2024-09-19, 16:55
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Varför skriver du då att det är så då? När det inte finns några bevis för det du påstår? Och vad menar du med "såklart ingen statistik på"? Jag ser det inte som orimligt öhr. att det skulle kunna föras sån statisk.

Ja det finns absolut stora risker med att beställa på nätet fast som jag skrev ser jag större risker (vilket jag argumenterade för) av att köpa på gatan. Polisen kan inte koppla dig till ett köp även om en langare har dina uppgifter (vilket jag tror rätt få langare behåller uppgifter om f.ö.) om du inte erkänner, det kan de däremot om de tar dig på bar gärning med en langare och en langare på gatan vet hur du ser ut osv. så minst lika riskabelt där. Många är nog öppna med vad de heter och lämnar ut sitt nummer och annat så langaren på gatan har rimligtvis generellt sett fler uppgifter än folk än en nätsäljare har om någon.

Fördelen med gatan är att om du torskar så torskar du där och då. Har du köpt på nätet och langaren inte hanterar dina uppgifter snyggt kan du bli inkallad på förhör/prov flera år efter köpetillfället. Langaren på gatan å andra sidan, vet INGET om dig förutom ditt utseende och ditt nickname.

Citat:
I de beslag som gjordes i lägenheten hittades också kundregister över flera tusen köpare som kunnat identifieras med namn och adress. Uppgifterna utreds vidare av polisen.
https://www.svd.se/a/aPOdEL/fangelse-for-knarkforsaljning-pa-darknet
Citera
2024-09-19, 21:57
Medlem
stolenChevys avatar
Grannens hund fick ett brev från "polisen" idag. Har ni sett något så tattigt någon gång?

Finn fem fel;

https://ibb.co/s2TwBwg
https://ibb.co/mhMvXXb

Metonitazen, ett receptbelagt läkemedel.
Senast redigerad av stolenChevy 2024-09-19 kl. 22:10.
Citera
2024-09-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Grannens hund fick ett brev från "polisen" idag. Har ni sett något så tattigt någon gång?

Finn fem fel;

https://ibb.co/s2TwBwg
https://ibb.co/mhMvXXb

Metonitazen, ett receptbelagt läkemedel.

Japp. That's how they run it. Du kommer att bli lagförd inom kort. förutom en massa stavfel i polisens blankett så kan jag nog gissa.

1. förfalskad frimärke på brevet = misstanke 1 och anledning till kontroll.
2. trots att det står handskriven address så stod antagligen ingen avsändare - misstanke 2
3. innehållet har bytts ut mot lappen. a switch for a switch. och sigillstämpel så att du ska bli avskräckt för att du nu kommer lagföras och kallas in på förhör. din lokala brevbärare vet att du är en junkie också.
Senast redigerad av fonzen 2024-09-19 kl. 22:53.
Citera
2024-09-20, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag tänker det också. Att då brevet/en inte kommit fram och blivit beslagtaget/na så kan väl inget hända för man har ju fortfarande faktiskt inte innehaft innehållet och då kan det väl inte räknas som ett brott?

Man kan ju bara neka till allt och säga att det måste vara någon annan som vill sätta dit mig eller eller nåt dylikt.

/Mvh
Ja nu närmar sig mitt förhör med ostraffad sedan innan de tog ett paket för ett halvår sedan men omöjligt de ska kunna knyta de till mig?
Citera
2024-09-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felixxx
Jag blev uppringd av polisen idag som sade att jag är misstänkt för ringa narkotika brott, är kallad på förhör i morgon. Mer ville polisen inte säga. Jag sade att jag inte fattade vad han menade. Misstänker att ett brev med tabletter blivit beslagtna som jag hade beställt från en näthandel. Men hur skall om det nu är detta, polisen kunna bevisa att det är jag som har gjort beställningen. Köpet betalades via krypto.Tacksam för svar. Tror det är dumt att erkänna om det inte finns bindande bevis.
Berätta gärna om hur förhöret gick till på plats då jag ska på ett likadant. Kommer också neka allt för känner samma som dig att de inte går binda till en. Så fall kan man ju beställa till vem man vill så de åker dit.
Citera
2024-09-20, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Oroa dig inte. Massa i den här tråden har blivit kontaktade av polis, men ingen har åtalats.
Åtminstone en kommer åtalas (obs. artikel bakom betalvägg):
https://www.ystadsallehanda.se/tomelilla/bestallde-droger-pa-posten-nu-riskerar-tomelillabon-fangelse-alla-har-ju-ovanner/

