• 1
  • 2
2024-09-22, 11:45
Medlem
jag ser reklam för en ny säsong av bönder i bonde söker fru, och jag ställer mig frågan - varför just bönder? bönder är ju allmänt efterblivna, bor på landet, har sällan sett världen, saknar utbildning, går upp tidigt och går och plogar osv

varför i helvete skulle nån vilja gifta sig med en bonde?

varför gör dom itne ett program typ "brandman söker fru" eller "affärsman söker fru" ?

varför har dom fastnat i det här trötta bondekonceptet?

tror ni dom kommer utveckla det här konceptet nu när jag presenterat förslaget för dom, antar dom läser flashback på tv4.

bör jag skicka en faktura redan nu?

ganska säker på att brandman söker fru kommer ha betydligt fler tittare än bonde söker fru.
Citera
2024-09-22, 11:56
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
jag ser reklam för en ny säsong av bönder i bonde söker fru, och jag ställer mig frågan - varför just bönder? bönder är ju allmänt efterblivna, bor på landet, har sällan sett världen, saknar utbildning, går upp tidigt och går och plogar osv

varför gör dom itne ett program typ "brandman söker fru" eller "affärsman söker fru" ?

tror ni dom kommer utveckla det här konceptet nu när jag presenterat förslaget för dom, antar dom läser flashback på tv4.

ganska säker på att brandman söker fru kommer ha betydligt fler tittare än bonde söker fru.

Redan här visar TS att denne är så efterbliven det bara är möjligt . Undra vem det som är outbildad och inte sett världen.

Snacka om att skjuta sig i foten

Helt klart bor TS i nån av de större städerna men är helt pantad när det kommer till hur det ser ut bortom betongen. Tror faktiskt TV4 skulle skratta om de såg denna tråd.
Citera
2024-09-22, 11:57
Medlem
Titsdontlies avatar
Förmodligen för att en bögig bondläpp har svårare än gemene man att få en fru?

Inte många damer som tänder på en bonnläpp
Citera
2024-09-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Redan här visar TS att denne är så efterbliven det bara är möjligt . Undra vem det som är outbildad och inte sett världen.

Snacka om att skjuta sig i foten

Helt klart bor TS i nån av de större städerna men är helt pantad när det kommer till hur det ser ut bortom betongen. Tror faktiskt TV4 skulle skratta om de såg denna tråd.

varför tror du "bonde" är ett skällsord?

"bonde"
"bonddjävel"
"bondlurk"

osv?

du tror inte det finns skäl för detta?
Citera
2024-09-22, 12:04
Medlem
lunarluddes avatar
Du låter besviken på bönder, har någon bonde snott din brud?

Var glad att bönder finns så du har mat på bordet, du kan inte vara särskilt gammal" går upp tidigt och går och plogar osv" kallas att ha en arbetsmoral, är väl snarare en merit att gå upp på morgonen och jobba.

Sen programmet är jag inget fan av men förmodligen startades programmet då bönder har generellt ett rykte om sig att vara "klumpiga" i sociala sammanhang som bönderna var på 70-90 talet och folk vill se sånt.
Citera
2024-09-22, 12:09
Medlem
tastass avatar
Citat:
varför tror du "bonde" är ett skällsord?

"bonde"
"bonddjävel"
"bondlurk"

osv?

du tror inte det finns skäl för detta?

"Bonde" används inte som skällsord av begåvade individer, tror du det finns skäl för detta?
Citera
2024-09-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
"Bonde" används inte som skällsord av begåvade individer, tror du det finns skäl för detta?

det är klart det gör.

andra uttryck är t ex "lantis"

det kommer ju av det faktum att folk på landsbygden är mer intoleranta, mer rasistiska, mer inskränkta, mindre intellektuella, mindre kulturella, har lägre utbildning osv

detta är ju ingen åsikt, det finns ju studier som bekräftar detta inom t ex hur folk röstar, folks utbildningsnivå skiljer sig åt beroende på vart man bor osv
Citera
2024-09-22, 12:11
Medlem
Citat:

Kanske för att konceptet är inarbetat och fungerar. Det verkar finnas ett intresse av att gifta sig med en bonde för annars hade det inte fungerat.

Tror det finns betydligt mer relevanta personer som presenterar liknande koncept.
Citera
2024-09-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Du låter besviken på bönder, har någon bonde snott din brud?

Var glad att bönder finns så du har mat på bordet, du kan inte vara särskilt gammal" går upp tidigt och går och plogar osv" kallas att ha en arbetsmoral, är väl snarare en merit att gå upp på morgonen och jobba.

Sen programmet är jag inget fan av men förmodligen startades programmet då bönder har generellt ett rykte om sig att vara "klumpiga" i sociala sammanhang som bönderna var på 70-90 talet och folk vill se sånt.

socialt handikappade alltså

ok så det är en slags lyteskomik.

då har jag missförstått konceptet.

brandman söker fru hade ju då blivit något helt annat, lite mer som bachelor, att attraktiva sökes av andra attraktiva.
Citera
2024-09-22, 12:18
Medlem
AttansNedranss avatar
Det har i alla tider funnits ett relativt stort antal "gammpojkar" på landet. Dvs män i 30+ årsåldern som inte hittat en livskamrat och skapat sig en egen familj, utan "blivit över". Dessvärre mycken misär med alkoholproblem i denna grupp.
Citera
2024-09-22, 12:21
Medlem
peterZiipens avatar
Du har nog fått det här om bakfoten. Det är inte en man som står och rensar koskit som lockar. Utan det är livsstilen som är det primära. Folk drömmer om ett liv på landet. Stugmiljö med närhet till naturen, där man kommer i kontakt med djur och växter.

Frågan är väl snarare varför man skulle vilja vara ihop med en spinkig affärsnisse som sitter på möten óch låtsas vara viktig hela dagarna. Där årets höjdpunkt är Lidingöloppet och en golfresa med grabbgänget.
Citera
2024-09-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du har nog fått det här om bakfoten. Det är inte en man som står och rensar koskit som lockar. Utan det är livsstilen som är det primära. Folk drömmer om ett liv på landet. Stugmiljö med närhet till naturen, där man kommer i kontakt med djur och växter.

Frågan är väl snarare varför man skulle vilja vara ihop med en spinkig affärsnisse som sitter på möten óch låtsas vara viktig hela dagarna. Där årets höjdpunkt är Lidingöloppet och en golfresa med grabbgänget.

är kvinnorna ännu mer korkade än männen? dom borde väl begripa ganska snabbt att deras dröm om liv på landet är en helt annan än det liv dom här bönderna lever
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in