2024-09-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Enligt RCP average är alltså ledning nu för Trump i åtminstone Pennsylvania, North Carolina, Georgia och Arizona. Vilket skulle ge Trump 281 elektorsröster och segern i presidentvalet.

Men fortfarande jämnt, så vi ska inte räkna bort Scamala helt.
Oj. Vid precis denna tid var Biden före med 5-7% och Clinton 2-3%. KKKamala HarRysk-hora kommer få svårt hålla detta race då Trump historisk knappat in mot slutet. Biden vann bara med 1.2% och det finns inte mycket mer positivt för msm att kräma ur.
2024-09-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Oj. Vid precis denna tid var Biden före med 5-7% och Clinton 2-3%. KKKamala HarRysk-hora kommer få svårt hålla detta race då Trump historisk knappat in mot slutet. Biden vann bara med 1.2% och det finns inte mycket mer positivt för msm att kräma ur.
Precis, tittar man på opinionsmätningar kontra resultat i de senaste två presidentvalen finns det väl mycket som talar för att Trump har en god möjlighet att vinna samtliga sju swing states och ta en ganska så komfortabel elektorsseger. Men bäst att inte ta något för givet.
2024-09-18, 14:47
Medlem
BREAKING!!!!!

SMASHING!!!!

Enligt RealClearPolitics poll har Trumpen ökat sin ledning i Georgia från 0,3% till 0,7%.

Tyvärr har jag inte kunna följa dramat.
2024-09-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
BREAKING!!!!!

SMASHING!!!!

Enligt RealClearPolitics poll har Trumpen ökat sin ledning i Georgia från 0,3% till 0,7%.
Stämmer bra det. Senaste 3 mätningarna från Georgia visar ett knappt övertag från Trump, varav två gjorda efter debatten.
2024-09-18, 14:56
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
BREAKING!!!!!

SMASHING!!!!

Smash booom kaboom NOT..
Fortf Harris +2,9% totalt upp
Georgia är toss up +0,4% upp Donnie samma siffror AZ och NC så din puff var ett öres!
2024-09-18, 14:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
BREAKING!!!!!

SMASHING!!!!

En annan intressant stat är Michigan, där leder Kamala Harris också med endast 0,7% likt Trumps ledning i Georgia, tappar Kamala Harris den så är det 15 elektorer hon tappar.

Just nu så har ju Trump 281 elektorer enligt RCP, 15 ytterligare skulle ju innebära 296, kommer att bli race ända in i kaklet ser det ut som.

Trump lever farligt, ökar hans övertag mer så lär han "jappas" på riktigt.
2024-09-18, 15:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En annan intressant stat är Michigan, där leder Kamala Harris också med endast 0,7% likt Trumps ledning i Georgia, tappar Kamala Harris den så är det 15 elektorer hon tappar.

Just nu så har ju Trump 281 elektorer enligt RCP, 15 ytterligare skulle ju innebära 296, kommer att bli race ända in i kaklet ser det ut som.

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/michigan/
Nehä du Harris upp +1,8% och trenden stiger så bra försök sprida MAGA lögnen!
2024-09-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/michigan/
Nehä du Harris upp +1,8% och trenden stiger så bra försök sprida MAGA lögnen!
Senaste mätningen i sammanställningen du själv hänvisar till visar Trump +1 så hur får du det till "trenden stiger"? Dessutom är samtliga mätningar där innan demokraternas andra mordförsök på Trump så kan ju tänkas att mordförsöket får viss inverkan på mätningarna. Mest korrekt är väl att säga att det är väldigt jämnt i samtliga swing states.
2024-09-18, 15:21
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Senaste mätningen i sammanställningen du själv hänvisar till visar Trump +1 så hur får du det till "trenden stiger"? Dessutom är samtliga mätningar där innan demokraternas andra mordförsök på Trump så kan ju tänkas att mordförsöket får viss inverkan på mätningarna. Mest korrekt är väl att säga att det är väldigt jämnt i samtliga swing states.
Harris +1,8% upp svårt läsa eller har MAGA synen infekterat dina ögon då hårt???
2024-09-18, 15:40
Medlem
Citat:
Harris +1,8% upp svårt läsa eller har MAGA synen infekterat dina ögon då hårt???
Seså putte lille, lugna ner dig. Visst kan man få Harris +1,8% om man är tillräckligt selektiv med vilka mätningar man tar med. Det var mest din användning av ordet "trend" som jag ifrågasatte. Kanske kommer det en ny mätning imorgon som ger dig rätt, opinionsmätningar är ju en färskvara, men här och nu kan vi väl ändå vara överens om att senaste mätningen som du själv hänvisade till visar ledning för Trump +1%?
2024-09-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Ditt resonemang är alltid sunt. Jag får studera dom andra inläggen jag fått efter mina SMASHINGS, kanske leder Harris just nu men knappt.
2024-09-18, 16:07
Medlem
Citat:
Smash booom kaboom NOT..
Fortf Harris +2,9% totalt upp
Georgia är toss up +0,4% upp Donnie samma siffror AZ och NC så din puff var ett öres!

Puffar bäst som puffar sist. Jag kommer med mer i morgon kväll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in