man när båda drar in ungefär 50/50?
Citera
2024-09-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är så jävla tröttsamt att diskutera på Flashback. Tänk om du kunde svarat "jaha, jag visste inte detta" istället för att flytta din position. Här är din jävla skitposition som jag svarade på:

Men nu flyttar du din position och säger att "ok, det är skillnad, men den är i princip obefintlig".

Vilket också är fel:

5 poäng lägre IQ i snitt i en population innebär 57% mer mentalt efterblivna individer i populationen:

https://www.researchgate.net/figure/Losses-associated-with-five-point-drop-in-IQ-on-a-population-of-100-million-Based-on_fig2_6896720

Du vet, 5 IQ som skiljer mellan två individer är inom felmarginalen för mätfel, mer eller mindre. Men 5 IQ i snitt mellan två populationer är en ordentlig skillnad.

Du har inte en chans, jag har läst om just detta i flera tusentals timmar, redan under en tid när internet inte var så hårt censurerat.

Pröva att söka efter "site:flashback.org IQ-skillnader mellan kvinnor och män" på Google. Tråden dyker inte upp: (FB) IQ-skillnader mellan kvinnor och män

Det finns en liten skillnad mellan kvinnor och män. Den är inte avgörande förutom i vissa s.k. edge cases, och den betyder inte heller att kvinnor är sämre än män, eller att kvinnor är idioter och män genier. Men skillnaden finns där, och den är inte "i princip ingenting." Håll käften och lär dig för en gångs skull, när det uppenbarligen är ämnen du inte kan något om.

Jo, det var det:

Du verkar ha svårt att förstå detta med logik.
Om män ligger på 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 och 10 på en tiogradig skala (flest kring 4-7).
Och kvinnor ligger på 3, 4, 5, 6, 7, 8 på en tiogradig skala (flest kring 5-6).
Så kan man faktiskt inte påstå att män utifrån detta har högre IQ än kvinnor. Utan man kan påstå att vissa män har högre IQ och vissa män har lägre IQ än kvinnor. Männen ligger mer spridda och kvinnor mer på mitten.

Att sedan män på gruppnivå har 3-5 poäng högre än kvinnor på gruppnivå är ingenting. Det är faktiskt rent löjligt att ens påstå att män har högre IQ än kvinnor när det rör sig om så pass låga siffror. I synnerhet som när man kollar på spridningen, får fram betydligt mer intressanta siffror.

3-5 poäng är väldigt liten siffra i sammanhanget.

Vet du i övrigt att barn ärver sin intelligens från sin mor? Dvs. män som är smarta har ärvt sin höga intelligens från sin mor. Sedan påverkar givetvis livet ens intelligens också. Tidig utbildning, träning etc. påverkar hur ens intelligens utvecklas.

Normalintelligenta kvinnor kan som sagt skaffa sina egna resurser och behöver ingen man för detta/hon behöver inte betala med sex för att få en mans resurser. Utan väljer man efter kärlek och attraktion. Och lika barn leka bäst, så hon lär välja en man som ligger ungefär intelligensmässigt som henne, få barn med honom. Barn som ärver hennes intelligens.
Citera
2024-09-22, 12:47
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du verkar ha svårt att förstå detta med logik.
Om män ligger på 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 och 10 på en tiogradig skala (flest kring 4-7).
Och kvinnor ligger på 3, 4, 5, 6, 7, 8 på en tiogradig skala (flest kring 5-6).
Så kan man faktiskt inte påstå att män utifrån detta har högre IQ än kvinnor. Utan man kan påstå att vissa män har högre IQ och vissa män har lägre IQ än kvinnor. Männen ligger mer spridda och kvinnor mer på mitten.

Jag påstå det inte "utifrån det", det är helt enkelt sant ditt förbannade dumhuvud.

Citat:
Att sedan män på gruppnivå har 3-5 poäng högre än kvinnor på gruppnivå är ingenting.

Detta är direkt fel, jag visade en länk som påpekar hur signifikanta skillnader blir i populationer med små skillnader i snitt. Håll käften nu din nolla, gå och läs på istället, jag orkar inte svara på sånt här dravel mer.

Citat:
Det är faktiskt rent löjligt att ens påstå att män har högre IQ än kvinnor när det rör sig om så pass låga siffror. I synnerhet som när man kollar på spridningen, får fram betydligt mer intressanta siffror.

Ojdå, du är visst efterbliven på riktigt.

Citat:
3-5 poäng är väldigt liten siffra i sammanhanget.

Nej, 5 poäng lägre innebär 57% fler efterblivna i en population. Läs för helvete.

Citat:
Vet du i övrigt...

Ja, jag kan mer om IQ och intelligens än vad du någonsin kommer kunna under ditt liv, jag har ägnat många tusen timmer att läsa kring det och diskuterat ämnet i över 15 år. Käften och lyssna nu, du har inte en chans.
Citera
2024-09-22, 13:03
Medlem
Citat:
Jag påstå det inte "utifrån det", det är helt enkelt sant ditt förbannade dumhuvud.

