2024-09-18, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Saras nya tänder betalades inte med pengar som kom in via Swishdonationer.

Nähä det säger du. Har PruttSara en annan okänd inkomst alltså. Detta var mycket intressant! Du kan upplysa Sara att man får inte lyfta bidrag när man har en annan inkomst vid sidan av. Hon hade ju skulder hos KF innan Dumpensatsningen så undanhöll PruttSara pengar från KF?
Citera
2024-09-18, 19:55
Medlem
Inspiration till padde och saris från usa
https://www.youtube.com/watch?v=EbL9h0hKLB8
Citera
2024-09-18, 20:13
Medlem
Citat:
Sara hälsar att allt detta var ett skämt, vilket de allra flesta förstod.

Tack för svar men skulle du kunna ringa Tutt-Fia en gång till idag och fråga hur reaktionerna bland tanterna blev?
Var nog flera som satte lådvinet i halsen i Facebookgruppen. Hennes inlägg efter kl 23 kanske måste förhandsgranskas hädanefter.

Jag tyckte det var skitkul men är det lämpligt att dra såna skämt som boss, kvinna och förkämpe mot potentiella grova sexförbrytare?
Citera
2024-09-18, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Tack för svar men skulle du kunna ringa Tutt-Fia en gång till idag och fråga hur reaktionerna bland tanterna blev?
Var nog flera som satte lådvinet i halsen i Facebookgruppen. Hennes inlägg efter kl 23 kanske måste förhandsgranskas hädanefter.

Jag tyckte det var skitkul men är det lämpligt att dra såna skämt som boss, kvinna och förkämpe mot potentiella grova sexförbrytare?

Eftersom du verkar vara så genuint intresserad av vad som skrivs i Facebookgruppen vill jag rekommendera dig att gå med i den gruppen direkt. Då kan du läsa alla inlägg och kommentarer alldeles själv, och slippa be att få information om vad som står där via ombud.
Citera
2024-09-18, 20:33
Medlem
Citat:
Eftersom du verkar vara så genuint intresserad av vad som skrivs i Facebookgruppen vill jag rekommendera dig att gå med i den gruppen direkt. Då kan du läsa alla inlägg och kommentarer alldeles själv, och slippa be att få information om vad som står där via ombud.

Fast er facebookgrupp är ju en ekokammare och sekt utan dess like. Ni har bannlyst mig och flera andra från att medverka i den bara för att man lyfte ekonomiska frågor när ETC granskade dumpens inkomster i våras.
Det rörde sig inte om några anklagelser utan om genuin nyfikenhet men det räckte att man bara skrev något om ekonomi så fick ni tydligen flip.

Så jo, folk måste be om information på omvägar när ni censurerar, gör om, gör rätt.

Det var efter detta som dumpen sjönk i mina ögon då det uppenbart handlar mer om pengar än om barnens välmående. Ni går inte att ta seriöst, hur mycket jag än hatar pedofiler (själv utsatt som barn så jag har mandat att tycka) så är det svårt att se på er ur ett professionellt perspektiv.

Nu lever förhoppningsvis inte min förövare längre men hade den personen blivit uthängd så hade min glädje tynat bort snabbt om jag fick reda på att det bara handlade om att ni skulle lura på honom ett visitkort till impulskollen för att krama ur honom pengar. Jag som offer hade känt mig lurad och utnyttjad.
Senast redigerad av Titanon 2024-09-18 kl. 20:36.
Citera
2024-09-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Fast er facebookgrupp är ju en ekokammare och sekt utan dess like. Ni har bannlyst mig och flera andra från att medverka i den bara för att man lyfte ekonomiska frågor när ETC granskade dumpens inkomster i våras.
Det rörde sig inte om några anklagelser utan om genuin nyfikenhet men det räckte att man bara skrev något om ekonomi så fick ni tydligen flip.

Så jo, folk måste be om information på omvägar när ni censurerar, gör om, gör rätt.

Det var efter detta som dumpen sjönk i mina ögon då det uppenbart handlar mer om pengar än om barnens välmående. Ni går inte att ta seriöst, hur mycket jag än hatar pedofiler (själv utsatt som barn så jag har mandat att tycka) så är det svårt att se på er ur ett professionellt perspektiv.

Nu lever förhoppningsvis inte min förövare längre men hade den personen blivit uthängd så hade min glädje tynat bort snabbt om jag fick reda på att det bara handlade om att ni skulle lura på honom ett visitkort till impulskollen för att krama ur honom pengar. Jag som offer hade känt mig lurad och utnyttjad.
Beklagar att du blivit utsatt. Tycker personligen att hela dumpen är ett hån mot verkliga offer. Ganska rejält med pengar som går åt till bil, hotell, mat (ca 1,5mille om jag minns rätt) medan föreningens arbete för verkliga offer inte ser röken av swishdonationerna. Patrik plockar utdelning med ursäkten att det ska gå till anhöriga, men en koll som tar 3 sekunder visar att moderbolaget inte delat ut något. Alltså inga pengar till någon anhörig... I årsredovisningen står inte ett ord om några pengar till föreningens verkliga offer... hur många bärs har Putte tryckt i sig senaste året på swishpengar som kunde gått till att hjälpa verkliga offer?
Citera
2024-09-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Beklagar att du blivit utsatt. Tycker personligen att hela dumpen är ett hån mot verkliga offer. Ganska rejält med pengar som går åt till bil, hotell, mat (ca 1,5mille om jag minns rätt) medan föreningens arbete för verkliga offer inte ser röken av swishdonationerna. Patrik plockar utdelning med ursäkten att det ska gå till anhöriga, men en koll som tar 3 sekunder visar att moderbolaget inte delat ut något. Alltså inga pengar till någon anhörig... I årsredovisningen står inte ett ord om några pengar till föreningens verkliga offer... hur många bärs har Putte tryckt i sig senaste året på swishpengar som kunde gått till att hjälpa verkliga offer?

