Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-17, 22:12
Medlem
Funderar ändå lite på om det kanske är så att hon faktiskt lever.
Citera
2024-05-02, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benajamin
Funderar ändå lite på om det kanske är så att hon faktiskt lever.

Funderar lite på om denna användare inte är en bot då denne har skrivit i princip samma sak och endast detta 3 gånger i denna tråd utan att ge någon vidare förklaring på varför denne tror att hon fortfarande lever.
Citera
2024-05-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazzels77
Nää, tror inte det är speciellt strömt där.
Tror han vill vilseleda och lura alla åt fel håll bara, så har det varit från dag 1 efter Agnetha försvann.

Håller med dig till 100! Jag tror hon är borta vid ”konstnärs huset” vid skogen, haft en sån jävla dragning dit sen dagen hon försvann!
Åker genom björskebo 2-4ggr om dagen och tittar alltid in på samma plats i skogen, var på ett ställe och letade men hade barnen och hunden med mig så de blev inte så intensivt.
Idag åkte de 2 polisbilar i ganska raskt takt från Vimmerby mot Tuna/vena men de behöver inte betyda något men mina tankar går alltid åt Agneta när jag ser polisen här ute på småvägarna.

Att han putsade och fixade golvet ute i studion kan jag med 100% säkert säga att han gjort samt installerat 2 nya luftvärmepumpar 3-4månader efter försvinnandet… märkligt då och märkligt än. Ska vi starta en egen ”skallgång” på de områden vi misstänker?
Citera
2024-06-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontdodrugskids
Håller med dig till 100! Jag tror hon är borta vid ”konstnärs huset” vid skogen, haft en sån jävla dragning dit sen dagen hon försvann!
Åker genom björskebo 2-4ggr om dagen och tittar alltid in på samma plats i skogen, var på ett ställe och letade men hade barnen och hunden med mig så de blev inte så intensivt.
Idag åkte de 2 polisbilar i ganska raskt takt från Vimmerby mot Tuna/vena men de behöver inte betyda något men mina tankar går alltid åt Agneta när jag ser polisen här ute på småvägarna.

Att han putsade och fixade golvet ute i studion kan jag med 100% säkert säga att han gjort samt installerat 2 nya luftvärmepumpar 3-4månader efter försvinnandet… märkligt då och märkligt än. Ska vi starta en egen ”skallgång” på de områden vi misstänker?

Håller också med,
Jag skulle nog kunna va på att åka ut med hunden
Citera
2024-06-06, 22:27
Medlem
Såg notisen på missing peoples hemsida om Agneta och ”hajade” till.

Jag ber om ursäkt på förhand om någon närstående läser detta och/eller om min information är felaktig, MEN jag är 99,9% säker på att jag sett A på badoo. Borde varit tidig sommar 2021 eller 2022 och jag minns bestämt att kvinnan jag tyckte mig känna igen bodde i hus/vill minnas stuga mellan vimmerby och hultsfred.

Jag skriver ”kvinna” av respekt eftersom jag inte vet om det är hon. Jag drar mig till minnes en kvinna som hade eller vistades i just en stuga, sysslade med något konstnärligt, ville ses enbart för sexuell kontakt och helst vid en sjö. Drar mig även till minnes att kvinnan var väldigt ”på” och uppträdde som påverkad av något, hon var minst 55 år gammal.

Nej jag träffade inte kvinnan för det var inte vad jag sökte men fick känslan av att hon ofta träffade män.

Har även försökt leta upp kvinnan på badoo senare för hon hade en lustig person som var underhållande, dock aldrig hittat profilen mer, men det kan ju som sagt vara någon annan.
Senast redigerad av BluePhantom 2024-06-06 kl. 22:49.
Citera
2024-06-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
Såg notisen på missing peoples hemsida om Agneta och ”hajade” till.

Jag ber om ursäkt på förhand om någon närstående läser detta och/eller om min information är felaktig, MEN jag är 99,9% säker på att jag sett A på badoo. Borde varit tidig sommar 2021 eller 2022 och jag minns bestämt att kvinnan jag tyckte mig känna igen bodde i hus/vill minnas stuga mellan vimmerby och hultsfred.

Jag skriver ”kvinna” av respekt eftersom jag inte vet om det är hon. Jag drar mig till minnes en kvinna som hade eller vistades i just en stuga, sysslade med något konstnärligt, ville ses enbart för sexuell kontakt och helst vid en sjö. Drar mig även till minnes att kvinnan var väldigt ”på” och uppträdde som påverkad av något, hon var minst 55 år gammal.

