Citat:
Ursprungligen postat av
Tralfamadore
Precis samma vittnesmål finner man hos ryssarna.
https://www.reuters.com/investigates/special-report/ukraine-crisis-intercepts/
"Ukraine’s counteroffensive was in its second month when Andrey, a Russian soldier, called his wife to say his unit was taking heavy casualties. They were so badly equipped, he said, it felt like the Soviet forces in World War Two."
Såväl Ukraina och Ryssland visar tydliga tecken på krigströtthet. För mig är det sekundärt då Ryssland är en kriminell skurkstat. Även om en seriemördare är framgångsrik så växer inte min beundran för mördaren och inte heller växer mitt förakt för offren utan snarare tvärtom som hos de flesta friska människor.
"Excerpts from 17 phone calls placed in early July by Russian soldiers fighting in Ukraine - and intercepted by
Ukrainian intelligence services - show them complaining about poor equipment and heavy losses."
Jo tackar.
Det är garanterat kaos i de ryska leden med, men jag tror inte en sekund på Reuters "rapporter".
Västerländsk media är helt korrumperad tyvärr. Det är alternativmedia som gäller om man vill få reda på någonting som har med verkligheten att göra.
Har du en läst artikeln du delade? Det var inte en enda av "vittnesmålen" som kunde bekräftas av Reuters underbara Journalister. Vilket jävla dravel.