Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimFenix
Jag fattar inte ritkigt varför de blev så himla till sig så fort Alexander började sjunga den där "good boy"-låten, vad var det som var så mycket enklare identifierbart "artisteri" med den låten än den han sjöng innan? Att det var på svenska? Jag fattar dessutom inte varför de var så skeptiska till en början, den första låten gjorde han bättre än den egna
Det känns som att juryn blivit dummare med åren. Då menar jag inte att själva programmet blivit sämre, de tävlande har exempelvis i stort blivit bättre, men förr i programmet frågade ju exempelvis juryn själva deltagare de såg potential i om de skulle kunna testa en annan låt. Nu har deltagarna plötsligt 30 sekunder på sig om de själva skulle ta initiativet till att ens föreslå en annan låt. Även att juryn inte tänker "ok, du har lite nerver, men det kan vi nog jobba på" som tidigare år, utan nu väljer att se det som en total bromskloss oavsett övrig förmåga. Bagge har också blivit lite mer stöddig, vilket är bra, eftersom det är närmare hans naturliga sinnesläge
Åh herre min skapare. "Jo tack, du är skitbra, men, öhh, jag tyckte typ att det första du gjorde var sämre än det du, öhh gjorde nu? Du fattar vad jag menar va? Så jag kan helt enkelt inte bara ge dig ett ja, eftersom min hjärna inte kan begripa att du först typ öh kan göra en grej jag inte gilla, och sen ba göra en grej jag gilla, öhh... så nej"
Det är just det, vissa behöver behöver ha modet och få frågan om det finns något mer att höra just då. Jag tror att om Axel hade varit självsäker framför juryn hade han valt att spela den andra låten själv. Angående Anders håller jag med om det, jag gillar även att Katia är tuffare i år, säkert så utan Kishti och Kronlund.