2024-09-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Ja nu ser man ju Sara och Patricks sanna natur, när dom inte får ihop tillräckligt med gäddor som faktiskt möts upp, så går dom på individer som tillexempel senaste gäddan som stämde träff med vad han trodde var en 16 åring. Tidigare debatter har ju lagt till argumentet för att "jo men beviset är ju där! gäddan kom faktiskt dit!", vad är nya argumentet? "Jooo men chatloggar som enkelt bli förfalskade och en plötsligt påtryckande situation (som kan leda till att gäddan säger vad som helst för att komma ur situationen) är definitivt bevis!!"

Dumpen är ett företag, något som ska tjäna pengar, detta kan vi se genom kombinationen av frekvent merch-sales, "dumpen organisationen" och Sara och Patricks frenetiska "detta hamnar på DUMPEN.SE" vart tredje andetag dom tar i varenda video.

Gäddorna är deras inkomstkälla, dumpen skulle knappast vara lika stort som det är nu om det inte var för konfrontationsvideosarna, så vad händer när gäddorna tar slut (eller blir svårare att få tag på)? Jo men S och P måste ju tjäna pengar, så då går man på individer som dumpen anser har chattat sex med fiktiva barn (Jag använder anser eftersom bevisgrunden för "live bilder" på kik är inte direkt bulletproof). Vad händer när denna källa också blir mindre och mindre?

Dumpen lever på att skapa emotionellt onani material, det vill säga att dumpens följare bryr sig inte alls om chattloggar är förfalskade eller om en oskyldig människa hängs ut och hens liv förstörs, dom vill känna sig arga och rättfärdigade.

För dom som tycker att mitt argument kring bevisgrund är svagt, så kan jag gärna lägga upp de punkter jag har skrivit förut vid begäran. Det är viktigt att komma ihåg: Dumpen bryr sig inte om "barn" eller att förändra saker, det är ett företag vars bränsle är ilska och reaktion.

"För dom som tycker att mitt argument kring bevisgrund är svagt" ...
Citera
2024-09-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det där är ju väldigt fult sagt/skrivet då en stor del av prostituerade/missbrukare har blivit utsatt för övergrepp i unga år.
Varför håna dessa människor?
Ni som har kunnat gå vidare med era liv borde ha utvecklat er empatiska förmåga.
Jag hade haft mer empati om dessa människor inte använde hat som drivkraft vilket är precis det Dumpens arbete går ut på. Håna och förlöjliga i sina uthängningar så alla kan klappa i kör och spy sin galla över gäddorna. Det är svårt för mig som ställer mig kritisk till Dumpens metoder att det skulle göra någon som helst skillnad för barn som är utsatta.
Citera
2024-09-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
"För dom som tycker att mitt argument kring bevisgrund är svagt" ...

en sekund, jag fixar quoten
Citera
2024-09-19, 21:36
Medlem
Citat:
347 gjorde fel ja, och hans familj borde bli informerad. Men uthängningarna har inget syfte, det avskräcker inte pedofiler och det gör det mer troligt att dom hotar sina offer så att dom inte meddelar närstående eller dumpen. Jag kan betta 100kr att om 10 år (om dumpen fortfarande är kvar) så har inte gäddfrekvensen minskat.

Gällande eget ansvar så ja, ingen vuxen borde prata så med minderåriga och inte heller skicka såna bilder. Men Dumpen opererar på en ostabil och rätt osäker grund i många tillfällen, till exempel:

1. Live bilder och videos kan fakeas (Ja, dumpen säger att dom "har program" som kan få reda på om det är fakeat. Detta är falskt och riktigt ostabilt, moddade kik appar kan fakea live bilder och mer tekniska gäddor kan ändra metadatan för bilden.

2. "Vi har din ip address!" (Förmodligen skrämseltaktik) Ip adresser ger endast approximativa lokationer för individen, vilket är en extremt svag grund.

3. I senaste gäddvideon (348) ser vi endast en glimt av gäddan, vilket jag anser inte är tillräckligt för ett sånt allvarligt anklagande.

Till sist, dumpen kan göra mer försök till systematisk förändelse genom följande:

1. Nära kontakt med politiker, partier osv (Rätta mig om jag har fel, men har endast sett fåtal försök på detta)

2. Protester och demonstrationer.

Man når inte systematisk förändelse genom uthängning, det leder bara till mer riskabelt beteende av gäddorna för att dom ska undvika att bli uthängd.