Tackar.

Jag hade gärna sett en redovisning eller sammanställning på hur pengarna hjälper offren och vården i ett preventivt syfte. Men det lär vi aldrig få se.

Huvudproblemet är sveriges lagar, är det något USA gör rätt är det brottsprovokation där polisen mer aktivt kan jaga och fånga pedofiler. En man jag verkligen ser upp till är Chris Hansen, där snackar vi profession och intervjuteknik.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Du har inte varit utsatt
Du är enbart en snyftande gädda.

Vem har blivit utkramad på pengar av Impulskollen? Källa tack!
Och ja man måste få in pengar till bil boende uppehälle och till räkningar
Kan du jobba ideellt och leva på luft?

Ett offer hade aldrig skrivit som du, smuts är va du är

Ursäkta men vad fan är det du sitter och skriver? Vad fan vet du om mig och vad jag varit med om?
Hur tänker du när anklagar offer för att vara det dom själva blivit utsatta för? Jag hade slagit ihjäl min förövare om jag var ensam med hen i ett rum.

Självklart ska EN DEL av intäkterna gå åt att hålla organisationen rullande men du måste inse att det är något skumt när det kommer till dumpens ekonomi.

IDIOT är vad du är.
Citera
2024-09-18, 23:00
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Först chattade han jättemycket med vad han trodde var en minderårig tjej, och han drog sig ur träffen med henne i sista stund och skrev att han tänkte söka vård. En månad senare vill han stämma träff med en pedofilmamma och hennes 12-åriga dotter, och skrev att han ville styra in sin kuk i henne (dottern), lära henne hur man rör sig och hur man tar emot. Han skrev också att han gärna såg att mamman och dottern slickade hans kuk samtidigt. Han hade uppenbarligen inte en ärlig tanke på att söka vård.
Men du, jag betvivlar inte att dumpen konfronterar samhällets bottenskrap, men dumpen har ju alltid tryckt på att personen dyker upp för mötet, nu gäller plötsligt inte det.

Jag kan inte se att ni med er makt borde ta sig rätten att SÖKA UPP folk som ni inte har en aning om vad de vill eller inte vill göra.

Dumpen blir mer och mer som hemsidor som dessa gäddor sitter i runkar till, när ni hela tiden flyttar gränserna, bara att ni inte förstår det själva eller/ok har andra motiv.
Citera
2024-09-19, 01:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Sara hälsar att allt detta var ett skämt, vilket de allra flesta förstod.
När bör en motsvarande juridik person skämta? Hon försöker vara seriös, ska man skämta då? Tror hon en sexpolis kommer kunna skämta?
Citera
2024-09-19, 01:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Saras nya tänder betalades inte med pengar som kom in via Swishdonationer.
Bank överföringar alltså? Men har hon annan inkomst än de som kommer från gåvorna?
Citera
2024-09-19, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Tackar.

Jag hade gärna sett en redovisning eller sammanställning på hur pengarna hjälper offren och vården i ett preventivt syfte. Men det lär vi aldrig få se.

Huvudproblemet är sveriges lagar, är det något USA gör rätt är det brottsprovokation där polisen mer aktivt kan jaga och fånga pedofiler. En man jag verkligen ser upp till är Chris Hansen, där snackar vi profession och intervjuteknik.

Ursäkta men vad fan är det du sitter och skriver? Vad fan vet du om mig och vad jag varit med om?
Hur tänker du när anklagar offer för att vara det dom själva blivit utsatta för? Jag hade slagit ihjäl min förövare om jag var ensam med hen i ett rum.

Självklart ska EN DEL av intäkterna gå åt att hålla organisationen rullande men du måste inse att det är något skumt när det kommer till dumpens ekonomi.

IDIOT är vad du är.

Du jag vet om ett par som har varit utsatta som minderåriga, det verkar som att det alltid sitter kvar.
Nu vet jag givetvis inte om de funderar på det dagligen, men att det periodvis och att det har ställt till det ordentligt vet jag

Vad är det som är skumt?
Är det fel att tjäna 20-30-40 tusen netto, vilket många andra gör.
Ska de tjäna mindre än vad vanligt folk gör?

Hade du varit utsatt så hade du inte brytt dig alls oavsett vad de tjänade, så länge de fick stop på förövare
Citera
2024-09-19, 09:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Läs vad jag skriver din åsna!
Ett utsatt person bryr sig inte om hur mycket någon tjänar när de jagar förövare.
Och gäddor är några riktigt manipulerande smutsmänniskor
Så 99% säkert att det är ännu en snyftande gädda
Det finns nog en risk att det är som du säger här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in