Läste någonstans att det skickas 700.000 drogförsändelser varje år i Sverige. Långt ifrån så många försändelser fastnar så det känns ändå ut som att risken är rätt liten att ens brev ska fastna tycker jag? Man ska väl ha lite otur.
Citera
2024-09-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910
Berätta gärna om hur förhöret gick till på plats då jag ska på ett likadant. Kommer också neka allt för känner samma som dig att de inte går binda till en. Så fall kan man ju beställa till vem man vill så de åker dit.

Försnack om att samtalet kommer att spelas in osv, och anledning till anklagelsen. Sen frågor typ.

Är detta något du beställt?
Vad har du för sorts postlåda?
Använder du narkotika?
Umgås du med folk som använder narkotika?

Svara bara ärligt på alla frågor så läggs anmälan ner inom några dagar.
Citera
2024-09-20, 21:50
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jello
Försnack om att samtalet kommer att spelas in osv, och anledning till anklagelsen. Sen frågor typ.

Är detta något du beställt?
Vad har du för sorts postlåda?
Använder du narkotika?
Umgås du med folk som använder narkotika?

Svara bara ärligt på alla frågor så läggs anmälan ner inom några dagar.

Mitt ena förhör var i princip exakt likdant. Andra gången de skulle hålla förhör hade de gjort husis hos mig, men jag var inte hemma. Så de ringde och frågade om jag skulle vara hemma under kvällen så de kunde skicka en patrull för att hålla förhör, men dök aldrig upp och har inte hört något öht. Varken om det är nedlagt eller något annat.

Svara inte ärligt på om du har beställt något
Citera
2024-09-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
Mitt ena förhör var i princip exakt likdant. Andra gången de skulle hålla förhör hade de gjort husis hos mig, men jag var inte hemma. Så de ringde och frågade om jag skulle vara hemma under kvällen så de kunde skicka en patrull för att hålla förhör, men dök aldrig upp och har inte hört något öht. Varken om det är nedlagt eller något annat.

Svara inte ärligt på om du har beställt något

Varför hade du två olika förhör? Var det andra en uppföljning av det första eller torskade du igen vid ett senare tillfälle?
Citera
2024-09-21, 15:07
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadlyalone
Varför hade du två olika förhör? Var det andra en uppföljning av det första eller torskade du igen vid ett senare tillfälle?

Separata tillfällen, olika ärenden men samma brottsrubricering.
Citera
2024-09-21, 22:57
Medlem
Låt oss säga rent hypotetiskt, om någon har fått hem ett polisbrev tidigare i år.. men aldrig något gått vidare. Blir stoppad i en trafik kontroll, kommer det stå i misstankeregistret om att denne person har fått hem narkotika beslag brev?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910

Bor du i liten eller storstad?

Blev du alltså kallad till ett förhör ca 6 månader efter att du fick hem ett polisbrev om misstänkt narkotika försändelse? Har nu läst om detta fenomen har hänt 3 olika användare. Hur kan de lägga resurser på sådant.. helt sjukt. Antar att de vill skrämma upp ostraffade ordentligt till att skriva på strafföreläggande iaf. Det är ju inte en win / win om någon utesluts från arbetsmarknaden i 5 år med en prick på registret precis.

En bekant till en bekant fick hem ett polisbrev typ 5 månader sen.

Verkar som att ett flertal personer blir kallade till förhör 5-8 månader efter att de fått ett polisbrev om att narkotika ska förverkas.

-
Citera
2024-09-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
Separata tillfällen, olika ärenden men samma brottsrubricering.

Okej, otur för dig men skönt att det inte verkar jaga en förmycket efter första förhöret!

Jag har också fått brev hem om beslagtagna droger, blev kallad på förhör bara 1 månad efter första brevet. Ska på det i veckan, uppdaterar tråden senare med min upplevelse när det är avklarat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in