Citat:
Ursprungligen postat av
DoNotGetItTwisted
N ska öppna upp sig om övergrepp hon gick igenom som barn i podden imorgon.
Det är fruktansvärt ingen ska behöva gå igenom det. N ber folk att vara snälla i kommentarerna.
Jag har för mig att hon redan öppnat upp sig om just detta på yt (finns 2 videos ett övergrepp när hon var 17-18 tror jag och den andra om det när hon var 6 år). Finns även på andra ställen, glömt nu var nu. Tror jag läst om det också, kanske nytt imorgon eller är det samma. Som sagt tror att hon pratat om det förut.
(Ser ut som hon är på Cypern, LI eller något bachelorinspelning kanske??)
Jättesorgligt vad hon gått igenom verkligen.
Hon kanske borde prata med en riktig psykolog istället och få riktig terapi från någon som inte är känslomässigt involverad?!?
Vill verkligen inte låta okänslig men det förtar inte all missad tid med dottern från henne och från pappan. Hon kommer ångra sig när det är för sent, tyvärr.
#teamChiarasRättTillTvåFörädrar
Citat:
Ursprungligen postat av
Artmovie
Ja, precis som du säger så har N tagit upp det här med övergreppen i YT-klipp tidigare. Det är mycket beklagligt att någon ska behöva utstå någon sådant.
Dock som tidigare sagts så är det mycket svårt att veta exakt vad som stämmer eller ej i N:s historier, då de inte bara faller samman i en historia. N skiftar i berättelserna från en gång till en annan. Säger ej att det inte är som hon säger, men återigen så finns det flera osäkra fragment i vad som egentligen hänt henne.
N har själv gått ut med och pratat om dålig självkänsla osv. Hon skulle med fördel själv försöka gå en längre tid i terapi och söka professionell hjälp för de känslor som hon idag inte kan hantera.
Det är inget fel i att ha en fin och nära kontakt med sin mamma, men där kan gränsen för vad som är sunt bli hårfin.
I N:s fall så är J på tok för nära sin dotter. J tar över makten när det kommer till val av män, ska höra dagen efter över telefon hur sexet med killen N legat med varit in i minsta detalj, följa med N var hon än går och tar till och med över N:s "mamma,"- roll från den dagen när C föddes.
Först vill jag säga att detta är hemskt det N har behöva gått igenom, ingen ska behöva göra det !!
Men nu har jag återigen lyssnat igenom detta och historien har ändrats åter igen sorgligt nog
För det gör detta mindre trovärdigt, vilket är tråkigt då man inte ska förminska någons känsla el upplevelse
Första gången det hände så var dom i ett kuddrum nu har historien ändrats till ett arbetsrum
Första gången historien berättas så var det ingen som kände till den.
Men nu helt plötsligt så visa det sig att en fröken kom på dom erfter det hänt några ggr och ville prata med J
Och skulle ha sagt att killar vill testa sin sexuella läggning och la skulden mer på N
Då ifrågasätter jag dett hur gamla var dessa killar och hur är det ens möjligt att det har hänt flera ggr
Sen längre in så säger hon först att N kissa på sej dom undra varför och tog henne till läkaren och där kunde man konstatera att N blivit utsatt
För att sen i nästa stund säga det tog flera år innan vi förstod att detta var orsaken till det !
Så hur var det nu kunde man konstatera detta när N var 6 för det är vad dom säger först i podden tills några min senare att det tog flera år innan detta kom fram 🤔
Sen minns ni alla den här historien om Maglufresan som hon vid flera tillfällen bla lagt upp på Yt där hon säger att det var ett övergrepp och hon mått så psykiskt dåligt
Idag säger hon att det höll på att bli ett övergrepp?? Så hur är det var det övergrepp el inte
Och under hela poddavsnittet så hör man hur J är den drivande till detta och till alla anmälningar som sker har även sagts tidigare
I tråden
Det blir så tydligt då dom berättar om denna kille som var 6 år vid tillfälle när detta hände skickar när N har blivit känd ett sms om själva händelsen . Då J säger att hon tänkte anmäla detta ringa hans föräldrar mm och ville att händelsen ska tas upp och komma ut i offentligheten .
N påstår oxå att hon radera smset nyligen då J säger det är ju synd
Lägligt att ett sms försvann precis innan podden
Hon hävdar att det bara är 1 anmälningar som blivit 2 det är så rörigt.
Men vi som kan historien vet att det är betydligt många fler .
Jag säger inte att detta inte har hänt, men jag reagerar på att historien ändras från gång till gång
Och det är det som ej blir trovärdigt tyvärr och det blir så tydligt idag att lögnerna löper i varandra