2024-09-18, 07:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Den frågan är väl klart mer intressant än din fråga om det kommer serveras frukost på airbnb:et.
Du hade ju Jockes nummer? Du kan väl tänka ringa och fråga honom?
Citera
2024-09-18, 08:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Eller så kanske nån här vet och kan svara? Du vet ju inte ens varför jag frågar. Som vanligt har du ingen koll på nåt. Vet du inte nåt behöver du inte svara bara.
Varför tror du Jocke har koppling till ett företag i Söderhamn?
Citera
2024-09-18, 08:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Till en egen företagare skrev jag! Var inte så smart att skolka från lektionerna när man lärde sig både läsa och skilja på de/dem va? Både du och Chrippa är ju utmärkta exempel på att inte skolka. Ni borde åka runt i Sverige o föreläsa så barn inte skolkar och blir som er 2.
Har inte en egen företagare ett företag? Jo, så det var ingen fel i min fråga.
Varför vill du bara bråka?

Varför tror du Jocke har koppling till en egen företagare i Söderhamn? Vad är det som får dig att koppla Jocke till just denna egen företagare? Det måste ju finnas en orsak att du frågar det?
Citera
2024-09-18, 14:24
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
De bor väldigt mysigt i den där lägenheten.
Jag hade också föredragit det boendet framför huset.
Där har de gjort ett bra val och det ser harmoniskt ut.

Håller med! Såg videon nyss. Blev väldigt positivt överraskad. Ett helt vanligt boende för en barnfamilj. Mysigt. Inget lyxigt och en del kaos. Inte perfekt med andra ord. Bara helt normalt. Helt klart ett bra val framför att bo i huset. Man fick en helt annan känsla bara genom att de valde att öppna upp för att filma sitt egentliga boende. Tummen upp! Hoppas på fler filmer som denna.
Citera
2024-09-18, 16:47
Medlem
Kolla precis på hans nya video. Han säger att han har tjänat in 250.000kr på spat. Det låter helt otroligt att folk vill hyra det för dom extrema priserna. Han hade öppnade precis också, hur kan han har fått så många jävla bokningar.
Jag är så jävla naiv om folk är villiga att betala.

Nu ska han hyra ut huset också. Jag tycker det är tragiskt. Så mycket jobb han har lagt i och dom kommer inte ens bo där för att dom vill vara anonyma. Sen hur mycket anonymt kommer han få i ett lägenhetshus. Alla vet ju redan vilket hus det är som bor där sådant sprids jättesnabbt.
Hade dom byggt samma hus fast lite utanför så hade dom kunnat få vara lite ensamma men nu bygger man istället mitt bland andra hus.
Idioti allting.
Citera
2024-09-18, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Kolla precis på hans nya video. Han säger att han har tjänat in 250.000kr på spat. Det låter helt otroligt att folk vill hyra det för dom extrema priserna. Han hade öppnade precis också, hur kan han har fått så många jävla bokningar.

Nu ska han hyra ut huset också. Jag tycker det är tragiskt. Så mycket jobb han har lagt i och dom kommer inte ens bo där för att dom vill vara anonyma. Sen hur mycket anonymt kommer han få i ett lägenhetshus. Alla vet ju redan vilket hus det är som bor där sådant sprids jättesnabbt.
Hade dom byggt samma hus fast lite utanför så hade dom kunnat få vara lite ensamma men nu bygger man istället mitt bland andra hus.
Idioti allting.

Om man kollar deras hemsida så är det ju ganska fullbokat så jag tror nog han får in dom pengarna.
Tror många vill testa just för att det är deras hus & spa.
Citera
2024-09-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Om man kollar deras hemsida så är det ju ganska fullbokat så jag tror nog han får in dom pengarna.

Ja, så är det absolut det blir en engångs grej. Men ändå rätt sjukt att folk är villiga att åka till Norrköping för att hyra hans spa i 2h.
Frågan är hur stor tryck kommer huset bli? Han snackar om airbnb då tänker jag mig rum och lägenheter, inte ett stor lyxhus.
Vilket fantasipris kommer det ligga på och hur många fans kommer vilja lägga dom summorna?
Jag skulle kunna tänka mig ifall jag hade pengarna att hyra huset för någon typ av fest, huset är ju trots allt väldigt fint. Men vill Jocke och Jonna verkligen har folk där som festar. Blir ju mycket slitage och förstörelse så frågan är om det är värt det. Dom kommer förmodligen har någon form av deposit folk får lägga när dom ska hyra.
Jag kollar rätt mycket på million dollar listing och ibland hyr dessa rika ut istället för att sälja boendet och rika människor är rätt bra på att förstöra hus för miljontals dollar, trots att dom betalar en förmögenhet i hyra.
Citera
2024-09-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

Sen får vi inte glömma att summorna det talas om inte är så stora för mängder av människor. Många har de pengarna. Vad kostar inte vissa märkesgrejer och det säljs ju för hutlösa summor och många kan lägga kanske 40 000 kr på en väska. Eller 10 000 kr på en liten bikini som knappt innehåller tyg osv.
Så jag är övertygad om att Jocke & Jonna vet vad dom gör.
Fastighetsmarknaden är den bästa investeringen och går det som förväntat kan det bli mycket bra för dom. Jag säger bara Lycka till 😃
Citera
2024-09-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Så bara för att det finns betyder att det fungerar?

Det kommer kosta skjortan att hyra Lundellhuset eller delar av det. Ser vad andra ställen kostar per natt. Miniboenden 800 kr per natt och större villor uppemot 3-4000 per natt. Och då är vi inte ens i närheten av storlek och lyx jäntemot Lundellhuset. Är bara rika som kommer ha råd att hyra. Och vilka rika vill hyra boende i Norrköping? Knappast nån.

Exakt vad jag menar, tack.
Citera
2024-09-18, 20:35
Bannlyst
Ingen vet ju prissättningen ännu. Säg att ett airbnb 100 kvm i Norrköping ligger på 2k / natt. Lundell kanske då lägger sig på 3k? 3k x 10 dagar är åndå 30k i omsättning per månad. Kamske inte jättemycket. Men 70k mer än att bo där minus hyran på lägenheten så säg 60k plus en 100 kvm lägenheten. Samtidigt kan de filma där då 20 dagar och husets marknadsvärde ökar med tid. Nu är företaget "fritt" från omkostnader och omsättning ramlar in. Allt är fan bättre än att bo där för 40k i månaden. Tror Spat efter nyhetens behag är över kommer dra in också minst 30k i månaden med lite omkostnader och skatt. Då räknar jag lågt för alla pessimistiska. Hoppas verkligen inte att spat är till för folk som stannar på vägen att ta in på spontant som en tjome tror här 😆
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-18 kl. 20:39.
Citera
2024-09-18, 22:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Undrar vilka som kommer vilja hyra det där fult inredda hemmet? Som andra här varit inne på, kommer det väl vara nyhetens behag ett tag för att sedan tunnas ut. Tror knappast de kommer kunna dra in några större summor på längre sikt.
Citera
2024-09-18, 23:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Idioti allting.
Det är inte pga dem vill vara anonyma. Deras nya address till lägenheten hittar du om du googlar deras namn.
Dem bor inte i huset eftersom det krävs att dem betalar marknadsmässig hyra, vilket dem tycker är för dyrt. Det blir tyvärr så när man köper hus på företaget och hyr ut till sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in