2024-09-20, 17:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eikidu
Lynn: "men igår berättade Elsa för mig att Tim såg likblek ut, det såg ut som att han skulle kräkas när han kom hem. Då hade Tim också sagt till Elsa att "Maja är borta" det var allt han hade kunnat få fram."
Jag har nu läst igenom Majas 2 första förhör( vet ej om det kommer fler efter)
Och jag tror att Lynn som du citerade missförstod Elsa eller bara förkortade det hon sa.
I förhör säger nämligen Elsa så här:

" FL: Hur fick du första veta att Maja var försvunnen?
EA: Mm… för att det… gick ut på… Eller när var det, när gick det ut… Mm, skall se här.
Han… han kom hem och så sade… så sade han det. Eller… eller om lär… Vänta, jag måste
tänka. Jo, lärarna ringde till honom och för att fråga… eller sade det att ’ja men Maja är borta’.
Och sedan så sade Tim det till mig sedan när han kom hem, att… ja men så här… så här ’Maja
är borta. Asså vi måste leta upp henne. Vi måste leta efter henne’. Och jag bara så här… jag
bara så här… jag bara ’men har du ringt henne? Har du skrivit till henne? Har du sms:at ändå
så här och försökt att få tag i henne?’ Så de… så de sade det att hon svarar inte. Hon svarar
inte på telefon"

Så Tim ska ha fått reda på att Maja var borta innan han kommer hem (i mammans förhör tror jag det var så pratades det om att läraren ringt för att fråga om Tim visste var Maja var, när de var i bilen på väg hem)
Så jag tror vi har misstolkat "Maja är borta"
Citera
2024-09-20, 17:31
Medlem
Eikidus avatar
Tja, det är ju inte helt skarpa knivar de förhör och Elsa ska man kanske inte helt lita på. Likblekheten och de där 7 telefonsamtalen till modern tyder ändå på att hon uppfattat att allt inte stod rätt till.
Citera
2024-09-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag har nu läst igenom Majas 2 första förhör( vet ej om det kommer fler efter)
Och jag tror att Lynn som du citerade missförstod Elsa eller bara förkortade det hon sa.
I förhör säger nämligen Elsa så här:

" FL: Hur fick du första veta att Maja var försvunnen?
EA: Mm… för att det… gick ut på… Eller när var det, när gick det ut… Mm, skall se här.
Han… han kom hem och så sade… så sade han det. Eller… eller om lär… Vänta, jag måste
tänka. Jo, lärarna ringde till honom och för att fråga… eller sade det att ’ja men Maja är borta’.
Och sedan så sade Tim det till mig sedan när han kom hem, att… ja men så här… så här ’Maja
är borta. Asså vi måste leta upp henne. Vi måste leta efter henne’. Och jag bara så här… jag
bara så här… jag bara ’men har du ringt henne? Har du skrivit till henne? Har du sms:at ändå
så här och försökt att få tag i henne?’ Så de… så de sade det att hon svarar inte. Hon svarar
inte på telefon"

Så Tim ska ha fått reda på att Maja var borta innan han kommer hem (i mammans förhör tror jag det var så pratades det om att läraren ringt för att fråga om Tim visste var Maja var, när de var i bilen på väg hem)
Så jag tror vi har misstolkat "Maja är borta"

Fast förhören med Elsa tolkar jag som hon försöker babbla bort sig och försöker komma på lögner och att hon hela tiden visste.
Citera
2024-09-20, 18:24
Medlem
Venators avatar
Jag har ju åtskilliga gången i läsningen av FUP kommit att tänka Leif GW Perssons uppfattning att det är mycket lättare att förhöra intelligenta brottslingar för de förstår när det är kört och det inte längre lönar sig att försöka ljuga och slingra sig. Inga sådana insikter här...
Citera
2024-09-20, 18:50
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Fast förhören med Elsa tolkar jag som hon försöker babbla bort sig och försöker komma på lögner och att hon hela tiden visste.
Jag har inte kommit till lärarnas förhör än men stämmer det att de ringt och frågat Tim/mamman innan de kom hem om de visste vart Maja var för hon var försvunnen så är det inte så konstigt egentligen att han säger "maja är borta"

Ju längre jag kommer i Elsas förhör tror jag faktiskt inte hon vet att Tim gjort något mot Maja, i alla fall inte innan och omkring de dagar Maja försvann.

Man får ändå tänka på att hon mest troligt har en funktionsnedsättning och kanske inte kopplar ihop saker, blandar ihop m.m

Något som är uppenbart efter att ha läst pappans, mammans o Elsas förhör är att pappan eller mamman garanterat sagt åt Elsa att inte berätta om Tims våldsamma tendenser när han blir arg.
Möjligt att det är mamman för pappan nämnde i nått av de första förhören att Tim kunde slå honom när han blev arg för att i senare förhör säga att Tim aldrig slagit någon.
Elsa sa med i första förhöret att Tim kunde se svart när han blev arg för att senare ändra sig.