Detta är direkt fel, jag visade en länk som påpekar hur signifikanta skillnader blir i populationer med små skillnader i snitt. Håll käften nu din nolla, gå och läs på istället, jag orkar inte svara på sånt här dravel mer.

Ojdå, du är visst efterbliven på riktigt.

Nej, 5 poäng lägre innebär 57% fler efterblivna i en population. Läs för helvete.

Ja, jag kan mer om IQ och intelligens än vad du någonsin kommer kunna under ditt liv, jag har ägnat många tusen timmer att läsa kring det och diskuterat ämnet i över 15 år. Käften och lyssna nu, du har inte en chans.

Du har feltolkat dina egna källor, helt uppenbart. Spelar ingen roll hur mycket du läst/pratat om det, om du feltolkat det hela under alla dessa år/timmar.

Det finns fler lågbegåvade män än det finns lågbegåvade kvinnor. Och det finns fler särbegåvade (högintelligenta) män än det finns särbegåvade (högintelligenta) kvinnor. Flertalet kvinnor ligger på medelintelligens. Och bland männen är spridningen större. Så ser det ut.

Och som sagt var: flertalet kvinnor har medelintelligens. Vilket gör att flertalet kvinnor kan ta till sig utbildning, plugga och skaffa sig jobb. Ingen raketforskning kanske, men vanliga alldagliga jobb. Som gör att de kan ordna sina egna resurser. Och därmed behöver kvinnor inte byta ut sex mot resurser, utan kan skaffa sig en make efter kärlek och attraktion.
Citera
2024-09-22, 13:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Du har feltolkat dina egna källor, helt uppenbart. Spelar ingen roll hur mycket du läst/pratat om det, om du feltolkat det hela under alla dessa år/timmar.

Det finns fler lågbegåvade män än det finns lågbegåvade kvinnor. Och det finns fler särbegåvade (högintelligenta) män än det finns särbegåvade (högintelligenta) kvinnor. Flertalet kvinnor ligger på medelintelligens. Och bland männen är spridningen större. Så ser det ut.

Och som sagt var: flertalet kvinnor har medelintelligens. Vilket gör att flertalet kvinnor kan ta till sig utbildning, plugga och skaffa sig jobb. Ingen raketforskning kanske, men vanliga alldagliga jobb. Som gör att de kan ordna sina egna resurser.

Jag har inte motsagt något av det du skriver ovan i den här tråden.

Citat:
Och därmed behöver kvinnor inte byta ut sex mot resurser, utan kan skaffa sig en make efter kärlek och attraktion.

Citera
2024-09-22, 13:19
Medlem
Citat:
Jag har inte motsagt något av det du skriver ovan i den här tråden.

Vad menar du med din smilegubbe?
Tror du att kvinnor gifter sig/går in i parrelationer för att bli försörjda och gör det i utbyte mot sex? Se dig omkring. kvinnor jobbar och försörjer sig själva. 70% av alla skilsmässor initieras av kvinnor (vilket visar på att de kan skilja sig, eftersom de kan försörja sig själva). Det är kärlek och attraktion till mannen som får kvinnor att ingå i parförhållanden. Inte försörjning.
Citera
2024-09-22, 14:52
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Tror du att kvinnor gifter sig/går in i parrelationer för att bli försörjda och gör det i utbyte mot sex?
58 procent av kvinnorna tvivlar på om de skulle ha råd att lämna en relation. Det är en ökning med 16 procent på ett år, och en effekt av räntechocker och historiskt hög inflation. Det slår mot jämställdheten och kvinnors livschanser för de med osäker privatekonomi, menar Anna-Lena Wretman, vd för Fundler som själv gått igenom en skilsmässa.
https://www.dagensps.se/privatekonomi/experten-majoriteten-kvinnor-har-inte-rad-att-skiljas/
Tucker Carlson made the following statement: “Study after study has shown that when men make less than women, women generally don’t want to marry them. Maybe they should want to marry them, but they don’t.”

Carlson was vilified for those comments, but a recent study proves that in some significant ways worth further study and consideration, there was merit to Carlson’s assertion.