Här har vi den!
Citera
2024-09-20, 01:22
Medlem
Tycker dumpen är lite underhållande men något jag alltid undrar över är hur i hela friden dessa gäddor får tag på barn (och fiskehokar från dumpen) att chatta med? De nämner kik appen. En app jag själv använt för att chatta med någon enstaka person som föredrog den appen. Dock är ju det enda man ser i den appen live flöden från andra länder (aldrig någonsin sett en svensk person) och den enda andra "chat funktion" som finns är "meet new people" funktionen vilket låter en chatta med någon random person också alltid utlänsk. Finns ingen möjlighet att söka efter personer utefter ålder eller område etc så det är ett mysterium.
Senast redigerad av dendarborta 2024-09-20 kl. 01:59.
Citera
2024-09-20, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Tycker dumpen är lite underhållande men något jag alltid undrar över är hur i hela friden dessa gäddor får tag på barn (och fiskehokar från dumpen) att chatta med? De nämner kik appen. En app jag själv använt för att chatta med någon enstaka person som föredrog den appen. Dock är ju det enda man ser i den appen live flöden från andra länder (aldrig någonsin sett en svensk person) och den enda andra "chat funktion" som finns är "meet new people" funktionen vilket låter en chatta med någon random person också alltid utlänsk. Finns ingen möjlighet att söka efter personer utefter ålder eller område etc så det är ett mysterium.

Det verkar som dom ofta går med i någon sexgrupp som är 18+ på kik. När gäddan nappat och åkt över till privat chatt samt byxorna åkt ner på gammelgäddan så släpps bomben. "Du...jag är bara 14, gör det nåt?!"
Citera
2024-09-20, 10:08
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ja nu ser man ju Sara och Patricks sanna natur, när dom inte får ihop tillräckligt med gäddor som faktiskt möts upp, så går dom på individer som tillexempel senaste gäddan som stämde träff med vad han trodde var en 16 åring. Tidigare debatter har ju lagt till argumentet för att "jo men beviset är ju där! gäddan kom faktiskt dit!", vad är nya argumentet? "Jooo men chatloggar som enkelt bli förfalskade och en plötsligt påtryckande situation (som kan leda till att gäddan säger vad som helst för att komma ur situationen) är definitivt bevis!!"

Dumpen är ett företag, något som ska tjäna pengar, detta kan vi se genom kombinationen av frekvent merch-sales, "dumpen organisationen" och Sara och Patricks frenetiska "detta hamnar på DUMPEN.SE" vart tredje andetag dom tar i varenda video.

Gäddorna är deras inkomstkälla, dumpen skulle knappast vara lika stort som det är nu om det inte var för konfrontationsvideosarna, så vad händer när gäddorna tar slut (eller blir svårare att få tag på)? Jo men S och P måste ju tjäna pengar, så då går man på individer som dumpen anser har chattat sex med fiktiva barn (Jag använder anser eftersom bevisgrunden för "live bilder" på kik är inte direkt bulletproof). Vad händer när denna källa också blir mindre och mindre?

Dumpen lever på att skapa emotionellt onani material, det vill säga att dumpens följare bryr sig inte alls om chattloggar är förfalskade eller om en oskyldig människa hängs ut och hens liv förstörs, dom vill känna sig arga och rättfärdigade.

För dom som tycker att mitt argument kring bevisgrund är svagt, så kan jag gärna lägga upp de punkter jag har skrivit förut vid begäran. Det är viktigt att komma ihåg: Dumpen bryr sig inte om "barn" eller att förändra saker, det är ett företag vars bränsle är ilska och reaktion.

Jag kan hålla med om att vissa konfrontationer är lite tveksamma. Men att de gör det de gör med hjärta och själ och inte för ”cashen” är väldigt tydligt för oss som följt dem länge och i detalj. Dessutom kan man enkelt se både dumpens och Saras samt Patriks deklarationer vilket gör det ytterst tydligt att detta gör man sannerligen inte för cashen 😂.
Patrik har dessutom alltid funnits och även jobbat i media sedan länge, ALLT han gör med dumpen är enbart en gigantisk förlustaffär för honom som person.
Så om man tror att dumpen är ett företag som vilket annat, (ett otroligt dåligt företag dessutom) då är man helt galet oinsatt eller pantad.
Citera
2024-09-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det där är ju väldigt fult sagt/skrivet då en stor del av prostituerade/missbrukare har blivit utsatt för övergrepp i unga år.
Varför håna dessa människor?
Ni som har kunnat gå vidare med era liv borde ha utvecklat er empatiska förmåga.
Det handlar väl inte om att håna någon utan att förstå att övergrepp ser olika ut och påverkar människor på olika sätt. När mantrat att livet är förstört för någon som blivit utsatt för barn är så starkt väljer många drabbade att hellre hålla tyst om vad de har varit med om, eftersom deras reaktion inte följer den mallen. I förlängningen skapas stora mörkertal där många inte vågar öppna upp om vad de har varit med om.

