Citat:
Men hjälp vad är detta ???? Du har så rätt så även här tänker vi lika 😉Alltså ser ni inte? Är som att prata till döva öron. Lyfter samma sak om och om igen som hack i skivan. Lönlöst att ha en dialog med någon som kör monolog och så tydligt dömt ut någons vilja till försoning. Hugger ord i sten FAST att A sagt vid upprepade tillfällen att han var i en chock till en början. Men vill inget annat än att vara med från början, t om på förlossning (som hon bestämde redan i september att han inte skulle få) och träffa sin dotter. Att han önskar finnas för henne. Vilket familjen H med N, J & J i spetsen har sett till att så ska inte ske. Inte bara berövat Chiara att få träffa sin pappa utan även sina farföräldrar. Undrar om de hade haft samma ståndpunkt om pojkarna E&E hade fått uppleva samma som A?
Tittade på yt, snabbspolade. Samma storyn hon la upp på yt för 5 år sedan. Mycket sorgligt och hemskt att hon så som alla som upplevt övergrepp. Tyvärr fler än vad man tror även i förskola och skola trots att J inte trodde det var så vanligt. Kan bara säga är det någon podd man ska se eller lyssna på så är det DUMPEN.
Där tror alltså J fel när hon tror att N är "ensam" om det. Idag är det kanske något bättre och tidigare pratar man om "stopp min kropp". Jag tycker att N's lärare gjorde fel som inte tog upp det med alla parter om hon nu inte gjorde det. Jag tänker inte kommentera mer än så om hennes fall i barndom och tonåren.
Som sagt hon upprepar det hon la upp tidigare i 2 videos. Mycket riktigt tog J upp det jag sa de kommer göra. Att man kan vara med om övergrepp fler gånger med liknelsen "bara för man blivit rånad en gång är det inget som säger att det inta kan ske igen" men på riktigt dessa jämförelser. Ja det kan hända igen, räcker med att säga det. Det är fruktansvärt och förändrar dig som person.
För N är det viktigare att killar inte dömer henne och tycker hon är "jobbig" pga hennes upplevelser. Hade kanske varit viktigare att bearbeta sina trauman hos en psykolog.
Märker att J är den drivande om anmälningar för plötsligt ville hon anmäla "bartendern" vilket inte hade varit fel utifrån vad N sagt. Tycker nog att det borde de gjort mot killen som skickade sms:et också. Är inte polisutredningen mot A klar än? Kan de inte säga nu vad det är han gjort?
Du minns Millan det jag tog upp om frukostscenen med sexprat på LI.
Lögnen kommer på slutet, enligt J har N "bara" anmält 2 personer EN gång var. Största lögnen ever. Att det sedan blev nedlagt betyder inte att hon inte anmält. Vi vet ju att hon gjort mer än en anmälan mot A. Hittar inte den länken nu med alla anmälningarna. Håll er till sanningen så blir allt annat mer trovärdigt.
#teamChiarasRättigheter
Tittade på yt, snabbspolade. Samma storyn hon la upp på yt för 5 år sedan. Mycket sorgligt och hemskt att hon så som alla som upplevt övergrepp. Tyvärr fler än vad man tror även i förskola och skola trots att J inte trodde det var så vanligt. Kan bara säga är det någon podd man ska se eller lyssna på så är det DUMPEN.
Där tror alltså J fel när hon tror att N är "ensam" om det. Idag är det kanske något bättre och tidigare pratar man om "stopp min kropp". Jag tycker att N's lärare gjorde fel som inte tog upp det med alla parter om hon nu inte gjorde det. Jag tänker inte kommentera mer än så om hennes fall i barndom och tonåren.
Som sagt hon upprepar det hon la upp tidigare i 2 videos. Mycket riktigt tog J upp det jag sa de kommer göra. Att man kan vara med om övergrepp fler gånger med liknelsen "bara för man blivit rånad en gång är det inget som säger att det inta kan ske igen" men på riktigt dessa jämförelser. Ja det kan hända igen, räcker med att säga det. Det är fruktansvärt och förändrar dig som person.
För N är det viktigare att killar inte dömer henne och tycker hon är "jobbig" pga hennes upplevelser. Hade kanske varit viktigare att bearbeta sina trauman hos en psykolog.
Märker att J är den drivande om anmälningar för plötsligt ville hon anmäla "bartendern" vilket inte hade varit fel utifrån vad N sagt. Tycker nog att det borde de gjort mot killen som skickade sms:et också. Är inte polisutredningen mot A klar än? Kan de inte säga nu vad det är han gjort?
Du minns Millan det jag tog upp om frukostscenen med sexprat på LI.
Lögnen kommer på slutet, enligt J har N "bara" anmält 2 personer EN gång var. Största lögnen ever. Att det sedan blev nedlagt betyder inte att hon inte anmält. Vi vet ju att hon gjort mer än en anmälan mot A. Hittar inte den länken nu med alla anmälningarna. Håll er till sanningen så blir allt annat mer trovärdigt.
#teamChiarasRättigheter
Blir mörkrädd att man kan vara så jäkla blid el blunda för saker som finns så mkt bevis på att man ej kan undankomma sanningen
Ja jag minns den scen så väl, och både du och jag visste att detta kommer slå emot han.
Det var för den som missat strypsex kinky sex varpå A svara jasså du gillar sånt !!!
Oj hur ska dom ha det I ett tidigare avsnitt i podden säger N att hon bara anmält 1 i sitt liv nu helt plötsligt fler .
Största lögnen hittills.
Jag vet tyvärr inte hur man gör när man länkar men gå in på Yt och kolla varför N alltid har problem med killar som blir polisanmälda
Tror det finns på clueNews oxå fanns förut .
Då kan man hitta hur N fungerar och hennes beteende mot killar när det tagit slut och även hur hon behandlar dom
Kolla Bens kompis som berättar allt detta finns på Yt
# Teamchiara 🤜💕🫶🙏
Senast redigerad av Millan75 2024-09-19 kl. 13:56.
Senast redigerad av Millan75 2024-09-19 kl. 13:56.