That survey found that 71% of adults thought it was very important for a man to financially support his family if he is to be a good husband, while only 32% (and 25% of men) felt the same about a woman doing so to be a good wife.
https://www.dailysignal.com/2021/10/20/new-study-confirms-what-women-seek-in-good-provider/
With women now surpassing men in educational attainment, and the most educated women more likely to be married, it seems reasonable to assume that a husband’s income would be less important to the marriage contract than in the past, particularly for women with advanced degrees. But recent research indicates that is not the case: male breadwinning continues to be central to not only marriage formation but also marital stability.
https://ifstudies.org/blog/better-educated-women-still-prefer-higher-earning-husbands
A New Zealand dating service, Elite Singles, has revealed that most women would not marry a man who earns less than they do, as 70 per cent of women admitted to seeing their partner's income as very important, Stuff.co.nz reported.
https://www.indiatoday.in/lifestyle/relationship/story/women-marriage-men-richer-earn-more-204110-2014-08-14

Citat:
Se dig omkring. kvinnor jobbar och försörjer sig själva. 70% av alla skilsmässor initieras av kvinnor (vilket visar på att de kan skilja sig, eftersom de kan försörja sig själva). Det är kärlek och attraktion till mannen som får kvinnor att ingå i parförhållanden. Inte försörjning.

Ska du inte bara ta och sluta skriva istället? Eller vill du åka på mer däng?
Citera
2024-09-22, 14:55
Medlem
Stig-Britts avatar
Bara som en rolig bonus och för att det är kul att ge dig storstryk:
...“Women’s orgasm frequency increases with the income of their partner,” said Dr Thomas Pollet, the Newcastle University psychologist behind the research.
...He said: “Increasing partner income had a highly positive effect on women’s self-reported frequency of orgasm. More desirable mates cause women to experience more orgasms.”
https://www.businessinsider.com/2009/1/study-rich-men-give-women-more-orgasms
Citera
2024-09-22, 15:07
Medlem
Citat:
58 procent av kvinnorna tvivlar på om de skulle ha råd att lämna en relation. Det är en ökning med 16 procent på ett år, och en effekt av räntechocker och historiskt hög inflation. Det slår mot jämställdheten och kvinnors livschanser för de med osäker privatekonomi, menar Anna-Lena Wretman, vd för Fundler som själv gått igenom en skilsmässa.
https://www.dagensps.se/privatekonomi/experten-majoriteten-kvinnor-har-inte-rad-att-skiljas/
Tucker Carlson made the following statement: “Study after study has shown that when men make less than women, women generally don’t want to marry them. Maybe they should want to marry them, but they don’t.”

Carlson was vilified for those comments, but a recent study proves that in some significant ways worth further study and consideration, there was merit to Carlson’s assertion.

That survey found that 71% of adults thought it was very important for a man to financially support his family if he is to be a good husband, while only 32% (and 25% of men) felt the same about a woman doing so to be a good wife.
https://www.dailysignal.com/2021/10/20/new-study-confirms-what-women-seek-in-good-provider/
With women now surpassing men in educational attainment, and the most educated women more likely to be married, it seems reasonable to assume that a husband’s income would be less important to the marriage contract than in the past, particularly for women with advanced degrees. But recent research indicates that is not the case: male breadwinning continues to be central to not only marriage formation but also marital stability.
https://ifstudies.org/blog/better-educated-women-still-prefer-higher-earning-husbands
A New Zealand dating service, Elite Singles, has revealed that most women would not marry a man who earns less than they do, as 70 per cent of women admitted to seeing their partner's income as very important, Stuff.co.nz reported.
https://www.indiatoday.in/lifestyle/relationship/story/women-marriage-men-richer-earn-more-204110-2014-08-14

Ska du inte bara ta och sluta skriva istället? Eller vill du åka på mer däng?

Det är ju du som inte förstår vad jag skriver och blandar ihop det med annat.

1. Av de skilsmässor som initieras, så står kvinnorna bakom 70%, detta är alltså där det de facto blivit en skilsmässa. Det är alltså skilsmässogruppen jag skriver om.

2. Sedan finns det en annan grupp kvinnor (som du skriver om). Kvinnor som vill skiljas, men som inte kan skilja sig pga. ekonomiska skäl. Men det var inte pga. resursbrist de gifte sig, utan det var på grund av kärlek. Jag får väl illustrera det hela för dig här nedan. Läs nu några gånger så att du verkligen förstår vad jag skriver:

En singelkvinna som jobbar 100% klarar sig bra själv och försörjer sig själv, hon behöver inte byta sex mot resurser. Hon träffar en man hon blir kär i och attraherad av. De gifter sig, skaffar barn och därav behöver hon gå ner i arbetstid. Barn och minskad arbetstid ger sämre inkomst = svårare att skilja sig i den ansträngande ekonomiska situation vi ser nu. Men fortsatt: det var kärlek och attraktion som fick henne att välja make. Inte försörjning.
Citera
2024-09-22, 15:12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Det är alltså skilsmässogruppen jag skriver om.

Jag börjar undra om du typ har någon funktionsnedsättning på riktigt. Det var inte alls vad du skrev om, du skrev såhär:

Citat:
Tror du att kvinnor gifter sig/går in i parrelationer för att bli försörjda och gör det i utbyte mot sex?

Jag behöver inte tro, det visar sig i studier att kvinnor i allmänhet vill ha män med mer pengar än de själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in