2024-09-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det verkar inte som om du har lyssnat till vilka regler de ryska soldaterna har att följa. De får inte skjuta eller bomba om det kan befaras att någon civil person kunde skadas. Och en rysk soldat måste fråga om den ukrainska soldaten ger sig - och är villig att bli tillfångatagen.
Främst de tjeijtjeniska styrkorna har varit väldigt arga på de här reglerna.

Men också - att ryssarna inte utsätter sig i onödan på att attackera. De ligger lågt i skydd och använder drönare och bomber.

Problemet blir i städerna där man måste slåss man mot man. Och där går det 1 ryss mot 2 eller tre ukrainare. Men annars är det 1 ryss till 10 ukrainare som gäller.

Jag har sett på kartorna. Military summary har ofta kontakt med fronten, den ukrainska och han får bekräftade ukrainska dödsfall hela tiden. Kanske är han pro ukraina, (det verkar det som) men han har samma karta som de asiatiska - det betyder att hans karta är korrekt.
Aa en pro ukrainare som säljer Z merch. Sköna regler du läser upp, synd att det inte verkar stämma om man ser på diverse videos och uttalanden ifrån ryssar
Citera
2024-09-20, 21:30
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
De har det inte lätt där i Ukraina, här har vi en sammanställning ifrån flera Ukrainska vittnesmål, om hur det är totalkaos i deras led.

De är tvungna att retirera på grund utav otränade soldater, som skickas direkt från gatan till fronten med mera.

De nya rekryterna gräver vallgravar i öppna fält, huller om buller utan någon som helst aning om vad de gör.

Mer i artikeln!

https://www.moonofalabama.org/2024/09/ukraine-recent-front-line-reports-point-to-systemic-failures.html#more

Mycket intressant! Läs gärna kommentarerna som följer.
Precis samma vittnesmål finner man hos ryssarna.

https://www.reuters.com/investigates/special-report/ukraine-crisis-intercepts/

"Ukraine’s counteroffensive was in its second month when Andrey, a Russian soldier, called his wife to say his unit was taking heavy casualties. They were so badly equipped, he said, it felt like the Soviet forces in World War Two."

Såväl Ukraina och Ryssland visar tydliga tecken på krigströtthet. För mig är det sekundärt då Ryssland är en kriminell skurkstat. Även om en seriemördare är framgångsrik så växer inte min beundran för mördaren och inte heller växer mitt förakt för offren utan snarare tvärtom som hos de flesta friska människor.
Citera
2024-09-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Precis samma vittnesmål finner man hos ryssarna.

https://www.reuters.com/investigates/special-report/ukraine-crisis-intercepts/

"Ukraine’s counteroffensive was in its second month when Andrey, a Russian soldier, called his wife to say his unit was taking heavy casualties. They were so badly equipped, he said, it felt like the Soviet forces in World War Two."

Såväl Ukraina och Ryssland visar tydliga tecken på krigströtthet. För mig är det sekundärt då Ryssland är en kriminell skurkstat. Även om en seriemördare är framgångsrik så växer inte min beundran för mördaren och inte heller växer mitt förakt för offren utan snarare tvärtom som hos de flesta friska människor.

"Excerpts from 17 phone calls placed in early July by Russian soldiers fighting in Ukraine - and intercepted by Ukrainian intelligence services - show them complaining about poor equipment and heavy losses."

Jo tackar.
Det är garanterat kaos i de ryska leden med, men jag tror inte en sekund på Reuters "rapporter".

Västerländsk media är helt korrumperad tyvärr. Det är alternativmedia som gäller om man vill få reda på någonting som har med verkligheten att göra.

Har du en läst artikeln du delade? Det var inte en enda av "vittnesmålen" som kunde bekräftas av Reuters underbara Journalister. Vilket jävla dravel.
Senast redigerad av St0ny 2024-09-20 kl. 21:46.
Citera
2024-09-20, 21:43
Medlem
Citat:
Det verkar inte som om du har lyssnat till vilka regler de ryska soldaterna har att följa. De får inte skjuta eller bomba om det kan befaras att någon civil person kunde skadas. Och en rysk soldat måste fråga om den ukrainska soldaten ger sig - och är villig att bli tillfångatagen.

Men också - att ryssarna inte utsätter sig i onödan på att attackera. De ligger lågt i skydd och använder drönare och bomber.

Problemet blir i städerna där man måste slåss man mot man. Och där går det 1 ryss mot 2 eller tre ukrainare. Men annars är det 1 ryss till 10 ukrainare som gäller.

Jag har sett på kartorna. Military summary har ofta kontakt med fronten, den ukrainska och han får bekräftade ukrainska dödsfall hela tiden. Kanske är han pro ukraina, (det verkar det som) men han har samma karta som de asiatiska - det betyder att hans karta är korrekt.

