2024-09-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Upplysning tar alltså inte bort trots 3 begäran. Med vilket stöd då undrar man? Kan man stämma idioterna? Hjälp mig jag tar detta gärna vidare!

Kontakta IMY, https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/ . Ju fler vi är som kontaktar IMY desto bättre.

Jag har själv varit i kontakt med Lars på telefon (0705901822 ansvarig utgivare "Upplysning Checknode AB") och fick till svar att han väntar på utfall i domstol. Lars Save anser att det är en journalistisk gärning och offentliga uppgifter som delas. Jag håller inte med.

Har även skickat en begäran till Acta Publica nu, för att se om jag finns med i deras register. Det borde jag inte göra då jag inte haft något med rättsväsendet att göra, någonsin. Men vill ändå veta om det finns något.
Citera
2024-09-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terry0988
ja det ska du få, mailet kom dagen efter själva borttagningen faktiskt hade gjorts av dem

Hur många gånger mailade du dom ?för mig har fortfarnde inget hänt !!!!
Citera
2024-09-19, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Vad skulle de ha för uppgifter du vill ta bort ? Sveriges bilar ?
Nej. Läs om deras betaltjänster.
Citera
2024-09-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Kontakta IMY, https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/ . Ju fler vi är som kontaktar IMY desto bättre.

Jag har själv varit i kontakt med Lars på telefon (0705901822 ansvarig utgivare "Upplysning Checknode AB") och fick till svar att han väntar på utfall i domstol. Lars Save anser att det är en journalistisk gärning och offentliga uppgifter som delas. Jag håller inte med.

Har även skickat en begäran till Acta Publica nu, för att se om jag finns med i deras register. Det borde jag inte göra då jag inte haft något med rättsväsendet att göra, någonsin. Men vill ändå veta om det finns något.

Gjorde det idag skrev :

Hej!

Vid två tillfällen har jag begärt att Upplysning.se ska ta bort mina uppgifter med stöd av radering enligt artikel 17 i dataskyddsförordningen (GDPR). och nu har det gått 4 veckor totalt utan svar.

Vad kan man förvänta sig av IMY då?
Citera
2024-09-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Gjorde det idag skrev :

Hej!

Vid två tillfällen har jag begärt att Upplysning.se ska ta bort mina uppgifter med stöd av radering enligt artikel 17 i dataskyddsförordningen (GDPR). och nu har det gått 4 veckor totalt utan svar.

Vad kan man förvänta sig av IMY då?

Varför finns jag kvar på mrkoll gått två veckor imorgon samt Google sökmotor varför tar det så lång tid vissa får bort sig från allt jag har mrkoll och upplysning kvar och
Citera
2024-09-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Nej. Läs om deras betaltjänster.
bättre du svarar. vad är det för data man kan ta bort där ?!
Citera
2024-09-19, 23:05
Medlem
Tar det verkligen 1 månad att bli borttagen från Googles sökmotor och mrkoll?
Citera
2024-09-19, 23:52
Avslutad
De har varit både en och annan snabbt behjälpliga utan strul. Finns ingen anledning att vara sur som vissa. Lagen var som den var tills praxis började ändras. Tack och ha det bra är allt jag kan säga.

I am really nobody and want to stay that way. Med vänlig hälsning en socialdemokrat.
Citera
2024-09-20, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Varför finns jag kvar på mrkoll gått två veckor imorgon samt Google sökmotor varför tar det så lång tid vissa får bort sig från allt jag har mrkoll och upplysning kvar och
Jag är kvar på både Upplysning samt Birthday, jag tror det är birthday som nämner att de förbehåller sig rätten att fortsatt ha kvar en på sin lista för inloggade användare, men att man kantas bort på den publika söklistan, dvs för random personer som inte är inloggade, dom kommer inte kunna se ens namn där, men skapardom konto, då kan dom se dig där.

Har du testat detta med dig själv på birthday ?
Citera
2024-09-20, 09:49
Medlem
Faltas avatar
God morgon Vänner! Imorse gjorde jag en slagning på mig själv på mrkoll, och glädjen blev stor när jag läste. Personen finns inte på mrkoll. Jag blev och är så jävla glad. Det tog 8 dagar, så ni som väntar, ni kommer att bli borttagna. Tack TS.
Citera
2024-09-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
God morgon Vänner! Imorse gjorde jag en slagning på mig själv på mrkoll, och glädjen blev stor när jag läste. Personen finns inte på mrkoll. Jag blev och är så jävla glad. Det tog 8 dagar, så ni som väntar, ni kommer att bli borttagna. Tack TS.

” Vi tar bort webbadresserna ifråga från sökresultaten för sökfrågor som rör ditt namn. Vi tar bort dem i ditt land och från andra europeiska versioner av Google Sök. Det kan ta några timmar innan ändringen görs” det var svaret jag fick från google
Citera
2024-09-20, 10:25
Medlem
Äntligen borttagen från mrkoll dock så dyker mitt namn fortfarande upp när jag googlar mig själv, men inte när jag trycker på mrkoll då står det error
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in