2024-09-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poont
Förutom de 100tal värnpliktiga som Ukraina tog i kursk d.v.s. bara för de inte strider i absoluta fronten betyder det inte att dom används i kriget mot Ukraina.

de användes inte i fronten, de blev anfallna De var inte aktiva i fronten.
Citera
2024-09-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det största problemet som Ryssland har nu, är interna problem, i oktober så ser det ut som att revolutionscyklerna går upp, och det kan innebära massiva problem.

https://usawatchdog.com/deep-state-knows-it-cannot-cheat-kamela-in-martin-armstrong/

"Armstrong is afraid that Putin may be overthrown in Russia because his response has been too timid against NATO. Armstrong says, “Putin knows the neocons want war, and he won’t take the bait.” Armstrong is also afraid that if Putin does get booted out of office, then the people who replace him will be far worse, and brutal war would follow."

Vi får se, oktober kan bli riktigt skrämmande. Israel startar krig mot Libanon, samt detta...
Om det kommer in andra hårdare ledare i Ryssland, då kan det börja hetta till rejält.

Ifall Ryssland vill avsluta detta kriget snabbt, så är det bara för dem att börja lobba in FAB3000, rakt in i Kiev och andra storstäder, tills de kapitulerar.

Ja, på nåt sätt har man fått för sig att Putin ändå är en av de snälla i Ryssland och att ifall han faller så ersätts han av någon som är mycket mycket värre. Det är väl kanske därför det är så viktigt att mala ner rysslands resurser innan han faller så att nästa galning inte har muskler nog att genomföra drömmen om tsar-Ryssland eller Sovjetunionen.
Citera
2024-09-21, 21:44
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
de användes inte i fronten, de blev anfallna De var inte aktiva i fronten.
I min värld så är fronten alltid mot fiendeland, oavsett om fronten är aktiv krigsplats eller ej. Därav hade Ryssland värnpliktiga mot Ukrainas gräns(front) vid kursk-området.
Citera
2024-09-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poont
I min värld så är fronten alltid mot fiendeland, oavsett om fronten är aktiv krigsplats eller ej. Därav hade Ryssland värnpliktiga mot Ukrainas gräns(front) vid kursk-området.

fair enugh..
jag gissar att Ryssland har värnpliktiga på alla baser runt om i Ryssland och dess gränser, så med de eventuella nya direktiven ang. att använda vapen långt in i Ryssland så kommer nog det endast att medföra att den ryska befolkningen enas.
Men det är min tanke bara ..
Citera
2024-09-21, 21:49
Medlem
Citat:
ryssland har inte några inkallade, inga värnpliktiga som blir satta i fronten.

det är frivilliga som förutom de 250 000 reserver som blev insatta i tjänst under 2023. DVS tränade militärer.

Man har inte en allmän mobilisering utan att ha en krigsförklaring, efter som det är emo så finns det ingen allmännmobilisering.
Om det hade varit en allmän mobilisering så hade rysslands styrkor varit högre än de ca 700 000 just nu i Ukriana.

Ja, ryssarna är verkligen efter resten av världen.

Krigsförklaringar har inte tillämpats på 79 år och så har Ryssland (enligt dig) uppenbarligen en lag gör att man inte kan mobilisera om man blir anfallen, utan enbart om man själv anfaller något annat land. Det blir ju nämligen effekten eftersom inget annat land längre utfärdar krigsförklaringar. Ryssland är verkligen bakvända världen.

Var det förresten inte du som hävdade att Ryssland vill ha fred. Kan du då förklara varför man har en lag som bara möjliggör mobilisering om man själv angriper något annat land? Vore det inte bättre om lagen skrevs så att mobilisering bara får genomföras om man själv blir attackerad?
Senast redigerad av Auric 2024-09-21 kl. 22:00.
Citera
2024-09-21, 22:00
Medlem
Citat:
fair enugh..
jag gissar att Ryssland har värnpliktiga på alla baser runt om i Ryssland och dess gränser, så med de eventuella nya direktiven ang. att använda vapen långt in i Ryssland så kommer nog det endast att medföra att den ryska befolkningen enas.
Men det är min tanke bara ..
Än så länge verkar det inte så….

Suddenly concerned that their husbands may become injured while raping and murdering families in Ukraine, some wives of Russian soldiers went to protest in front of the Defense Ministry.

First they arrested the journalists trying to cover it, then they arrested everyone.

https://x.com/jayinkyiv/status/1837559445800251861?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw

Ett av de obehagligaste statsskicken i världen
Citera
2024-09-21, 22:00
Medlem
Citat:
Jaaa, jag undrar varifrån Europas fattigaste land fått alla sina vapen och pengar för att betala sin befolkning och militär med.

De är så fattiga så.
DE är fattiga men har rika vänner,,,
Citera
2024-09-21, 22:01
Medlem
Yays avatar
Citat:
Ett till HIMARS system sprängt.

https://x.com/Intel_Slava/status/1837560889685561374

Väldigt luddig bild för o se det kan man tycka
Citera
2024-09-21, 22:02
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ett till HIMARS system sprängt.

https://x.com/Intel_Slava/status/1837560889685561374
Det var en sprängning, men med den där dårliga filmen kunde det vara vad som helst.
Citera
2024-09-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Väldigt luddig bild för o se det kan man tycka

Det var det, men vi får nog inte se samma kvalitets bilder som militären använder misstänker jag.
Det kan vara något annat, vem vet.
Citera
2024-09-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det var dom hemmabyggda långdistansmissilerna som slog ut vapendepåerna.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/09/21/7476193/

Sanna mina ord, men Ukraina kommer vara en gigant inom vapenindustrin när kriget är över.

Ukraina var redan den högteknologiska vapensmedjan i gamla Sovjet.

Nej Ukrainare är inte som ryssar, dom har ett annat DNA, dom ser ut och tänker som oss nordeuropéer. Därför kommer dom förgöra de ryska slaverna.
Jag funderar dock på hur många missiler de faktiskt har. Kanske är det inte tillräckligt hög produktion ännu?

Det finns ju verkligen ingen brist på möjliga mål i Ryssland. Om Ukraina hade gott om missiler borde vi nog se många fler attacker, och tätare inpå varandra. Det finns ju ingen anledning att ge ryssarna andrum.
Senast redigerad av Chillgren 2024-09-21 kl. 22:10.
Citera
2024-09-21, 22:08
Medlem
Citat:
Alla ni som verkar vara smått handikappade i huvudet,

Jag tror inte Ryssland skickar in sina mannar som sköter deras elkraftverk, eller vad tror ni?

Det är yrkessoldater som strider, de har inte mobiliserat ännu.

Är det barn som skriver här inne?

Det är ju du som resonerar som ett efterblivet barn. Du tror att Ryssland har lika många soldater som befolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in