Min uppfattning än så länge är att om någon annan än Tim är delaktig i detta så är det Ti*dra och/eller A*drea ELLER Tyr*

I helgen ska jag ge mig in i deras förhör så kanske jag ändrar åsikt i den frågan
Citera
2024-09-20, 19:07
Medlem
Citat:
i denna länk finns det med. bilaga 121
https://easyupload.io/m/wigyyn

Tack !!
Citera
2024-09-20, 19:40
Medlem
Citat:
Jag har inte kommit till lärarnas förhör än men stämmer det att de ringt och frågat Tim/mamman innan de kom hem om de visste vart Maja var för hon var försvunnen så är det inte så konstigt egentligen att han säger "maja är borta"

Ju längre jag kommer i Elsas förhör tror jag faktiskt inte hon vet att Tim gjort något mot Maja, i alla fall inte innan och omkring de dagar Maja försvann.

Man får ändå tänka på att hon mest troligt har en funktionsnedsättning och kanske inte kopplar ihop saker, blandar ihop m.m

Något som är uppenbart efter att ha läst pappans, mammans o Elsas förhör är att pappan eller mamman garanterat sagt åt Elsa att inte berätta om Tims våldsamma tendenser när han blir arg.
Möjligt att det är mamman för pappan nämnde i nått av de första förhören att Tim kunde slå honom när han blev arg för att i senare förhör säga att Tim aldrig slagit någon.
Elsa sa med i första förhöret att Tim kunde se svart när han blev arg för att senare ändra sig.

Min uppfattning än så länge är att om någon annan än Tim är delaktig i detta så är det Ti*dra och/eller A*drea ELLER Tyr*

I helgen ska jag ge mig in i deras förhör så kanske jag ändrar åsikt i den frågan

En lärare ringde Tims mamma 15.07 - då satt de nog i bilen på väg till mormor, om jag inte minns fel.

Tindr* och André* har blivit förhörda som misstänkta, det syns rätt tydligt även om det är maskat.
Citera
2024-09-20, 20:50
Medlem
Citat:

Det är Elsa, Andrea och tindra som önskat att hon va död. Så känns som han blivit påverkad från flera håll :/ .. fast nu blev ja osäker men helt säker jag läste något om att Elsa också nämnt det? Med tanke på att dom även hota henne och skrämde borta henne från busshållplatsen
Citera
2024-09-20, 21:29
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det är Elsa, Andrea och tindra som önskat att hon va död. Så känns som han blivit påverkad från flera håll :/ .. fast nu blev ja osäker men helt säker jag läste något om att Elsa också nämnt det? Med tanke på att dom även hota henne och skrämde borta henne från busshållplatsen
Elsa säger i förhör att hon sagt till Maja att hon önskade hon var död, nån termin innan när de hade bråkat. Men det hade de blivit sams om senare.
Tindra och Andreas chattar kändes dock som 100 % allvar och inget man bara kan "råka" säga i ett bråk.

Tims trigger har jag känn på (obs! innan jag läst deras förhör) att det är Tindra och Andrea som ligger bakom, speciellt Tindra.
Citera
2024-09-20, 21:32
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmbr
En lärare ringde Tims mamma 15.07 - då satt de nog i bilen på väg till mormor, om jag inte minns fel.

Tindr* och André* har blivit förhörda som misstänkta, det syns rätt tydligt även om det är maskat.
Ok tack, ja då känns ju "Maja är borta" mer normalt så att säga, iom att hon var borta (Även fast Tim mycket väl visste att hon var BORTA ändå)
Citera
2024-09-21, 06:44
Medlem
Citat:
Elsa säger i förhör att hon sagt till Maja att hon önskade hon var död, nån termin innan när de hade bråkat. Men det hade de blivit sams om senare.
Tindra och Andreas chattar kändes dock som 100 % allvar och inget man bara kan "råka" säga i ett bråk.

Tims trigger har jag känn på (obs! innan jag läst deras förhör) att det är Tindra och Andrea som ligger bakom, speciellt Tindra.

100% tycker dom borde få straff också, men då var nyheten som läkte i början inte falsk info. För det kom ju en nyhet om "medhjälp/medverkan" som snabbt "drogs tillbaka" för det skulle blivit fel o hamnat fel?

Förstår inte hur dom kunde släppa tjejerna så enkelt?
Senast redigerad av Backad 2024-09-21 kl. 06:49.
Citera
2024-09-21, 12:37
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
100% tycker dom borde få straff också, men då var nyheten som läkte i början inte falsk info. För det kom ju en nyhet om "medhjälp/medverkan" som snabbt "drogs tillbaka" för det skulle blivit fel o hamnat fel?

Förstår inte hur dom kunde släppa tjejerna så enkelt?

Jag ska läsa Andrea"s o Tindras förhör idag och se vad som kommer fram där, men i förhör med Tim så säger han ingenting om deras medverkan/påverkan när Förhörsledarna tar upp eventuell inblandning.
De enda bevisen är väl när Tindra skriver till Andrea typ "du ville ju att han skulle kasta henne från en bro"
Båda, speciellt Andrea skriver att hon känner sig medskyldig och som en mördare och deras sjuka hat mot Maja i deras chattar.

Jag vet inte om det kommer framgå mer i deras förhör men så långt jag har läst så kände väl åklagaren att det inte finns tillräckliga bevis för att väcka åtal mot dom.

Förhoppningsvis har de stor ångest och lärt sig att även ord kan mörda (Driva någon till självmord, trigga en sjuk människa att mörda någon annan tex)

Tindra och Andrea var rädda att Maja skulle ta Tim ifrån dom (speciellt Tindra) de hade rätt.
Fast inte på sättet de trodde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in