2024-07-03, 13:23
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Jag tänker sälja en Subaru BRZ i originalskick.
Ok, det ska inte vara några konstigheter.
Citera
2024-07-03, 14:52
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok, det ska inte vara några konstigheter.

Dessa bilar har gått upp i pris. En BRZ i originalskick borde ju kunna dra in lite pengar med tanke på att diverse förstörda exemplar med rocket-bunny kit och söndersågad kaross säljs för hutlösa summor.
Citera
2024-07-03, 17:39
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Dessa bilar har gått upp i pris. En BRZ i originalskick borde ju kunna dra in lite pengar med tanke på att diverse förstörda exemplar med rocket-bunny kit och söndersågad kaross säljs för hutlösa summor.
Kommer att gå som smort!
Citera
2024-07-13, 16:04
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Hur gick det?
Citera
2024-07-15, 09:06
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Hur gick det?

Har inte inlett processen ännu då jag är utomlands på tjänsteresa och skall åka utomlands igen under semestern.
Men jag funderar på att sälja den då jag känner att jag är lite färdig med BRZan. Förmodligen kommer jag att ångra mig som fan.
Citera
2024-07-31, 14:22
Medlem
Björling Bil i Kungsör.

Har funnits i nästan 20 år med svensk ägare vilket känns positivt. 42 recensioner på google med snitt på 4, men de senaste recensionerna är positiva och känns pålitliga. Nån med egen erfarenhet?
Citera
2024-08-16, 15:34
Medlem
Hej! Försöker hitta information om HP auto AB då jag eventuellt ska köpa en bil därifrån kan inte hitta så mycket! All info uppskattad om både företaget och de två ägarna Oscar och August!
Citera
2024-09-18, 10:16
Medlem
Bra bilhandlare i Stockholm?

Ska köpa ny (2-3 år gammal begagnad) bil. Modellen jag kikar på finns lite överallt, troligtvis tidigare leasingbilar. Ämnar lämna gamla bilen som inbyte.

Man hör ju en del om ohederliga bilhandlare. Har ni några tips på handlare i Stockholm som man absolut inte bör vända sig till. Samt handlare som ni har bra erfarenhet av?
Citera
2024-09-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskbris
Ska köpa ny (2-3 år gammal begagnad) bil. Modellen jag kikar på finns lite överallt, troligtvis tidigare leasingbilar. Ämnar lämna gamla bilen som inbyte.

Man hör ju en del om ohederliga bilhandlare. Har ni några tips på handlare i Stockholm som man absolut inte bör vända sig till. Samt handlare som ni har bra erfarenhet av?

Hedin bil och Camux kan du bojkotta. I alla fall inte KÖPA av dom.
Citera
2024-09-18, 10:29
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friskbris

Lite som att fråga vart man ska gräva guld ..

Det är bilhandlare vi talar om, inte de mest pålitliga människor som finns.

Kasta tärningen och låt ödet avgöra , du kommer bli fuckad oavsett.
Citera
2024-09-18, 11:39
Medlem
kyrkstockens avatar
Jo, man skall köpa en begagnad bil av ett företag som även säljer nya bilar. Det är enda sättet att köpa av seriösa bilhandlare med garantier. Det blir dyrare men säkrare.
Citera
2024-09-18, 13:56
Medlem
Viktigt att kolla är att bilhandlaren är MHRF-ansluten.
Då har man förbundit sig att följa ARN:s beslut, vid en tvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in