Sedan kan man ju gott fråga sig vem som har rätt att hävda att någon annans liv är förstört? Det, om något, är ju extremt inhumant och inger verkligen inget hopp alls till de som drabbats.
Citera
2024-09-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Jag kan hålla med om att vissa konfrontationer är lite tveksamma. Men att de gör det de gör med hjärta och själ och inte för ”cashen” är väldigt tydligt för oss som följt dem länge och i detalj. Dessutom kan man enkelt se både dumpens och Saras samt Patriks deklarationer vilket gör det ytterst tydligt att detta gör man sannerligen inte för cashen 😂.
Patrik har dessutom alltid funnits och även jobbat i media sedan länge, ALLT han gör med dumpen är enbart en gigantisk förlustaffär för honom som person.
Så om man tror att dumpen är ett företag som vilket annat, (ett otroligt dåligt företag dessutom) då är man helt galet oinsatt eller pantad.
Både Patrik och Sara är 2st enormt godhjärtade människor och sätter alltid alla andra före dom själva. Och pengar är dom Inte intresserade av. Såna hjältar.
Citera
2024-09-21, 16:40
Medlem
Napp #483 är verkligen en ful fisk som definitivt kunnat sätta på barn men nu har Sara & co förhoppningsvis satt stopp för hans framfart.
Mer av denna kvalité tack och färre uthängningar som t ex det funktionsnedsatta paret vid järnvägsstationen.
Dumpen var i stort behov av ett sånt här scoop som väckt sådan uppmärksamhet och Dumpen fick visa vad dom kan i journalistisk väg.
Snart är våra vänner rumsrena men vi är inte riktigt där än.
Citera
2024-09-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Napp #483 är verkligen en ful fisk som definitivt kunnat sätta på barn men nu har Sara & co förhoppningsvis satt stopp för hans framfart.
Mer av denna kvalité tack och färre uthängningar som t ex det funktionsnedsatta paret vid järnvägsstationen.
Dumpen var i stort behov av ett sånt här scoop som väckt sådan uppmärksamhet och Dumpen fick visa vad dom kan i journalistisk väg.
Snart är våra vänner rumsrena men vi är inte riktigt där än.
Två clowner som försöker vara märkvärdiga och dessutom tjänar pengar på sin verksamhet.
Senast redigerad av Svet-Landa 2024-09-21 kl. 17:20.
Citera
2024-09-21, 18:18
Medlem
Skelett-Kents avatar
Sara är mycket sjuk nu

Citat:
Ursprungligen postat av sara på x.com
I torsdags var jag ledig mitt på dagen då jag skulle in på en titthålsoperation.

För en månad sedan hittade man en tumör i min tjocktarm. Lyckligtvis visade organen sig vara befriade från spridning. I torsdags var det dags att se om den hade spridit sig till närliggande bukhinna.
Man hittade tre områden med små metastaser i bukhinnan som ska tas bort samtidigt som modertumören. Lyckligtvis kvalificerar jag in för HIPEC-operation. Med HIPEC finns alltså goda möjligheter att bota en sjukdom som tidigare haft mycket mörk prognos.

Inom kort kommer jag alltså att gå igenom en gigantisk operation. Man ligger avtuppad på skärbrädan i 6-12 timmar när de städar rent och tar bort saker som inte ska vara där. Efter operationen pumpar de in varma cellgifter i bukhålan under drygt en timme. Cellgifterna tar död på eventuella kvarvarande celler som rymt från modertumören.

Har frågat läkarna om de tror att de kommer att kunna reparera mig, och det tror de att de ska kunna göra.

Efter operationen ligger man på IVA i två dygn.
Då kommer jag nog att vara lite ledig så jag inte på grund av smärtlindring skriver en massa kryptiska saker.

Efter operation ligger man på sjukhus i två veckor. Upp till tre till sex månader efter operation blir man tröttare än vanligt, men springer ju redan nu som en snigel så det blir kanske ingen skillnad när jag skrittar fram efter gäddorna.

Även om Dumpens grymma volontärstab är helt redo att ta vid och jag vet att de har full koll så vill jag inte vara helt och hållet ledig. Tvärtom så har jag för avsikt att arbeta alla dagar som jag kan och orkar och tänker att det är lite samma sak att arbeta mot förövare och tumörer 🙄
De ska ut helt enkelt.

Kommer dock att dra ner på en en del saker för att fokusera på det som verkligen är viktigt. Märker ni att ni inte får svar från mig på vem som tog bort er spygubbe eller kommentar så vet ni varför 😎

Nu återstår arbetet med vem som kan tipsa ETC om att jag varit inne på en brazilian buttlift eller bopplyft. Om man är tillräckligt övertygande och bifogar en liten sjukhusbild så går det nog att få till riktigt roliga rubriker.

Vi har alldeles för mycket kvar att göra innan stolpskotten på regeringskansliet fattar galoppen och skyddar våra barn, så jag har inte för avsikt att lämna planeten innan jag är en gammal rynkig tant.

Alltså fortsätter vi köra på som elefanter i porslinsbutik ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in