Citat:
Ursprungligen postat av
Eikidu
Lynn: "men igår berättade Elsa för mig att Tim såg likblek ut, det såg ut som att han skulle kräkas när han kom hem. Då hade Tim också sagt till Elsa att "Maja är borta" det var allt han hade kunnat få fram."
Jag har nu läst igenom Majas 2 första förhör( vet ej om det kommer fler efter)
Och jag tror att Lynn som du citerade missförstod Elsa eller bara förkortade det hon sa.
I förhör säger nämligen Elsa så här:
" FL: Hur fick du första veta att Maja var försvunnen?
EA: Mm… för att det… gick ut på… Eller när var det, när gick det ut… Mm, skall se här.
Han… han kom hem och så sade… så sade han det. Eller… eller om lär… Vänta, jag måste
tänka. Jo, lärarna ringde till honom och för att fråga… eller sade det att ’ja men Maja är borta’.
Och sedan så sade Tim det till mig sedan när han kom hem, att… ja men så här… så här ’Maja
är borta. Asså vi måste leta upp henne. Vi måste leta efter henne’. Och jag bara så här… jag
bara så här… jag bara ’men har du ringt henne? Har du skrivit till henne? Har du sms:at ändå
så här och försökt att få tag i henne?’ Så de… så de sade det att hon svarar inte. Hon svarar
inte på telefon"
Så Tim ska ha fått reda på att Maja var borta innan han kommer hem (i mammans förhör tror jag det var så pratades det om att läraren ringt för att fråga om Tim visste var Maja var, när de var i bilen på väg hem)
Så jag tror vi har misstolkat "Maja är borta"