Nej jag träffade inte kvinnan för det var inte vad jag sökte men fick känslan av att hon ofta träffade män.

Har även försökt leta upp kvinnan på badoo senare för hon hade en lustig person som var underhållande, dock aldrig hittat profilen mer, men det kan ju som sagt vara någon annan.

Det har ju skrivits tidigare i tråden att hon sökte boende i Hultsfred en tid innan hon försvann. Så det är inte helt omöjligt att hon ville gå skilda vägar med M och faktiskt fanns på en dejting-app vid tiden då hon försvann. Det är även ganska märkligt att du skriver att "hon helst ville ses vid en sjö", då letandet efter henne har skett i två olika sjöar.

Kan det vara så att det var ett svartsjukedrama inblandat? Eller har hon bara bestämt möte med fel man?

Hennes anhöriga gick ju ut med att folk skulle ta en titt i sina utehus och jordkällare när hon försvann, så möjligen kände dom kanske till att hon träffade olika män och anade odåd? Detta borde i så fall M vetat om eftersom han har varit inriktad på sjöarna från första början, och hennes saker också hittades vid en sjö. Hennes telefon har aldrig heller hittats vilket blir ännu mer märkligt med tanke på det du skriver.

Det finns många dörrar (teorier) som öppnas, om detta du skriver faktiskt stämmer.
Citera
2024-06-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sju8nio
Det har ju skrivits tidigare i tråden att hon sökte boende i Hultsfred en tid innan hon försvann. Så det är inte helt omöjligt att hon ville gå skilda vägar med M och faktiskt fanns på en dejting-app vid tiden då hon försvann. Det är även ganska märkligt att du skriver att "hon helst ville ses vid en sjö", då letandet efter henne har skett i två olika sjöar.

Kan det vara så att det var ett svartsjukedrama inblandat? Eller har hon bara bestämt möte med fel man?

Hennes anhöriga gick ju ut med att folk skulle ta en titt i sina utehus och jordkällare när hon försvann, så möjligen kände dom kanske till att hon träffade olika män och anade odåd? Detta borde i så fall M vetat om eftersom han har varit inriktad på sjöarna från första början, och hennes saker också hittades vid en sjö. Hennes telefon har aldrig heller hittats vilket blir ännu mer märkligt med tanke på det du skriver.

Det finns många dörrar (teorier) som öppnas, om detta du skriver faktiskt stämmer.

Håller med dig, dock vill jag ju vara tydlig med att jag faktiskt kan ta fel på person men utseendet, åldern och boendeplatsen är skrämmande likt så det känns ju otroligt att det inte skulle vara henne.
Jag minns också att kvinnan jag skrev med var en flitig badare och solare.
Citera
2024-06-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
Håller med dig, dock vill jag ju vara tydlig med att jag faktiskt kan ta fel på person men utseendet, åldern och boendeplatsen är skrämmande likt så det känns ju otroligt att det inte skulle vara henne.
Jag minns också att kvinnan jag skrev med var en flitig badare och solare.
Du måste ringa polisen om detta om du inte redan kontaktat dem! Även om de inte är hon så kanske polisen har 10 andra män i sin ”utredning” som trätt fram… du måste ringa och säga de du skriver iallafall. Sen är de uppp till polisen att göra vad de ska med den infon. Hoppas du gör de iallafall, polisen kanske har liknade trådar who knows
Citera
2024-07-02, 12:55
Medlem
caprice666s avatar
Jag tror att även jag har haft kontakt med denna kvinna.
Namnet hon skrev att hon hade erkände hon vara påhittat pga hotbild som hade med hennes arbete att göra.
Detta var 2019, fick kontakt via Tinder och fortsatte på Messenger.
Hon kallade sig för Sofi.
Citera
2024-07-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontdodrugskids

Jag skulle gärna vara med på en ”egen skallgång” och gå på helt andra ställen… 👍
Citera
2024-07-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazzels77
Ja ingenting är ju säkert, men oftast med försvunna människor så blir dom ju hittade till slut men inte AGNETA…. Undrar vart hon är? Jag hoppas verkligen att hon hittas… ta med sökhundarna upp till Matz hus

Exakt, upp med hundar till Matz hus… att inte polisen förhört Matz mera… konstigt…
Citera
2024-07-31, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlvereZ
Håller också med,
Jag skulle nog kunna va på att åka ut med hunden

Jag skulle gärna hänga med, en kompis till mig också… vi har sagt det hela tiden att det är nåt lurt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in