Du menar att de var säkra på att inga civila skulle skadas när de "bombade" hotellet och pizzerian som båda låg en bra bit från fronten. De ryska soldaterna visste alltså med hög grad av säkerhet att bara Natogeneraler skulle dödas vid de attackerna? Och barnsjukhuset hade förstås inga civila patienter? (Ja, iofs är inte heller skadade soldater på sjukhus är legitima mål, så vilka befann sig på barnsjukhuset? Ett annat gäng Nato-generaler?)
Citera
2024-09-20, 21:45
Medlem
Citat:

Du kan inte vara stolt över dig själv med de dragna slutledningarna. Han repeterar bara det ryska MoD utbasunerar. "Pro-urainare" ahahah!
Citera
2024-09-20, 21:47
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
"Excerpts from 17 phone calls placed in early July by Russian soldiers fighting in Ukraine - and intercepted by Ukrainian intelligence services - show them complaining about poor equipment and heavy losses."

Jo tackar.
Det är garanterat kaos i de ryska leden med, men jag tror inte en sekund på Reuters "rapporter".

Västerländsk media är helt korrumperad tyvärr. Det är alternativmedia som gäller om man vill få reda på någonting som har med verkligheten att göra.
Ok, ska vi då tro på din länk? Om vi är selektiva och väljer vad vi vill tro är sådana diskussioner ointressanta. Alternativmedia har mer än någon annan en tydlig agenda och är givetvis ingen opartisk källa. Men som jag var inne på innan så är det sekundärt egentligen hur det går på slagfältet. Nazisterna var exempelvis väldigt framgångsrika men ingen tycker om dem idag ändå.
Citera
2024-09-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Du kan inte vara stolt över dig själv med de dragna slutledningarna. Han repeterar bara det ryska MoD utbasunerar. "Pro-urainare" ahahah!

https://deepstatemap.live/en#9/48.7785959/38.1138392

Här har du en Ukrainsk källa, som visar precis samma saker som youtube.
Citera
2024-09-20, 21:56
Medlem
Citat:
https://deepstatemap.live/en#9/48.7785959/38.1138392

Här har du en Ukrainsk källa, som visar precis samma saker som youtube.

Det är inte kartan som är det viktiga, det finns 100 sådana kartor som visar samma saker. Ett dagisbarn kan skapa en kopia med dagliga uppdateringar. Det är budskapet från MS. "Ser du frontlinjen här, om jag ritar en pil över den där Ryssland borde avancera och omringa Ukrainska soldater så kommer det gå bra" Nästa dag: "Jag drar en ny pil och fantiserar om saker som kan hända 4-5 steg framåt", Nästa dag: "Ukraina förlorar massor samtidigt som de avancerar och Ryssland drar sig tillbaka med hjälp av "mongolian tactics" - från age of empires"
Citera
2024-09-20, 22:13
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Russia bad, mkay. Det är så det fungerar här i Sverige, jag vet.
Vi ska offra våran framtid för något skitkorrumperat land som Ukraina, så att Blackrock kan suga ut varenda korvöre ur landet efter att de drunkat i deras skulder.

Det är så jävla patetiskt att det inte är sant, hur blåst våran befolkning är.
Om man leker med tanken att Du rätt gällande Blackrock. Så betyder det att putte plutt istället, inte bara att han vill ha allt det själv utan dessutom döda en massa Ukrainare samt även RYSSAR för det. Du måste vara ryss som tycker det är ett bättre alternativ...
Citera
2024-09-20, 22:26
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Russia bad, mkay. Det är så det fungerar här i Sverige, jag vet.
Vi ska offra våran framtid för något skitkorrumperat land som Ukraina, så att Blackrock kan suga ut varenda korvöre ur landet efter att de drunkat i deras skulder.

Det är så jävla patetiskt att det inte är sant, hur blåst våran befolkning är.

Så Blackrock är aktietipset du kommer med? Har du investerat där om det är som du säger, annars vore du ju ekonomiskt hjärndöd.
Citera
2024-09-20, 22:36
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Har du en läst artikeln du delade? Det var inte en enda av "vittnesmålen" som kunde bekräftas av Reuters underbara Journalister. Vilket jävla dravel.
Detta bekräftas ju själv av massor av filmer på telegram där ryssarna själva klagar och ber sin stora ledare om hjälp når dom innser skiten dom tackat ja till.
Och du fattar väl att journalister från Reuters inte får tillgång til källor på ryska sidan av fronten, reser man dit blir man väl fängslad som gissel.
Citera
2024-09-20, 22:59
Avslutad
Citat:
Det verkar inte som om du har lyssnat till vilka regler de ryska soldaterna har att följa. De får inte skjuta eller bomba om det kan befaras att någon civil person kunde skadas.
Hur bra tycker du att det går?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in