2024-09-18, 22:04
Medlem
omxss avatar
När ska vi få bort sista bossen "Acta Publica"? (https://actapublica.se/)

De har anställda som springer runt på alla myndigheter och skannar in dokument för hand. Dokument 20-25 år+ bak i tiden.
De har register från Åklagarmyndigheten (dvs de som tagit strafföreläggande).

De för också åsiktsregister på folk.
Citera
2024-09-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Har du försökt få tag i honom?
Nej men jag kommer definitivt att behöva göra det om inte upplysning.se svarar
Citera
2024-09-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omxs

De har anställda som springer runt på alla myndigheter och skannar in dokument för hand. Dokument 20-25 år+ bak i tiden.

Intressanta människor. Boss kanske de inte direkt är och frågan är vad de har i sina register.
Tänker om en privatperson skulle skriva som de gör på sin hemsida. Skulle det vara ok, tro ?

"Vi kartlägger därutöver genom eget underrättelsearbete fortlöpande individer och företag med kopplingar till organiserad brottslighet och religiöst eller politiskt motiverad extremism. "

Så... låter som rena rama gärningsbeskrivningen i ett åtal:
Gärningsmannen kartlägger genom eget underrättelsearbete fortlöpande individer med kopplingar till organiserad politiskt motiverad extremism.
Citera
2024-09-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terry0988
ja det ska du få, mailet kom dagen efter själva borttagningen faktiskt hade gjorts av dem

Ok ,märkligt över 1 vecka sen nu jag skickade in.
Citera
2024-09-18, 22:28
Medlem
Kan döda länkadressen till mrkoll ha ändrats? Tittade tillbaka på inlämnad rapport om begärd namnborttagning på google sök (inte hanterad ännu) och då var länkadressen annorlunda?! Har kompletterat den nu men den kanske ändras igen? Är bara den skitsidan kvar, google är lika vidriga dom.. tagit över en vecka, finns det någon gräns?
Citera
2024-09-18, 23:00
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:

är en kommunist organisation sponsrade av staten själva, de flesta uthängningssiter köper uppgiffter ifrån dem, så får man bort sig där är mycket vunnet.
Citera
2024-09-18, 23:09
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Jag är inte helt emot att de registrerar rasister. Följer själv två på ratsit och såg 3 dagar sedan att en blivit sambo, mycket nytta med den infon, lägenhetsnummer, datum för inflytt.

Alla sajter har tagit bort mig, Ratsit, MrKoll, rubbet. Enbart lite länkar på Google kvar men det löser sig ju. Kriminalitet har jag inte erfarenhet av så Krimfup etc bryr jag mig inte om.

Rapportering av sin rätt att bli glömd på Google är en seg process dock.
Citera
2024-09-18, 23:10
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Jag är inte helt emot att de registrerar rasister. Följer själv två på ratsit och såg 3 dagar sedan att en blivit sambo, mycket nytta med den infon, lägenhetsnummer, datum för inflytt.

Alla sajter har tagit bort mig, Ratsit, MrKoll, rubbet. Enbart lite länkar på Google kvar men det löser sig ju. Kriminalitet har jag inte erfarenhet av så Krimfup etc bryr jag mig inte om.

Rapportering av sin rätt att bli glömd på Google är en seg process dock.
förstår du stödjer dem då med tanke på din profilbild.
Citera
2024-09-18, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
jag skrev i tråden tidigare:
Eftersom Upplysning.se inte ens besvarar mail är det fritt fram att "jaga" dem på besked..
"
Så Upplysning.se är klassens troublemaker här alltså. De svarar inte.
Nån tome Lars Save, 69, som har bolaget tillsammans med
Peter Ingemar Ågren, 57, i Borås.
Upplysning Checknode AB, Org.nr: 556837-9142

Man kan säkert nå Peter Ingemar på Växel: +46 (0)10 585 08 60 eller peter.ingemar.agren@portify.se / hej@portify.se där han jobbar.

Lars Save: Lars.Save@Saveit.se +46-70 590 18 22 (https://saveit.se/page7.php)"

All info om bolaget bakom upplysning.se och vem som har ansvaret : https://www.allabolag.se/5568379142/befattningar

Svinet Lars Save svarar inte om du ringer från skyddat nummer och mail svarar han eller upplysning.se inte på alls. Jag har ringt honom (från ett oregistrerat kontantnummer) och han sa då att han inte tänker ta bort någons personuppgifter eftersom "det inte finns någon lagstöd för det". När jag sa att det då blir att anmäla företaget till IMY sa han lycka till och slängde på luren i mitt öra.

Det enda som kommer att hjälpa är att så många som möjligt anmäler upplysning.se till IMY.
Citera
2024-09-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickwad.
Svinet Lars Save svarar inte om du ringer från skyddat nummer och mail svarar han eller upplysning.se inte på alls. Jag har ringt honom (från ett oregistrerat kontantnummer) och han sa då att han inte tänker ta bort någons personuppgifter eftersom "det inte finns någon lagstöd för det". När jag sa att det då blir att anmäla företaget till IMY sa han lycka till och slängde på luren i mitt öra.

Det enda som kommer att hjälpa är att så många som möjligt anmäler upplysning.se till IMY.
Aha det var ju ny information deluxe. Så Upplysning.se obstruerar precis som det verkade. De är klassens troublemaker no1 nu då. Nåväl det är ju både Lars Save och Peter Ingeamar Ågren som har bolaget ihop så varför inte ta kontakt med Hr Ågren då. Han verkar inte lika ljusskygg som Lars Save då han är mer aktiv i näringslivet i ett flertal olika bolag. Bara att söka upp honom via telefon, mail, brev eller fysiskt.
Citera
2024-09-18, 23:36
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Aha det var ju ny information deluxe. Så Upplysning.se obstruerar precis som det verkade. De är klassens troublemaker no1 nu då. Nåväl det är ju både Lars Save och Peter Ingeamar Ågren som har bolaget ihop så varför inte ta kontakt med Hr Ågren då. Han verkar inte lika ljusskygg som Lars Save då han är mer aktiv i näringslivet i ett flertal olika bolag. Bara att söka upp honom via telefon, mail, brev eller fysiskt.

Lars och Ågren skulle må bäst av ett hembesök. I synnerhet Lars borde få rektum spräckt med en köksstol.
Citera
2024-09-19, 13:04
Medlem
Upplysning tar alltså inte bort trots 3 begäran. Med vilket stöd då undrar man? Kan man stämma idioterna? Hjälp mig jag tar detta gärna vidare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in